درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه خواهران در دانشگاه

06 May 2013

کد خبر : 861937

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دبیر کمیته علمی بنیاد حجاب و عفاف در محفل انس با قرآن ویژه خواهران بیان کرد: دین دستورالعمل زندگی انسان ها است و اسلام به عنوان دین برتر معرفی شده است.

شکوفه گلخو ادامه داد: برای مسلمان بودن تنها داشتن، عنوان مسلمانی در شناسنامه کافی نیست بلکه باید ابتدا دین اسلام را پذیرفته، به قرآن آگاهی یافته و بر اساس دستورات آن عمل کرد.

وی با اشاره به وظایف یک زن مسلمان افزود: مخاطب تمام آیات قرآن کریم، مومنین و مومنات هستند، به جز برخی آیات که زن مسلمان را خطاب قرار داده است که چگونه در جامعه اسلامی حضور یابد و البته همین رویکرد قرآن کریم اجازه ورود زنان به جامعه را داده است.

دبیر کمیته علمی بنیاد حجاب و عفاف عنوان کرد: قرآن برای حضور زنان در جامعه شرطی را بیان کرده است که باید آن را رعایت کنند و رعایت حجاب شرطی برای این حضور است که قطع یقین این شرط دلیل علمی دارد زیرا قران کریم منطبق با فطرت انسان است و دستورات قرآن برای بهتر زندگی کردن همه انسان ها است.

وی تصریح کرد: ما باید در همه زمینه های قرآنی، اطلاعات و آگاهی داشته باشیم و با دفاع درست، حقانیت آن را اثبات کنیم و با توجه به این امر اساتید دانشگاهی باید رسالت خود را به دوش گرفته و نقش خود را ایفا کنند زیرا اگر رویکرد اساتید ما قرآنی شد، رویکرد دانشجویان نیز قرآنی می شود.

گلخو تأکید کرد: نسل امروز باید بداند بسیاری از مطالب علمی به روزی که مطرح می شود، منشا آن قرآن است و این درحالی است که قرآن 14 قرن قبل این مطالب علمی را مطرح کرده است و متأسفانه ما مسلمانان قرآن را در زندگی خود پیاده نکرده ایم.

وی یادآور شد: ما باید ارزش قرآن کریم را بدانیم و توجه داشته باشیم که بسیاری از مباحث علمی در قرآن آمده است و قطع یقین بحث حجاب نیز دلیل علمی دارد.

دبیر کمیته علمی بنیاد حجاب و عفاف تأکید کرد: با توجه به ویژگی های زنان و مردان، اگر خانمی برای حضور خود در جامعه، حدودی که قرآن خواسته است را رعایت نکند و با پوششی زننده در جامعه حضور یابد به حقوق اجتماعی دیگران  تجاوز کرده و به خود نیز لطمه زده است، بنابراین اگر عفیف باشیم، جامعه سالم و رو به رشدی را خواهیم داشت. 

در ادامه این مراسم مادر شهید سید حمیدرضا سیاهپوش اظهار کرد: تمام شهدا، نمونه هستند و بیشتر آنها در سنین پایین به جبهه رفتند و شهید سیاهپوش نیز در سن 16 سالگی عازم جبهه شد و در سن 18 سالگی و در سالگرد تولدش به شهادت رسید.

صدیقه مسگری اضافه کرد: شهدا در مبارزه با دشمنان، ذره ای ترس نداشتند چراکه خداجو و با ایمان بودند و خدا نیز آنها را پذیرفت.

گفتنی است در ادامه این مراسم تعدادی از قاریان به قرائت قرآن کریم پرداختند.

انتهای پیام/