درج شده توسط: مدیر سایت

خواجه سروی: دانشگاه اسلامی حق مسلم مردم ایران است

11 May 2011

کد خبر : 857396

تعداد بازدید : 1

در مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی دانشجویی دانشگاه اسلامی که روز چهارشنبه 21 اردیبهشت برگزار شد؛ خواجه سروی، معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری؛ یکی از مطالبه های مردم را دانشگاههای اسلامی دانست و گفت: در منویات مسلمانان ایرانی، حضرت امام و رهبری آنچه وجود داشته خواستار دانشگاهی اسلامی بوده اند و هیچ تردیدی نیست.

وی ادامه داد: خیلی از انقلابیون حتی در زندان های رژیم شاه جزو آرمان هایشان چنین دانشگاهی بوده منتهی در سالهای بعداز انقلاب برخی تلاش کردند آن را یک تحمیل از سوی نظام اسلامی بدانند این سابقه نشان می دهد که مردم دانشگاه اسلامی که ریشه در فرهنگ مردم ما دارد را خواستارند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: دانشگاه باید به نقطه ای برسد که پاسخ گوی مطالبه ملی باشد، چرا که جزو باورهای ماست که اسلام دین زندگی است و باید در سایه اسلام زندگی کنیم. اتفاقات مهمی که در این کشور افتاده بر این مطلب صحه می گذارد.

وی گفت: در سند دانشگاه اسلامی سال 1377 نکاتی که گفته شده از شاه بیت های اصول عمومی حاکم بر دانشگاههای اسلامی استناد کرده به خواست ملی. دانشگاه اسلامی خواست مسلم مردم ایران است.

وی از حاضرین خواست که با تمام نیرو آنچه دارند در طبق اخلاق بگذارند و پرچم دار تحقق این امر باشند.

همچنین  گفت: امیدواریم به کمک دانشجویان مسلمان این امر مهم به یک ایده فراگیر تبدیل شود. البته خود انقلاب فرهنگی از نظر تحقق آرمانها هنوز تا تحقق و اهداف راه درازی دارد. این همت ما را می طلبد و باید راهکارهای اجرایی را ارائه کنید و نوآوری داشته باشید. یقیناً اگر در این سمت حرکت کنیم آنچه مردم می خواهند به آن خواهیم رسید.

دکتر خواجه سروی بیان کرد: ما پرچمدار و صاحب و داعیه تمدن سازی بشر و حکومت جهانی را داریم، نقش دانشگاهها ما از مرزهای ملی می گذرد و فراتر می رود؛ دانشجویان ما باید با این دید به اسلامی شدن دانشگاهها بپردازند و همه اینها انشاء اله زمینه ساز ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه شریف شود.

همچنین در قسمتی دیگری از سخنان ضمن قدردانی مسئولین و برگزارکنندگان این کنگره؛ گفت: تبدیل شدن موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها نیازمند چنین اقداماتی است که از این دانشگاه شروع شده من از جانب کلیه کسانی که علاقمند به اسلامی شدن دانشگاهها هستند از مسئولین دانشگاه بویژه معاون فرهنگی و جامعه اسلامی دانشگاه تشکر خاضعانه می کنم.

وی گفت: دغدغه های ما دانشگاهیان و سیاست گذاران آموزش عالی برخی را بر آن داشته که آن را با دیده تحقیقی جلوه بدهند و از طرفی مورد حمله قرار داده تا در عمل به حقیقت نپیوندد ولی خواست اسلامی شدن دانشگاه