درج شده توسط: مدیر سایت

حضور دانشگاه در نشست مجازی رؤسای دانشگاهها و موسسات پژوهشی ایرانی عضو اتحادیه دانشگاههای حاشیه دریای خزر

19 Jul 2021

کد خبر : 916247

تعداد بازدید : 6

نشست مجازی رؤسای دانشگاهها و موسسات پژوهشی ایرانی عضو اتحادیه دانشگاههای حاشیه دریای خزر به میزبانی دانشگاه گیلان امروز سه شنبه 29 تیر ماه به شکل مجازی برگزار گردید که رئیس و معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی ره نیز به عنوان اعضا در این نشست حضور یافتند. این نشست  به منظور هماهنگی و تبادل نظر در خصوص شرکت در بیست و سومین گردهمایی دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر به میزبانی دانشگاه کالمیکیا روسیه برگزار گردید که زمان برگزاری این گردهمایی به علت شیوع مجدد ویروس کرونا در روسیه با یک ماه تاخیر از آگوست به ماه سپتامبر تغییر یافته است.

دکتر نائینی رئیس دانشگاه نیز در این نشست ضمن تشکر از دبیر اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر به ریاست دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان، گزارشی جامع از اقدامات و برنامه های دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر ارائه نمود. این نشست با سخنرانی و حضور دکتر علیزاده معاون همکاری های علمی و بین المللی و سازمانهای تخصصی مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان میهمان افتخاری اغاز گردید و  سپس دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان توضیحاتی در رابطه با اهداف این نشست و جمع آوری نظرات دانشگاههای عضو ارائه نمود.همچنین دکتر تیموری رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گزارشی از کمیته آموزشی اتحادیه بیان کرد.

دکتر نائینی  در خصوص تدوین اساسنامه کمیته دانشجویی اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر  اظهار داشت: اساسنامه کمیته دانشجویی اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خز تهیه و تدوین گشته و منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات سایر اعضاء دانشگاههای عضو ایرانی اتحادیه هستیم. دکتر نائینی افزود: موضوع اولین فراخوان مسابقات دانشجویی این اتحادیه دانشگاهی با موضوع کرونا و حفظ محیط زیست در سه زمینه عکاسی نوشتار و فیلم کوتاه به همه اعضاء ایرانی و غیر ایرانی اتحادیه ارسال شده است و پیشنهاد می شود به نفرات برتر اولین مسابقات دانشجویی دانشگاههای دولتی مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر جوایز نفیسی تعلق بگیرد. ایشان همچنین در قسمت دوم برنامه که به پرسش و پاسخ اعضاء اختصاص داده شده بود به موضوع تسهیل فرصت مطالعاتی برای اعضاء هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره داشته و پیشنهاد کرد تمهیداتی اندیشیده شود که مبحث فرصت مطالعاتی بدون نیاز به تفاهم نامه یا بروکراسی های پیچیده اداری صرفا با تعلق دانشجو یا هیأت علمی به یکی از دانشگاههای عضو اتحادیه صورت پذیرد. دکتر نائینی همچنین بیان داشت: پروپوزال پیشنهادی دانشگاه بین المللی امام خمینی با محوریت سه موضوع: 1. آینده نگاری راهبردی و نقشه راه منطقه دریای خزر با هدف توسعه پایدار 2. بررسی نقش زنان و کودکان در ایجاد توسعه پایدار در منطقه دریای خزر 3. بررسی و شناخت نقش آموزش و پرورش کشورهای حاشیه دریای خزر با چشم انداز توسعه پایدار به دانشگاه آستاراخان که ریاست کمیته آموزشی اتحادیه را بر عهده دارند ارسال شده ولی تاکنون جوابی دریافت نگردیده که خواهان تسریع در این امر شد. لازم به ذکر است دانشگاه بین المللی امام خمینی ره در 22 اجلاس اتحادیه که در مهر 98 در دانشگاه گیلان برگزار شد مسئولیت کمیته دانشجویی اتحادیه را بر عهده گرفت.