درج شده توسط: مدیر سایت

تحصیل یک هزار و 500 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه

28 Jul 2013

کد خبر : 862717

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل بویه در خصوص بازدید از خوابگاه های دانشجویی بیان کرد: وضعیت کلی خوابگاه ها مناسب و خوب بوده است ولی بخشی از ساختمان های مورد استفاده برای خوابگاه ها، قدیمی است، از این رو هر سال مقادیر بسیاری از اعتبارات صرف تعمیرات این بناها می شود.

وی ادامه داد: البته از طرفی نیز فرهنگ استفاده از امکانات به ویژه در خوابگاه ها باید در بین دانشجویان ایرانی و غیرایرانی  نهادینه شود و امیدواریم بتوانیم با رفع مشکلات قانونی، مجوز ساخت خوابگاه را از دولت اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: چند سالی است که اجازه نمی دهند از بودجه های عمومی خوابگاه احداث شود و با توجه به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) رسالتی خاص بر عهده دارد و دانشجویان غیرایرانی را اسکان می دهد از این رو نمی تواند خوابگاه های خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تأکید کرد: در مجموع، ما نظارت دائمی بر خوابگاه داریم و اگر نقصی وجود داشته باشد بر اساس وظیفه نسبت به رفع آن اقدام می کنیم و از دانشجویان نیز خواستاریم در استفاده از امکانات دولتی توجه لازم را داشته باشند تا از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.

آل بویه در ادامه در خصوص بازدید از مرکز آموزش زبان فارسی اظهار کرد: بر اساس آماری که امروز از تعداد دانشجویان غیرایرانی وجود دارد، حدود یک هزار و 500 نفر دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که 50 درصد این دانشجویان در بخش آموزش زبان فارسی مشغول تحصیل هستند و این آمار در تاریخ دانشگاه بی سابقه بوده است زیرا به طور معمول بین 100 تا 200 نفر دانشجو در بخش آموزش زبان فارسی داشته ایم و این عدد نشان دهنده افزایش این تعداد دانشجو است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان مرکز آموزش زبان فارسی نیز جزو ساختمان های قدیمی دانشگاه محسوب می شود و مورد تعمیر و نگهداری قرار می گیرد و علت اینکه ما اصرار داریم دانشجویان خارجی در همان محیط باشند، به دلیل نزدیکی این ساختمان به محل اسکان آنها است و تأکید داریم تا زمانی که با محیط دانشگاه و شهر آشنایی یابند از آن ساختمان استفاده شود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: در حال حاضر مشکلاتی به لحاظ گرمای هوا ایجاد شده و  دلیل آن این است که تعداد دانشجویان استفاده کننده از این فضا افزایش یافته است، البته هیچگونه مشکلی در تشکیل کلاس های این دسته از دانشجویان در سایت آموزشی دانشگاه وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در بازدیدی که از این مرکز داشتیم، مشکل خاصی وجود نداشت و آزمایشگاه و کلاس به اندازه کافی وجود دارد و با توجه به اینکه تعداد دانشجویان زبان آموز ما افزایش یافته است، اینها تمام وقت از ساختمان استفاده می کنند و گاهی برخی نارسایی هایی وجود دارد که امیدواریم حل شود.

آل بویه اضافه کرد: البته در کنار این ساختمان، فضای فرهنگی به عنوان نمازخانه جدید، کتابخانه و فضای مطالعه خواهیم داشت تا مقداری استفاده از ساختمان کم شود و دانشجویان بهتر بتوانند از کلاس ها استفاده کنند.

انتهای پیام/