درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری نمایشگاه "گذشته، میراث، هویت"

09 Mar 2014

کد خبر : 865016

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، گروه معماری و شهرسازی دانشجویان افغانستان با همکاری ریاست دانشکده معماری و شهرسازی و معاونت فرهنگی دانشگاه، نمایشگاه "گذشته، میراث، هویت" را از تاریخ یکشنبه 11/12/1392 تا تاریخ 14/12/1392در سالن اجتماعات شهدای گمنام برگزار کرد. این نمایشگاه که در دومین سال فعالیت گروه معماری و شهرسازی دانشجویان افغانستان برگزار شده است، به معرفی شهر غزنی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 پرداخت.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با عنوان غزنی شناسی نیز در سالن اجتماعات دانشکده معماری و شهرسازی با حضور استادان و دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد.

دکتر ذوالفقارزاده، رییس سابق دانشکده معماری و شهرسازی در این همایش ضمن خوشامد گویی به مهمانان از برپایی این محفل توسط گروه معماری و شهرسازی دانشجویان افغانستانی ابراز خردسندی نمود. همچنین دکتر سرور مولایی توضیحاتی در رابطه با تاریخ شهر غزنی دادند. مهندس کاوه رحیمیان نیز به معرفی طرح جامع غزنی و سپس به تشریح طرح استراتژیک شهر غزنی پرداختند.

در این نمایشگاه، شیت های معماری و شهرسازی، ماکت شهر غزنی و بناهای مهم آن، عکس های شهر غزنی و بعضی از شهرهای مهم کشور افغانستان به نمایش گذاشته شد. لباس های محلی افغانستان نیز بر تن برگزار کنندگان نمایشگاه نیز دیده می شد. در پایان بازدیدکنندگان با بسراق، شیرینی محلی افغانستان پذیرایی شدند.

گفتنی است این نمایشگاه روز چهارشنبه 14 اسفند با مراسمی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام