درج شده توسط: مدیر سایت

عدم شرکت دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه ها در سال 1390

17 Jul 2012

کد خبر : 860371

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، امیر عباس رصافی بیان کرد:

رتبه­بندی دانشگاه ها به تازگی از سوی ISC -پایگاه استنادی علوم جهان اسلام- آغاز شده است و این کار به صورت همه ساله انجام می شود.

وی ادامه داد: این رتبه­بندی بر اساس شاخص­های پژوهشی، آموزشی، اداری، مالی، بین­المللی و غیره صورت می گیرد که برای اطلاع از روش­شناسی این رتبه­بندی، علاقمندان و پیگیران این مبحث می­توانند به وبگاه http://ur.isc.gov.ir مراجعه کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به علت عدم شرکت دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه ها افزود: نامه­ای از سوی رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به دانشگاه ارسال و در آن در خواست معرفی نماینده برای ورود اطلاعات سال 90 به این سامانه شده بود که بر این اساس، کارشناس نماینده ما نیز این اطلاعات را همانند سال گذشته وارد کرد ولی به دلیل مشکل فنی، این اطلاعات ثبت نشده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به این مشکل، از سوی مقصد نیز پیگیری اضافی برای کنترل ورود داده­ها و صحت آن قبل از انتشار صورت نگرفت و به همین علت دانشگاه در این رتبه­بندی (برای سال 90) شرکت نکرده است و آن طور که برخی همکاران محترم تصور کرده بودند رتبه دانشگاه پس از آخرین رتبه اعلام شده قرار ندارد.

رصافی اعلام کرد: البته با توجه به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سال 89 در این رتبه­بندی شرکت داشت، تمامی همکاران می­توانند برای اطلاع از وضعیت دانشگاه در آن سال به وبگاه مذکور مراجعه کنند و بدیهی است برای پیشگیری از بروز این ناهماهنگی برای سال جاری و پس از آن تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه شرکت در این رتبه­بندی اجباری نبوده است اما به دلیل ضرورت اطلاع از جایگاه نسبی خود در دانشگاه های کشور و منطقه، این رتبه­بندی بسیار حائز اهمیت است، البته همواره مسئله اندازه­گیری و کمی سازی مفاهیم کیفی، مباحث و چالش­های مختص به خود را دارد، اما کاری که در این پایگاه صورت گرفته است به دلیل کاربردهای فراوان آن در تصمیم­گیری ها و سیاستگذاری های آتی شایسته تقدیر فراوان است و به همین دلیل نیز دانشگاه خود را ملزم به شرکت فعال در این عرصه می­داند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در پایان از پیگیری های اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارمندان دانشگاه - حتی از طریق تماس با دفتر ISC در شیراز برای اطلاع از رتبه دانشگاه- تقدیر کرد و گفت: این پیگیری ها نشان دهنده این نکته است که همکاران دانشگاهی، به سرنوشت دانشگاه خود بسیار علاقمند و مایل به پیشرفت آن هستند.

انتهای پیام/