درج شده توسط: مدیر سایت

جشن عید سعید قربان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

08 Nov 2011

کد خبر : 858660

تعداد بازدید : 2

بنا به گزارش خبرنگارروابط عمومی، این جلسه چهاردهم آبان در دانشگاه و با حضور دانشجویان غیر ایرانی واستادان ومدیران واعضای شورای بورس داخل وزارت علوم وتحقیقات وفناوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر جهان بین ، معاونت فرهنگی دانشگاه به سخنرانی پرداخت. او ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به ویژه دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه و دکتر بذر افشان مدیر بورس داخل وزارت علوم ، برگزاری این مراسم را بزرگداشت عیدقربان وبهانه ای برای آغاز سال تحصیلی البته با تاخیر بیان کرد.

وی افزود : در جهان اسلام از سوی دشمنان سعی می شود تا بین مسلمین تفرقه ایجاد شود ، در حالی که مهمترین حامیان حماس که اهل سنت هستند ، ایران و حزب الّله است در حالی که شیعه اند.

دکتر آل بویه رییس دانشگاه بین المللی هم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت : باعث افتخار ماست که دانشجویان خارجی ایران را به عنوان محل تحصیل انتخاب کرده اندو مخصوصا خوشحالیم از اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی« ره » را به عنوان دانشگاه خود برای تحصیل انتخاب کرده اند.

آل بویه گفت : در دنیای امروز منطق انحصارطلبانه است، منطقی که می گوید شما مسلمانان نباید از علوم برخوردار باشید وباید تابع ما باشید ، ولی اسلام به ما آموخته است که انسان آزاد است و باید به دستورات خدا عمل کنند و به دیگران کمک کند و این کمک محدودیت ندارد و مهمترین کمک این است که دین ، علم و فرهنگ خود را در اختیار دیگران قرار دهیم تا سعادتمند شوند.

وی در پایان ، این عید سعید را از طرف هیئت رئیسه ، هیئت علمی و دانشجویان به همه ی میهمانان تبریک گفت.

در این جلسه بذرافشان ، مدیر بورس داخل وزارت علوم از زحمات دکتر آل بویه به سبب تلاش در هدف اصلی دانشگاه بین المللی یعنی پذیرش هرچه بیشتر دانشجویان خارجی تقدیر و تشکر کرد . بذرافشان افزود ، امروز جلسه ی شورای بورس با حضور اعضای شورای بورس دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه برگزار شد . همچنین گفت : ما از 92 کشور خارجی دانشجو داریم که دانشجویان 84 کشور در دانشگاههای وزارت علوم مشغول به تحصیل اند و دانشجویان 8 کشور هم در دانشگاههای وزارت بهداشت مشغول به تحصیل اند که تعداد زیادی از این دانشجویان خارجی در دانشگاه بین المللی امام خمینی « ره » حضور دارند و مشغول به تحصیل اند.

در ادامه ی این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاههای استان قزوین به سخنرانی پرداخت و گفت : عید قربان برای همه است . برای همه ی کسانی که به خدا توجه دارند . فقط برای ما مسلمانان و مسیحیان و ... نیست . وی گفت : میهمانان غیر مسلمانان در این جلسه میهمانان ویژه ی ما هستند وچند پیام به آنها داد . از جمله : قرآن کتاب آسمانی ماست که تورات و انجیل و دیگر کتابهایی که خدا فرو فرستاده را کامل کرده و کامل و شامل است . پیام دیگر این که کتابها مخصوصاً تورات و انجیل آمدن پیامبر خاتم را ذکر کرده اند . پیام بعد این که وقتی خداوند در کتاب آسمانی ما با مردم صحبت می کند ، کلمات عمومی به کار می برد مانند :یا ایها النّاس ، یا بنی آدم و ... که اینها همگی بیانگر عمومیت و شمول اسلام است.

در پایان جلسه به دانشجویان برتر غیر ایرانی در زمینه های مختلف علمی ، جوایزی اهداء شد.