درج شده توسط: مدیر سایت

دانشگاه برای ایجاد نشاط انتخاباتی آماده است

22 Aug 2023

کد خبر : 940089

تعداد بازدید : 2

رئیس دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تشویق جوانان برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مسائل سیاسی امروز نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است.

دکتر قاسم زاده گفت: دانشگاه نمی‌تواند از فرد، قشر و حزب خاصی حمایت کند بلکه می‌تواند در آگاهی بخشی و ایجاد فضای رقابتی در عین حال بیان واقعیت‌ها، نشان دادن توانمندی‌ها و برنامه‌ها و پویا کردن فضای انتخاباتی استان فعال باشد.

وی افزود: دانشگاه بستر را برای حضور هر کاندیدا که علاقمند به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود باشد، از برگزاری مناظرات دانشجویی تا نشست‌های علمی برای آسیب‌شناسی فضای انتخابات و عملکرد نمایندگان، آماده می‌کند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: دانشگاه نمی‌تواند از فرد، قشر و حزب خاصی حمایت کند بلکه می‌تواند در آگاهی بخشی و ایجاد فضای رقابتی در عین حال بیان واقعیت‌ها، نشان دادن توانمندی‌ها و برنامه‌ها و پویا کردن فضای انتخاباتی استان فعال باشد.
جلب مشارکت حداکثری نیازمند استفاده از ایده‌های نو
قاسم‌زاده ابراز کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه برنامه‌هایی را برای ایام انتخابات در نظر دارد و از آنها حمایت می‌کنیم؛ دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند نقش مکملی را ایفا کند و نیازمند همکاری رسانه‌ها است.
وی اذعان کرد: برای ایجاد رقابت سالم و تشویق مردم به منظور حضور در انتخابات، باید ایده‌های نو و خلاقی را به کار برده و مردم را آگاه کنیم که این حضور به معنی تعیین سرنوشت آن‌ها خواهد بود.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: مطالبه‌گری در صورتی معنا دارد که فرد، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کرده باشد زیرا با عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای، مطالبات آنها به نتیجه نخواهد رسید.
رسانه‌ها نقش اثرگذاری در مشارکت حداکثری دارند
قاسم‌زاده افزود: تعدد کاندیداها یکی از وظایف حاکمیت است و باید عرصه را برای همه دیدگاه‌ها، ایده‌ها و انسان‌های شایسته و صادق باز کند تا مردم بتوانند وارد عرصه شوند.
وی ادامه داد: بخشی از مشارکت مردم به همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها مربوط بوده تا خدمات نمایندگان در عرصه‌های مختلف تبیین شود.
این مسئول تصریح کرد: خدمات نظام و مسئولان باید بدون جانب‌داری از فردی خاص توسط رسانه‌ها بیان شود و مردم باور کنند که کاندیداها به دنبال وعده و وعید نیستند بلکه در راستای رفع مشکلات آنها پای کار آمده‌اند.
قاسم‌زاده ابراز کرد: دانشگاه وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و لازم است اتاق فکرهایی شکل بگیرد و جریان‌های سیاسی و اثرگذار استان، مردم را از اهمیت انتخابات آگاه کنند.
وی در پایان یادآور شد: کشور، امروز بیش از گذشته به حضور مردم نیاز دارد و با حضور حداکثری مردم می‌توانیم انسان‌های شایسته، کارآمد و اثرگذار را برای استان انتخاب کنیم.