درج شده توسط: مدیر سایت

دیدار جمعی از دانشگاهیان با خانواده دانشجوی شهید ابراهیم اصغری

14 Jan 2014

کد خبر : 864555

تعداد بازدید : 1

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی و به مناسبت سالروز شهادت شهید ابراهیم اصغری، از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  در سال 1358و هم زمان با سالگرد عملیات پر افتخار کربلای پنج، جمعی از اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه با خانواده این شهید در استان زنجان دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، شهید اصغری دانشجوی رشته ادبیات فارسی در سال 1358 در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) (مجتمع آموزش عالی دهخدا) بود که استعداد خاصی در رشته تحصیلی خود داشت. دست نوشته ها و اشعار او نیز در کتابی با عنوان "زیر غبار خاطره"  توسط موسسه فرهنگی و هنری دریادلان منتشر شده است.

در این دیدار مادر و خواهر شهید اصغری خاطراتی را بیان کردند. مادر این شهید در رابطه  با تحصیل فرزندش در دانشگاه گفت: ابراهیم در دانشگاه تهران رشته حقوق پذیرفته شد اما به دلیل دوری راه و دلتنگی خودم قبول نکردم که به تهران رفت و آمد کند. بار دیگر در کنکور شرکت کرد و این بار در رشته ادبیات فارسی در دانشگاه قزوین قبول شد و چون نزدیک به زنجان بود هر روز صبح زود از زنجان به سمت قزوین حرکت می کرد و بعد از تمام شدن کلاس به زنجان باز می گشت. به راستی چگونه است مادری که حاضر به دوری از فرزند خود برای تحصیل نیست، اما حاضر است تنها پسر خود را در راه اسلام فدا کند؟؟

 در پایان این مراسم لوح تقدیری از طرف ریاست محترم وقت دانشگاه جناب آقای دکتر آل بویه به پاس قدردانی و بزرگداشت شهید ابراهیم اصغری و مادر بزرگوارشان توسط خانم دکتر داودی نماینده ریاست دانشگاه و مدیر کل اداره شاهد و ایثارگر به مادر شهید اهدا شد.

و در پایان قسمتی از وصیت نامه شهید:

"من سرباز حقیر امام زمان،ابراهیم اصغری، با آگاهی کامل این راه را که ثمره هزاران گل نورسته پرپر شده انقلاب اسلامی است، انتخاب کرده ام و می دانم که این راه سختی و شکنجه و معلولیت و شهادت و اسارت دارد ولی من از صلب مردانی، متولد شده ام که قرن ها می گفتند: «حسین جان اگر در کربلا بودیم نمی گذاشتیم دست نامحرمان به خیام اطفال مظلومت برسد» و من هم در ادامه راه آن ها به لبیک گویان، پیوسته ام، اگر چه دیر بیدار شدم،"

گفتنی است شهید ابراهیم اصغری در تاریخ 6 خرداد ماه 1363 به جبهه حق علیه کفر اعزام شد و در تاریخ  19 دی ماه 1365 عملیات کربلای پنج در سن 29 سالگی به فیض شهادت نائل آمد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/