درج شده توسط: مدیر سایت

بازدید مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از دانشگاه

03 Mar 2013

کد خبر : 861581

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با توجه به پیگیری های به عمل آمده از سوی معاونت آموزشی دانشگاه در راستای توسعه و گسترش جذب دانشجو در مقطع دکتری، ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هشتم اسفند ماه جاری از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با همراهی ریاست دانشگاه و معاونت آموزشی از مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشکده فنی و مهندسی و آزمایشگاه های دانشکده علوم و تحقیقات بازدید کرد و سپس در جلسه شورای دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی حضور یافت.

بر اساس این گزارش، شرکت در جلسه و نشست مشترک دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی به همراه رئیس دانشگاه و معاون آموزشی از دیگر برنامه های مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در بازدید از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بود.

در پایان نیز برای جمع بندی، جلسه مشترکی در دفتر رئیس دانشگاه با حضور حسنی مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و رئیس و قائم مقام دانشگاه و معاون آموزشی تشکیل شد.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در خصوص حضور مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در دانشگاه و لزوم افزایش جذب دانشجو در مقطع دکترا بیان کرد: اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باید در هدایت و راهنمایی دانشجویان دکتری مشارکت فعال داشته باشند، زیرا بخش زیادی از رشد و ارتقای علمی یک عضو هیئت علمی که البته منجر به رشد علمی دانشگاه و کشور می شود، منوط به هدایت و راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام پروژه های کاربردی و تقاضا محور است.

جعفر احمدی اضافه کرد: موضوعی که حائز اهمیت است، تحول در آموزش عالی کشور است که از طریق راه اندازی دوره های دکتری در دانشگاه های خارج از پایتخت مسیر حرکت را متحول کرده است و با استفاده از این ظرفیت سازی، گسترش دوره های دکتری می توان از گسیل دانشجویان به دیگر کشورها ممانعت به عمل آورد.

وی اعلام کرد: به طور مطمئن کیفیت دکتری تحصیل کرده در اکثریت دانشگاه های داخل به مراتب بر بسیاری از دانشگاه های کشورهایی مانند مالزی، تاجیکستان، هندوستان، آذربایجان، قراقستان و حتی تعدادی از کشورهای اروپایی که از نگاه تجاری جذب دانشجو می کنند، ارجعیت دارد.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: اگر استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ما توانمندتر از اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه های کشور نباشند، به جرات می توان گفت از آنها چیزی کم ندارند و خروجی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه و موفقیت های کشوری آنها موید این مسئله است.

وی یادآور شد: البته گسترش کمی تعداد دوره های دکتری در این دانشگاه با تضمین کیفیت خروجی فارغ التحصیل ها از طرف گروه های آموزشی صورت می پذیرد و شرط لازم برای هرگونه گسترش دوره های دکتری در گروه های آموزشی، توانمندی گروه ها در کیفیت بخشی تحصیل دانشجویان دوره دکتری خواهد بود.

انتهای پیام/