درج شده توسط: مدیر سایت

سینمای هالیوود به دنبال سیاه نمایی علیه مسلمانان است

15 May 2013

کد خبر : 862091

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، اسماعیل شفیعی سروستانی، در نشست مهدویت با موضوع "اسلام هراسی در یهود و هالیوود" که در سالن اجتماعات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پرمخاطب ترین رسانه ها، سینما است؛ سینما از زمان ورود به ایران و در شرق، به عنوان وسیله سرگرمی بوده است.

وی ادامه داد: البته جایگاه سینما، شروع سینما و سیر تحول آن و فیلم سازی در مراکز عمده بر محور اصلی تفنن و تفریح بنا نشده است، بلکه در پشت پرده، سخن دیگری دارد که قابل گفتگو است.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) اضافه کرد: نزدیک 120 سال از عمر سینما می گذرد و امروز سینما به عنوان یکی از پرقدرت ترین رسانه های موثر قابل شناسایی است و با توجه به اینکه رسانه به عنوان مهم ترین رکن قدرت و فاکتور در مناسبات اجتماعی و سیاسی قابل شناسایی در جهان امروز است، سینما به عنوان وسیله تفریح و سرگرمی نیست.

وی توضیح داد: تاریخچه سینما به هالیوود باز می گردد؛  جماعتی از بنی اسرائیل و یهود ها از اروپا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند و در نیویورک وارد کار سینما شدند و سپس نیویورک را رها کرده و به کالیفرنیا رفتند و در یک زمین بزرگ کشاورزی، نخستین آجرهای استودیوهای فیلم سازی را بنا گذاشتند و سینما در دامان بنی اسرائیل بزرگ شد.

شفیعی سروستانی اعلام کرد: سینما دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و تنومندی خود را در دامان بنی اسرائیل طی کرد؛ با توجه به این امر سینما خنثی، بی تفاوت و تنها وسیله برای سرگرمی نیست و بر اساس پژوهش های صورت گرفته در سال 1963، از 85 فعال تولید فیلم، 53 نفر یهودی بودند.

وی اظهار کرد: هالیوود از ادغام هفت شرکت بزرگ سینمایی به وجود آمده است که همه این هفت کمپانی یهودی بوده و فیلم های ساخته شده در آن نیز در بیش از 4 هزار سینمای آمریکا به نمایش درمی آید و تمام سینماهای جهان نیز دنبال رو سینمای هالیوود هستند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه مهدویت تصریح کرد: ارائه سبک ویژه ای برای زندگی و زمینه سازی برای اجرای استراتژی های منطقه ای و فرامنطقه ای غرب یکی از کارکردهای اصلی سینمای هالیوود بوده است؛ هالیوود هیچگاه از سازمان سیا و پنتاگون جدا نبوده است و به طور عموم فیلم های پرقدرت جنگی سینمای هالیوود توسط ارتش آمریکا ساخته می شود.

وی گفت: از دیگر کارکردهای سینمای هالیوود، تازه  نگاه داشتن عنصر دشمنی در مناسبت های فرهنگی و اجتماعی مردم آمریکا، القای ایدئولوژی قرن بیستمی آمریکا به بهانه های مختلف، مشروعیت بخشیدن به تمدن تکنولوژیک غربی و تثبیت و تداوم آن، القای حس برتر بودن و ناجی بودن در مردم غرب و به عقب انداختن تاریخ مرگ و فرهنگ و تمدن غربی است.

شفیعی سروستانی افزود: هالیوود هیچگاه یک چهره انسانی، اهل محبت، جوان مرد، اهل سخا، عفیف و سخی از مسلمانان نشان نمی دهد چراکه می خواهد عنصر دشمنی را زنده نگاه دارد و این منطقه را عقب مانده و نیازمند قیم، نشان دهد.

وی تصریح کرد: در موضوع آخرالزمان نیز بیش از 300 فیلم پرقدرت توسط آمریکا و هالیوود ساخته شده است و پرفروش ترین و پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع آخرالزمان بوده است و با توجه به فیلم های مختلفی که علیه اعراب و مسلمانان در هالیوود ساخته شده است، گویا هالیوود با سوءگیری علیه مسلمین و اعراب شکل گرفته که علت آن نیز به بنی اسرائیل باز می گردد.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) خاطر نشان کرد: چندین فیلم هالیوودی فقط با موضوع دزد بغداد ساخته شده است و عرب و عراقی را دزد نشان داده است در حالی که عراق کشوری شیعی است، مدفن امامان معصوم علی (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن عسگری (ع)، امام کاظم (ع) است و عراق زایشگاه تمدن، فرهنگ و زبان دنیاست و نقش مهمی در واقعه شریف ظهور بازی می کند.

وی یادآور شد: در فیلم های مختلف هالیوودی چهره مسلمانان زشت، بی فرهنگ، عقب مانده و جنایتکار نشان داده شده است در حالی که وقتی اروپایی ها وارد آمریکا شدند تمام ساکنان بومی آمریکا را قتل عام کردند و حال این سوال وجود دارد که آیا اینها متمدن بوده و مسلمانان با آن سوابق فرهنگی، تاریخی و تمدنی وحشی هستند و در واقع آنها برای اینکه شرایط را به نفع خود رقم بزنند اسلام ستیزی را توسعه می دهند.

انتهای پیام/