درج شده توسط: مدیر سایت

سلسله نشست های «می خواهم زندگی کنم»

20 Apr 2011

کد خبر : 857091

تعداد بازدید : 1

چهارمین نشست از سلسله نشستهای "می خواهم زندگی کنم "سه شنبه 30 فروردین ماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار شد

این نشست نخستین نشست از کارگاه آموزشی در سال جدید است که توسط کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی دفترفرهنگی و هنری دانشگاه برگزار شد.  

در چهارمین جلسه از این نشست ، حجت الاسلام و المسلمین ماهری دقایقی پیرامون مهارتهای بهتر زیستن به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

ایشان ضمن مروری بر موضوعات جلسه قبل بیان داشتند: همه ی ما در زندگی به دنبال آرامش هستیم ، اما اگر تعریف ما از آرامش نبود مشکل در زندگی باشد دچار اشتباه شده ایم ، چرا که زندگی همراه با مشکلات است و آرامش واقعی آن است که در دل مشکلات حس راحتی داشته باشیم.

 کسانی که به مشکلات به عنوان یک جنبه ی بد نگاه نمی کنند بلکه از آنها در جهت رشد و رسیدن به هدف استفاده می کنند افراد موفق و سر زنده ای هستند.

باید هدف زندگی را مشخص کرد و مشکلات را در جهت رسیدن به هدف مدیریت نمود.

ایشان در ادامه بیان داشتند: که در انتخاب هدف توجه کنید که هدفمان رسیدنی نباشد به این معنی که اگر همه ی انرژی خود را در زندگی صرف رسیدن به یک هدف کنید پس از دست یافتن به آن احساس پوچی می کنید و از خود می پرسید آخر که چه؟ توجه کنید که ما آمده ایم تا برویم . و اگر هدف ما با این موضوع هماهنگ باشد هر روز ما بهتر از دیروز خواهد بود و دچار تکرار نمی شویم.

زیرک ترین مومنان آنها هستند که بیشتر از سایرین به فکر مرگ خویش هستند.

آفت بزرگی که در مسیر ما برای رسیدن به هدف است نبود یک نقشه ی راه کارآمد است . توجه کنید که خدا به عنوان آفریننده ی انسان این نقشه را به عنوان دین در اختیار او قرار می دهد.

مقایسه ی خود با دیگران کار درستی نیست چرا که هیچ آدمی شبیه هم نیسند ، اما چرا با این وجود باید الگوی برداری کرد؟ اشتباه ما در رسیدن به این تناقض به نوع نگاه ما به الگو بر می گردد. توجه کنید که الگو برداری کپی برداری نیست ! حتی اگر الگوی ما درست باشد باز هم کافی نیست ، باید نگاه درست به الگو داشت.

الگو برداری یعنی نگاه کلی بر فرمولهای زندگی یک فرد موفق که این گونه بتوانیم خودمان را بشناسیم.

این تفکر که دیگران چیز های بهتر از ما دارند اشتباه است ما باید خودمان باشیم تا دچار تضاد شخصیتی نشویم.