درج شده توسط: مدیر سایت

تجلیل از افتخارآفرینان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

16 Dec 2012

کد خبر : 860857

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در همایش تجلیل از افتخارآفرینان این دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: سختی و مشکلات همواره وجود دارد، اما اراده های محکم و انسان های با عزم می توانند بر مشکلات فایق آیند.

فرزاد جهان بین ادامه داد: جامعه امروز به سمتی پیش می رود که افراد دارای مهارت و توانمندی می توانند اثرگذاری داشته باشند و شاید فرد با آشنا یا پارتی یا مسائل دیگر تا حدی پیش رود ولی استمرار کار و موفقیت وی بستگی به توانمندی او دارد.

وی اضافه کرد: اگر کسی منفعل باشد، سرنوشت او نابودی است و کسی برای نابودی او تأسف نخواهد خورد و تنها انسان هایی می توانند پیش روند که اراده خود را بر موانع غلبه دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: این اراده های آهنین هستند که می تواند موفق شده و پیشرفت کند و شهدای جهاد علمی نمونه بارز این موضوع هستند و در این بین می توان به شهید تهرانی مقدم اشاره کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف بیان کرد: زمانی که عراق به ایران حمله کرد، از 32 کشور اسیر داشتیم و هشت سال جنگ تحمیلی از معدود جنگ هایی بود که شرق و غرب متحد شده بودند و در آن زمان حتی از داشتن سیم خاردار نیز محروم بودیم ولی امروز جمهوری اسلامی در حوزه موشکی و دفاعی جزو کشورهای پیشرفته است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)با اشاره به اراده بالای شهدای جهاد علمی کشور توضیح داد: شهید مصطفی احمدی روشن در سن 32 سالگی به شهادت رسیدند و این فرد، آن قدر مهم می شود که دشمنان چاره ای جز حذف پیدا نمی کنند؛ شهید علیمحمدی، شهید شهریاری و شهید رضایی نژاد نیز پیشنهاد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را داشتند ولی نپذیرفتند.

وی یادآور شد: امروز ایرانی در عرصه های مختلف پیشرفت کرده است و در زمینه نانوتکنولوژی، لیزر، پزشکی، هسته ای و غیره دستاوردهایی را دارد به طوری که در بحث هسته ای، با وجود تحریم سخت دشمنان، به چرخه هسته ای به صورت کامل دست یافته ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: اینها را انسان هایی معتقد، ملتزم، بلندپرواز و با عزم و اراده در مقابل انواع دشمنی ها و تحریم ها پیش می برند و این موارد ملت ایران را در برخی عرضه های علمی در قله نشان داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از افتخارآفرینان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشجویان برجسته بسیاری دارد که برخی در سطح ملی و برخی نیز در سطح استانی رتبه کسب کرده و مطرح شده اند که متأسفانه این امر چندان نمود بیرونی پیدا نکرده است.

جهان بین عنوان کرد: از این رو به مناسبت هفته شهدای جهاد علمی تصمیم گرفته شد تا این افراد معرفی و از زحمات اینها قدردانی شود و از ظرفیت اینها استفاده شود که اینها در واقع سرمایه ای برای دانشگاه هستند.

وی افزود: برای نخستین بار این مراسم در دانشگاه برگزار شده است تا از افتخارآفرینان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تقدیر شود که امیدواریم در سال های آینده نیز این برنامه تکرار شود و تعداد دارندگان رتبه های برتر نیز افزایش یابد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از افتخارآفرینان این دانشگاه در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

انتهای پیام/