درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مقام مادر و روز زن

25 May 2011

کد خبر : 857565

تعداد بازدید : 1

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ضمن پاسداشت مقام زن و مادر طی سخنانی در خصوص اهمیت امر ازدواج در بین جوانان و نیز اهمیت فریضه نماز بیان داشت: ازدواج یک ضرورت است، تحصیل و اخذ مدرک نباید مانعی در این زمینه باشد زیرا گرچه تحصیل و اخذ مدرک یک ارزش است ولی ضرورت و مهمترین معیار در ازدواج همفکر بودن است.

وی افزود: یک تصور اشتباهی که وجود دارد این است که هم کفو بودن را در سطح تحصیلات یا موارد دیگر می دانند در صورتی که مهمترین معیار هم کفو بودن همفکر بودن است.

وی با اشاره به لزوم توجه به علم‌آموزی با توجه به نیاز فرد و جامعه افزود: علم معنا دارد و بسیاری از دروس یا آموخته ها وجود دارد که هیچ فایده ای نه برای فرد و نه برای جامعه دارد و در واقع علم محسوب نمی شود.

قرائتی در ادامه با اشاره به اهمیت فراگیری اسرار نماز گفت: نماز یک هدیه آسمانی و معجزه است و هیچ کمالی نیست مگر در نماز جاسازی شده باشد، عدالت، نظم، معاد، توحید و آزادی، ولایت، احترام، خشوع ، خود اتکایی و بسیاری امور دیگر در نماز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ولایت اظهار داشت: در میان موجوداتی که خداوند متعال آفریده، انسان از همه برتر است و پیامبر اکرم (ص) اشرف موجودات است به طوریکه خداوند خطاب به پیامبر حدود 240 بار ربک یعنی پروردگار تو را می‌گوید. اما خداوند متعال حتی برای پیامبر که عزیز ترین انسان روی زمین است حد و مرز توحید، قرآن و ولایت را قرار داده است.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) سراپا برکت است و اگر حضرت مریم مادر یک عیسی بود، فاطمه (س) مادر 11 عیسی است که عیسای مریم پشت سر عیسای فاطمه (س) نماز می‌خواند.

گفتنی است مولودی خوانی و شعر خوانی در مدح حضرت زهرا (س) و اهدای جوایز به برندگان مسابقه برگزار شده به مناسبت توسط حوزه دانشجویی شهید بهشتی دانشگاه از دیگر بخش های این جشن بود که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.