درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری همایش مروارید خلقت در دانشگاه

20 Nov 2012

کد خبر : 860658

تعداد بازدید : 5

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، کارشناس حوزه خانواده در همایش مروارید خلقت اظهار کرد: خداوند موجودات را از دو جنس زن و مرد آفریده است و برخی جریان ها مانند فمنیستی سعی در بیان زن محوری دارند در صورتی که لازم است زن جایگاه واقعی خود را بشناسد تا بتواند به کمال برسد.

فروغ نیلچی زاده ادامه داد: هر آنچه ما داریم، دیگر موجودات نیز از آن برخوردار هستند، ولی آنچه موجب تمایز ما از دیگر موجودات می شود، دانایی است.

وی با اشاره به علل مدگرایی در برخی افراد افزود: امروز شرایط به گونه ای شده است که برخی وبگردی می کنند تا با مدل های مختلف آشنا شوند و طوری لباس می پوشند که مورد توجه دیگران قرار گیرند و در واقع این نگاه ظاهری است که موجب می شود تا این افراد به سمت مد گرایش یابند زیرا می خواهند، جایگاه پیدا کنند.

این کارشناس حوزه خانواده اعلام کرد: همه ما باید توجه داشته باشیم که در این دنیای پر هیاهو همراه واقعی ما، خداوند متعال است، خداوندی که انسان را آفریده و رسم عاشقی را نیز به او یاد داده است و خوشبخت ترین انسان روی زمین کسی است که رسم عاشقی را بداند.

وی خاطر نشان کرد: عشق به معنای داشتن هدف حقیقی ناب در زندگی است و عشق ناب عشقی است که قصد بهره مندی از تو را ندارد ولی در عشق های دنیایی، فرد هر چه می خواهد برای خودش است و ما باید مراقب باشیم که مدیریت دل و نَفس ما به درستی صورت گیرد زیرا اگر نَفس، مدیریت جسمی، جنسی و حیوانی را بر عهده گیرد انسان از حقیقت دور می شود.

نیلچی زاده یادآور شد: گاهی یک جرعه آب می تواند انسان را پست ترین فرد عالم و یا عزیزترین فرد عالم کند، همه انسان های عالم می دانند که آب نیاز اصلی انسان است و امام حسین (ع) با وجود اینکه تشنه بود ولی کاری خلاف رسم عاشقی نکرد و از همین رو همه عاشق امام حسین (ع) هستند.

وی توضیح داد: غریزه انسان نعمت است ولی هدف باید شیوه ای باشد که با هویت ما بخواند،

خداوند متعال زنان را طوری آفریده که عاقل ترین زنان نیز قدرت احساس شان بالا است بنابراین باید مراقب بود چرا که حتی محبت بین دخترها نیز آسیب زا بوده و ممکن است از فایل عاطفه وارد فایل غریزه شود.

این کارشناس حوزه خانواده گفت: برای مدیریت غریزه لازم است کنترلی بر نگاهمان داشته باشیم و اگر نگاهمان از نگاه برادری خارج شد مراقبت کنیم و در گفتارمان نیز این کنترل را لحاظ کنیم.

وی خطاب به دانشجویان دختر حاضر در جلسه در خصوص مدگرایی بیان کرد: باید بدانیم جسم ما جا لباسی نیست که هر چیزی که مد شد آن را بپوشیم؛ البته برخی از پوشش ها به صورت ذاتی بد نیستند ولی تنها باید در زمان مناسب استفاده شوند.

گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاه عفاف و حجاب نیز برپا شد.

انتهای پیام/

عکس: محمد فروزنده نیا