درج شده توسط: مدیر سایت

بیستمین دوره دانش افزایی زبان فارسی در دانشگاه برگزار می شود

07 Aug 2013

کد خبر : 862748

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، محمد حسینی مقدم، در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین دوره دانش افزایی زبان فارسی بیان کرد: دانشگاه در مرداد ماه میزبان 150 نفر از استادان و پژوهشگران ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی از 30 کشور جهان نظیر آلمان، ترکیه، فرانسه، قزاقستان، روسیه، بنگلادش، لهستان، مصر، اوکراین، تاجیکستان، آمریکا، هند، تایوان و غیره است.

.

وی ادامه داد: این دانشگاه تاکنون از 99 ملیت مختلف جهان پذیرش دانشجو داشته است و در حال حاضر یک هزار و 700 دانشجوی غیرایرانی از 34 کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند.

مسئول مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: این دانشگاه طی چهار سال میزبانی دوره دانش افزایی را با حضور اساتید و دانشجویان 63 کشور داشته است و از 20 مرداد ماه سال جاری تا 13 شهریور ماه نیز این دوره با همکاری بنیاد سعدی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این دوره فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر شهر قزوین است و تلاش کرده ایم تا در چشم انداز ترسیم شده، شهر قزوین به قطب علمی پذیرش دانشجوی خارجی کشور تبدیل شود. 

حسینی مقدم افزود: در کنار برگزاری این دوره آموزشی، برنامه ریزی می شود تا شرکت کنندگان در این دوره از مراکز تاریخی و فرهنگی شهر قزوین بازدیدهایی را داشته باشند و طی این دوره 25 روزه، بهترین و زیباترین تصویر را از شهر و استان قزوین رقم بزنیم.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: با برگزاری این دوره آموزشی، میهمانانی از کشورهای مختلف به این استان می آیند که از فرقه های مختلف فکری و نحله های دینی هستند.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی توضیح داد: زمانی که این افراد در ایران اسلامی و شهر قزوین حضور می یابند، اینجا را به اسم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت می شناسند و ما باید بکوشیم اینها زمانی که به این شهر می آیند و بازمی گردند تصویر زیبایی را مشاهده کنند البته این به معنای ایجاد فضایی مصنوعی و غیرواقعی نیست.

وی تأکید کرد: ما باید کاری کنیم تا افرادی که در کشور ما حضور می یابند، زیبایی اسلام و فرهنگ دینی را مشاهده کنند و متوجه شوند اسلام، پیامبر و مکتب ما چگونه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: وظیفه همه ما این است که در این جغرافیای قزوین نگاه دینی، پیغمبر و خدایی را القا کنیم و در این بستر ممکن است یک نفر ایرانیت را پاس دارد که ایران نیز این عظمت را پیدا کرده که بستر معارف دین و پایگاه قرآن و اهل بیت شده است.

وی اعلام کرد: کشور و ملت ایران و عزت و اقتدار شان با اسلام همسفره شده است و موارد عظیمی را ایران از اسلام گرفته است و فرصت های خوبی را برای نشر و گسترش اسلام، ایران فراهم کرده است و ما باید بتوانیم این موضوع را به درستی منعکس کنیم.

حجت الاسلام عابدینی یادآور شد: در دین سفارش شده است، در خصوص کسانی که با ما هم عقیده نیستند بدون اینکه از زبان تان استفاده کنید، دعوت کننده به آیین و دین باشید و از همین رو نیز باید با رفتار خود افراد را به سوی دین جذب کنیم.

انتهای پیام/