درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری همایش جوان و مدیریت عواطف و استرس در دانشگاه

21 Oct 2013

کد خبر : 863498

تعداد بازدید : 4

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در این همایش بیان کرد: جوانی سن مهمی است و افراد در این سن فعال بوده و قوای جسمی و روحی قوی دارند.
مهدی تلوری ادامه داد: جوانان افرادی با نشاط، خطرپذیر، هیجان طلب، ریسک پذیر، ماجراجو، عاشق سرزمین ها و افکار ناشناخته و عاشق زیبایی هستند و تبعیض، ظلم، ستم، ذلیل بودن و ترس در نظر آن ها خوار و زشت است.
وی اضافه کرد: بعد از سن جوانی قوا به آرامی تحلیل رفته، چشم ها کم سو شده و حافظه فرد ضعیف می شود و بعد از پشت سر گذاشتن سن جوانی، فرد به گذشته نگاه کرده و محتاط و ترسو شده و به دنیا راضی می شود و سپس نصیحت کرده و هشدار می دهد.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران عنوان کرد: سن جوانی، سن عواطف و احساسات است و احساسات پاک و لطیف متعلق به دوران جوانی است؛ این عواطف گاهی تحت تأثیر فعالیت جسمی و جنسی قرار می گیرد و گاهی این احساسات بشردوستانه و ملی است.
 
 
وی توضیح داد: ما مشاهده می کنیم یک جوان نسل امروزی وقتی می شنود که در خصوص قومیتی حتی در حد شوخی مطلبی بیان می شود، عکس العمل نشان داده و از آن قوم دفاع می کند و حال چطور انتظار داریم که جوان آن روز در برابر این که به کشورش حمله شده بی تفاوت عمل می کرد.
تلوری با اشاره به ازدواج به عنوان یکی از دغدغه های مهم دوران جوانی اظهار کرد: جوانان در سنی هستند که غریزه جنسی در آن ها فعال تر است و در شرایط امروز نیز رسانه ها عواطف را به سمت غریزه جنسی سوق می دهند و یکی از موضوعات مهمی که در این سن مطرح است، بحث ازدواج است.
وی تأکید کرد: در مدیریت عواطف آن چه بسیار اهمیت دارد این است که فرد باید در زندگی هدف بزرگی را تعیین کند و این هدف به وی شور، نشاط و حتی بی قراری بدهد؛ وقتی جوان هدف بزرگی داشته باشد این موضوع که با فلان فرد بتواند یا نتواند ازدواج کند، پایان خط برای او نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: وقتی جوان در زندگی هدف بزرگی داشته باشد هرچه در اطراف او هستند نسبت به آن هدف ارزش پیدا می کنند و خود ابزار، افراد و امکانات آن قدر بزرگ نمی شوند.
وی یادآور شد: زمانی که انسان هدف متعالی داشته باشد، انسان ها را برای آن هدف می خواهد بنابراین ما باید هدف متعالی را انتخاب کنیم و هرچه هدف متعالی تر باشد، مشکلات نیز کوچکتر می شوند.