درج شده توسط: مدیر سایت

حقیقت دفاع مقدس باید به درستی برای نسل‌های آینده تبیین شود

29 May 2018

کد خبر : 898471

تعداد بازدید : 5

سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامی داشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر که در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه حقیقت دفاع مقدس باید به درستی برای نسل‌های آینده تبیین شود مطرح کرد: حقیقتا شهدا آیات خدا در زمین هستند و این خداجویان توانستند دستورات خدا را تبدیل به یک عملی کنند که قابل مشاهده و درک است. مشاور فرمانده کل سپاه کشور در این مراسم گفت : در جنگ تحمیلی قسمت های قابل توجهی از خاک کشور در دست دشمن بود و دشمن می خواست خوزستان را هم تصرف کند . سردار عروجی اضافه کرد : کلید دروازه ورود به خوزستان دو شهر آبادان و خرمشهر بود که یکی تقریبا کاملا محاصره شده و دیگری در حال سقوط بود . وی افزود : رزمندگان ما توانستند با کمترین تجهیزات و نیروی انسانی و با توکل به خدا خرمشهر را آزاد کنند . وی اظهار کرد: خرمشهر با مقاومت جانانه رزمندگان، از خود گذشتگی  و اخلاص جوانان و فضل الهی بود که آزاد شد که حضرت امام خمینی (ره)فرمودند:« خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی جنگ را معرکه ای ادراکی دانست و گفت: بررسی هایی که در دنیا صورت گرفته است حاکی از آن است که در هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا نتوانست در برابر پدیده‌ای به نام افکار امام خمینی(ره) ایستاده و پیروز شود و به اعتراف خود استکبار جهانی، این افکار نابود شدنی نیست.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شعوری بالاتر از شعور انسانی پشت این انقلاب است اذعان کرد: شعور ملکوتی است که انقلاب اسلامی را به قدرتی رسانده است که توانسته است تمام معادلات جهانی را بر هم زده و حرکت‌های عظیم اعتقادی و مذهبی را در جهان به راه بیندازد.

سردار عروج با اشاره به اینکه حرکتی که با رهبری حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد از پشتوانه عظیم اعتقادی و مذهبی برخوردار بود، تبیین کرد: در اصول مبارزه و جنگ اصلی وجود دارد که در تمامی دانشگاه‌های نظامی تدریس می‌شود و آن این است که وقتی دیدید سه به یک هستید حمله کرده و مبارزه کنید حتما موفق می‌شوید اما ایران در هشت سال دفاع مقدس از نظر نیرو و تجهیزات نظامی یک هزارم دشمن بود اما توانست در مقابل تمامی دنیا بایستد و پشتوانه ملکوتی خود را به رخ جهانیان بکشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی اذعان کردند که ما هرچه توانستیم علیه ایران انجام دادیم اما اینکه نتوانستیم به نتیجه دلخواه برسیم به علت توان جنگی و توان طبیعی ایران نبود بلکه رمز شکست ناپذیری ایران این است که هر رزمنده ای وارد میدان رزم می شد بر یک پیمان و قاعده مذهبی اعتقاد داشت و در این قاعده خداوند فرماندهی می کرد.

وی به تاثیر رهنمودهای امام خمینی(ره) در رفتار و عملکرد رزمندگان اشاره کرد و گفت: همگی به عینه دیدیم که در جنگی که با مختصات مورد فرمان امام خمینی(ره) ترتیب داده شده بود همه نوع انسان حضور یافته بودند و حتی کسی که تا دیروز او را سُست عنصر خطاب می کرد آمد و در جبهه‌های جنگ به مقام شهادت نائل شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سبک فرماندهی امام راحل(ره) از دورن به بیرون بود. وقتی از دورن به بیرون نگاه میکنی همه را بهتر از خودت می‌بینی ولی نگاهی که از بیرون به دورن باشد خود را بهتر از همه می‌بینید. من چنین احوالاتی را در هیچ فیلسوفی جز امام(ره) ندیدم.

وی ادامه داد: متأسفانه مشکل اساسی امروز ما در جامعه اینست که خودمان را بهتر از دیگران می‌بینیم و برای همه چیز نسخه صادر می‌کنیم در صورتی که نگاه امام نگاه دورن به بیرون بود و معتقد بود وقتی چنین نگاهی داشته باشیم کار درست پیش می‌رود.

این مسئول در خصوص فهم مرز زهد و تقوا گفت: هیچ چیز بدون علامت نیست و هرگاه بین خود و مردم فرق نگذاشتید، بدانید که به مرز زهد و تقوا رسیده‌اید.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام در عرصه های مختلف نشان دادند که تا وقتی حتی یک نفر نیز با اعتقاد کامل در خط مقاومت وجود داشته باشد دشمن در هر هیبت و بزرگی که باشد مغلوب است و دشمنان ما نیز به این واقعیت معترف هستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر فرماندهی می خواهد اثر گذار باشد، قبل از اینکه حرفی را به کسی بزند باید خود عامل به آن باشد.

سردار عروج با تاکید بر اینکه هر کسی باید به اندازه وسع و توان خود در ادامه مسیر شهدا قدم بردارد، اظهار کرد: با تجمل گرایی، اشرافی، ادعا و غرور نمی توان رهرو این مسیر بود.

بیان خاطره از زبان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخش دیگری از این مراسم بود .در عملیات آزاد سازی خرمشهر ۱۳۵ نفر از رزمندگان استان قزوین به درجه رفیع شهادت نائل شدند .