درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری شانزدهمین یادواره شهدای دانشجویی استان قزوین

10 Mar 2013

کد خبر : 861627

تعداد بازدید : 1

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، استاد حوزه علمیه در شانزدهمین یادواره شهدای دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: یادواره ها و نشست هایی که به یاد شهدا برگزار و خاطرات شهدا مرور می شود، اقدام بسیار خوبی است ولی گاهی به گونه ای القا می شوند که اینها بسیار خوب بودند و رفتند و تصور می شود دوره و زمانه شان را نیز با خود بردند.

حجت الاسلام احمد پناهیان ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بر حیات شهدا تأکید کرده است و شهید وقتی به شهادت می رسد، نمی میرد و به برزخ نمی رود، شهید زنده است و در عالم دیگری غیر از عالم ماده زندگی می کند و از عملش نیز جدا نمی شود.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حتی در قلب و ذهن نیز نباید اینگونه فکر کرد که شهدا مرده اند، زیرا آنها زنده هستند و با اعمالشان ارتباط دارند و عمل آنها رشد می کند ولی رشد اینها مادی نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات و آیات قرآن کریم، شهدا باید فعال در حوزه های ولایت باشند و خط مقدم امروز جهان اسلام و بیداری اسلامی است و جریان بیداری اسلامی همان دفاع مقدس در گستره وسیع تر است که شهدا باید آنجا باشند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ولایت مداری شهدا اعلام کرد: شهدا ملاک ولایت مداری ما هستند، حزب الهی گری با بولتن، سایت، جبهه، حزب و گروه نیست، هیچ کدام از شهدا اینگونه ولایی نشدند؛ شهدا تابع ولایت بودند.

وی یادآور شد: خداوند متعال زمانی که به حضرت ابراهیم فرمود فرزند خود را قربانی کن، حضرت ابراهیم حتی علت این کار را سوال نکرد و این نشان دهنده ایمان بالا و تبعیت محض از خداوند متعال است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شناختن شهدا و اینکه روی مین رفتند و از سیم خاردار عبور کردند، کاری ندارد، شناخت حقیقتی که باعث شد شهدا از جان خود بگذرند، روی مین ها روند تا دیگران از روی آنها عبور کنند، سخت است.

وی خاطر نشان کرد: فقط کسی می تواند به امامش نگاه کرده و مانند امامش در صحنه باشد که تمام امیدش به خدا باشد، مطلقا به دارایی خود نگاه نکند و به این دنیا دل نبندد و ایمان قوی و بالایی داشته باشند و سرمایه ای که شهدا را به ولایت مداری رساند، همین امر بود.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: کسانی که درست در مسیر ولایت مداری قرار می گیرند، در مبارزه می روند، عده ای به شهادت می رسند و عده ای منتظر هستند تا موعد شهادت شان برسند، اینها رنگ عوض نمی کنند زیرا از طریق اتصال به خدا به ولی متصل شدند و هنر شهدا این بود.

در ادامه معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یک روزی تمام دنیا مقابل کشور ما ایستادند و جنگی درگرفت و غرب و شرق آمدند تا نهاد انقلاب را لگدمال کنند.

سیروس صابری افزود: آنها در این جنگ همه نوع امکانات، تجهیزاتی  و تسلیحات نظامی داشتند و کشور ما که تازه انقلاب کرده بود، آمادگی چنین جنگی را نداشت و به این کشور حمله شد تا مردم آن را از راهی که انتخاب کردند، پشیمان کنند.

وی اضافه کرد: رزمندگان ما برای مبارزه سراسیمه خود را به جبهه ها رساندند زیرا سال های سال پای منبر روحانیت معظم نشسته بودند و گریه کردند که چرا ما در واقعه کربلا نبودیم تا امام خود را یاری کنیم و به اینها گفتند که کاروانی هست که می توانید خود را به آن برسانید و این همان کاروان اباعبدالله الحسین است و انتهای این کاروان خرمشهر، شلمچه، فکه، کردستان و جبهه های غرب است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: رزمندگان ما برای حضور در جبهه ها حتی طاقت نمی آوردند که دوره آموزشی طی کنند و عاشقانه و بلافاصله در میدان نبرد حاضر می شدند، جنگ بسیار سختی بود و با وجود این سختی ها کشته شدگان و معلولان عراق بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر و تعداد شهدا و جانبازان ما حدود 640 هزار نفر بودند.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان ما به خوبی جنگیدند و سختی ها را تحمل کردند و هرچه سختی ها را بیشتر تحمل می کردند، احساس می کردند رضایت خدا بیشتر است و با رهبری امام و مردم دین دار، هشت سال با ابر قدرت ها جنگیدیم و یک وجب از خاک این کشور واگذار نشد.

صابری گفت: هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور ثبت شد و در فتنه ها نیز این کشور پیروز شد و نشان داد که ولایت مدار است و بعد از این نیز اینگونه خواهد بود.

در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شهدا برجسته ای را تقدیم کرده است.

فرزاد جهان بین با اشاره به تدوین کتابی با موضوع زندگی شهدا یادآور شد: هدف از تدوین اینگونه کتاب ها این است که مدام خود را در حضور شهدا ببینیم و ما امروز به این امر بسیار نیاز داریم.

در این مراسم از کتاب آیینه های بی غبار رونمایی و از تعدادی از خانواده های شهدا تجلیل شد.

گفتنی است در پایان این یادواره، مراسم عقد زوج دانشجویی در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/