درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری اولین کنفرانس بین المللی "ایران و بالکان در آیینه تاریخ"

10 Sep 2013

کد خبر : 863006

تعداد بازدید : 8

 

بر اساس گزارش  معاونت امور بین الملل دانشگاه بر اساس تفاهم نامه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با دانشگاه صوفیای بلغارستان و با عنایت ویژه ریاست محترم دانشگاه و تلاش­های معاونت امور بین الملل و با همکاری معاونت پژوهشی و ریاست دانشکده علوم انسانی، همایش مشترک با عنوان "ایران و بالکان در آیینه تاریخ (گذشته، حال و آینده)" در دانشگاه صوفیه بلغارستان با  موفقیت برگزار شد.

یازده نفر از اساتید دانشگاه به سرپرستی معاون امور بین الملل دانشگاه و قائم مقام  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاون قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور ارائه مقاله در همایش مذکور به بلغارستان سفرکردند.

همایش "ایران و بالکان در آیینه تاریخ (گذشته، حال و آینده)" با سخنرانی آقای نوروزی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، جناب آقای دکتر قربانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس مرکز زبان­ها و فرهنگ­های شرقی دانشگاه صوفیه و قرائت پیام  ریاست محترم دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) توسط دکتر سید محمد میر­حسینی افتتاح شد.

در طی دو روز برگزاری همایش33 مقاله توسط شرکت کنندگانی از ایران، بلغارستان، رومانی،  بوسنی هرزوگوین و صربستان در سالن اصلی دانشگاه صوفیه و مرکز زبان­ها و فرهنگ­های شرقی  طی 6 نشست ارائه شد.

هیأت اعزامی دانشگاه در ملاقات با پروفسور فدوتوف رییس مرکز زبان­های شرقی دانشگاه صوفیه روز 7 خرداد برابر27 می بر لزوم توسعه همکاری­های علمی – بین المللی بین  دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  و مرکز ایران شناسی و شرق شناسی دانشگاه صوفیه تاکید کردند.

ضمنا هیات اعزامی دانشگاه با دکتر ایواپانف رییس مرکز زبان­ها و فرهنگ­های شرقی دانشگاه صوفیه  و رییس مرکز ایران شناسی دانشگاه صوفیا، و با سفیر ایران در بلغارستان دیدار کردند. در این ملاقات­ها بر ضرورت ارتباط و همکاری هیأت­های کارشناسی با مراکز ایران شناسی تاکید شد.

انتهای پیام/