درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری گل گشت در منطقه نیاق به مناسبت روز زمین پاک

28 Apr 2013

کد خبر : 861921

تعداد بازدید : 4

به گزارش خبرنگار روابط عمومی این اردو روز پنج شنبه 5 اردیبهشت ماه ویژه خواهران و روز جمعه 6 اردیبهشت ماه ویژه برادران با حضور تعداد 80 نفر از دانشجویان برگزار شد. شرکت کنندگان با تاریخ و جغرافیای منطقه نیاق آشنا شدند و ابراهیم قنبری سرپرست اردو به آموزش چگونگی گشت و گزار در طبیعت و رعایت مسائل زیست محیطی پرداخت.

گفتنی است روستای نیاق در هفده کیلومتری شمال قزوین قرار دارد و یکی  از مراکز مهم کشت انگور در استان است. در این منطقه آثار تاریخی از جمله ایوان نیاق و طاق محمد حنفیه وجود دارد.

ایوان نیاق که صخره ای است نسبتاً مرتفع که ۱۰ فرورفتگی در دو طرف آن ایجاد شده است در هر یک از فرورفتگی ها حوضی مستطیلی شکل با ابعادی حدود ۲×۴ متر حفر شده و عمق آن به دلیل ریخته شدن سنگ و شن مشخص است. این حوض ها با آب باران پر می‌شود. حوض سنگی کنار ایوان نیاق دارای ۷ پله سنگی است. در نزدیکی ایوان نیاق به روی کوه آثار دیگری مربوط به ویرانه­های یک قلعه دیده می­شود که از آن میان تنها سنگ های لاشه­ای که در بنای قلعه به کار رفته­اند را می‌توان تشخیص داد. به روی سطح کوه چندین گودال دیگر به قطرهای تقریبی یک تا دو متر در آن دیده می شوند که احتمالاً به عنوان انبار و محل ذخیره گندم و حبوبات مورد استفاده قرار می گرفته است.

انتهای پیام/