درج شده توسط: مدیر سایت

دنیای مدرن به دنبال دوری انسان ها از ارزشهاست

13 Feb 2013

کد خبر : 861440

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فروغ نیلچی زاده در نشست با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که در سالن شهیدا گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: انسان مجبور است که یکی از دو جنس زن یا مرد باشد و این انتخاب در دست خود او نیست ولی ساختن هویت در دست خودش است و با افکارش، هویت خود را می سازد.

وی ادامه داد: فکر گناه بسیار ویرانگر است، البته فکر کردن به گناه در صفحه اعمال ما نوشته نمی شود ولی زمینه ارادی انسان را ضعیف می کند و انسان برای اینکه اراده خود را کنترل کند باید مراقب واردات و صادرات وجود خود باشد زیرا هرچه صادرات و واردات پاک تر باشد، قدرت انسان نیز بیشتر می شود.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: امروز دوره ای است که به آن اباحه گری می گویند زیرا هر چیزی که بد است آنقدر شنیده و گفته می شود که به نظر بد نمی آید و رسانه های مدرن این قدرت را دارند که اگر خود را تسلیم آنها کنیم قوای فرماندهی وجود ما را در اختیار بگیرند.

وی شادی حاصل از موسیقی امروزی را شادی کاذب دانست و اعلام کرد: ما با شادی مخالف نیستیم ولی کسانی که با موسیقی و رقص مرتبط هستند، آدم های بسیار شادی هستند ولی همین افراد گریه های دلخراشی در تنهایی خود دارند.

نیلچی زاده یادآور شد: موسیقی امروز که خطی است و شعرهای آن دایره خیال را تحریک می کند، موجب شادی در فرد شده و سطح هورمون های شادی را در او افزایش می دهد ولی این حالت در دوره کوتاهی در اوج است و سپس افت می کند و این شادی در فرد از سطح عادی نیز  به سطح پایین تری می رسد.

وی گفت: این خاصیت شادی کاذب است که از طریق موسیقی، مشروبات الکلی و روابط نابسامان و یا هرآنچه که خداوند متعال حرام اعلام کرده است، به وجود می آید؛ برخی فکر می کنند حرام چیز خوب و شیرینی است در صورتی که ظاهری شیرین دارد ولی باطن آن از سم نیز مهلک تر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم دوری از مدهای اشتباه افزود: برخی افراد اسیر مدهای غلط هستند و ترس خود را از ترک این مد اشتباه پنهان می کنند و باید توجه داشته باشیم که هدف امروز دنیای مدرن خجالت آدم های خوب از انجام کارهای خوب است.

نیلچی زاده در خصوص موسیقی اظهار کرد: موسیقی سه نوع است، غذا، دوا و درد، ما در زندگی روزمره خود درگیر آلودگی صوتی هستیم و یکی از موسیقی هایی که انسان به آن نیاز دارد، صداهای طبیعی ساخت خداست مانند صدای امواج دریا که این موسیقی غذای انسان است و همه ما به آن نیاز داریم.

وی گفت: شنیدن صدای نغمه های ملکوتی مانند نغمه قرآن موسیقی دیگری است که انسان به آن نیاز دارد، نغمه های قرآن اعجازآفرین است و متأسفانه ما برای گوش کردن به هر چیزی سکوت می کنیم اما زمانی که قرآن این معجزه پروردگار تلاوت می شود سکوت را رعایت نمی کنیم.

انتهای پیام/