درج شده توسط: مدیر سایت

اولین نشست هیأت رییسه دانشگاه با دانشجویان برگزار شد

13 Apr 2014

کد خبر : 865216

تعداد بازدید : 4

دکتر سید ابوالحسن نائینی، سرپرست دانشگاه در ابتدای مراسم با اشاره به سیاست های کلان و کلی دانشگاه ها و حرکت در این مسیر بیان داشت: ایجاد نشاط فرهنگی و علمی با افزایش و ارتقای کیفی، علمی، پژوهشی، فناوری رفاهی و فرهنگی دانشگاه از مهمترین سیاست های دانشگاه است و این دانشگاه به دنبال ارتقای حوزه ی کارآفرینی، توسعه پژوهش و فناوری، فعالیت بیشتر تشکل های علمی، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در زمینه های مختلف علمی، جلب اساتید مجرب و متعهد و تقویت بدنه علمی هیات علمی دانشگاه، افزایش فضاهای دانشگاهی و استفاده بهینه از این فضاها است تا دانشجویان با بار علمی و فرهنگی بالایی فارغ التحصیل شوند.

وی با اظهار علاقه مندی و اعلام آمادگی دانشگاه از بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان با حفظ حرمت ها اظهار داشت: مسئولیت اصلی و اساسی دانشگاه حرکت در مسیر اهداف والای دانشگاه ها یعنی ارتقای علمی و کیفی و نیز نشر ارزش های اسلامی و انقلابی و در کنار آن داشتن فعالیت های حاشیه ای در دانشگاه با رعایت موازین، ضوابط و قوانین است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه 4 دسته نیاز دانشجویی در محیط دانشگاه وجود دارد بیان داشت: نیاز رفاهی، نیاز سیاسی- اجتماعی، نیاز علمی و نیاز معنوی - دینی چهار نیازی است که در محیط دانشگاه ها به آن پاسخ داده می شود و در این میان فلسفه وجودی و وظیفه و رسالت نهاد رهبری پاسخ به این نیاز معنوی و دینی است.

دکتر برزگر کلیشمی، معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به ماموریت اصلی دانشگاه در دو بعد آموزشی و پژوهشی گفت: تمام اهتمام این معاونت در ارتقای رتبه علمی دانشگاه است و در این راستا دو سند 10 ساله و 5 ساله تدوین شده است که بررسی و ارزیابی و تحقق آن ها در برنامه کاری دانشگاه است. ایجاد رشته های کاربردی و کارآفرینی در مقطع کارشناسی، میان رشته ای، تدوین دروه های آموزشی مجازی، ارتقای روش های تدریس از جمله سیاست های این معاونت است.

دکتر محمد حسینی، معاون توسعه، منابع انسانی و امور پشتیبانی دانشگاه نیز اظهار داشت: این معاونت نقش پشتیبانی و حمایت از سایر حوزه ها را دارد. پرداخت به امور تخصیص و تدوین بودجه ها به شکل بهینه، و ساز و کار زیر ساخت های دانشگاه برای پاسخگویی به نیازهای دانشگاه از وظایف مهم این معاونت است.

دکتر رصافی، معاون پژوهشی و فناوری نیز با معرفی حوزه های مرتبط، به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، رایانامه و افزایش پهنای باند و پایگاه اطلاعات علمی اشاره نمودند.

همچنین دکتر صلح جو ، معاون فرهنگی و اجتماعی در این نشست بیان داشت: دانشگاه ها باید محلی برای ساختن جوانان فرهیخته، متخصص، توانا، دانشمند و با کارایی علمی برای در خشش در جهان باشند و هدف اصلی دانشگاه در این معاونت تبلور این صفات نیکو در دانشجو ست.

دکتر طاهری، معاون دانشجویی نیز با معرفی حوزه های مختلف دانشجویی گفت: بیشترین ارتباط دانشجویان با این معاونت و با هدف ایجاد، تامین و ترمیم و تسهیل این تسهیلات رفاهی به دانشجویان است.

همچنین دکتر بیات معاون اموربین الملل با اشاره به تدوین نقشه راه یرای بین المللی شدن دانشگاه به برخی اقدامات در حال تدوین دانشگاه شامل برگزاری دوره های مشترک دکتری، تبادل هیات علمی، تنوع سازی و شناسایی دانشجویان مستعد از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه، راه اندازی مرکز آموزش زبان های خارجی، برگزاری همایش های بین المللی در این حوزه پرداختند.

در پایان دکتر سنماری، معاون عمرانی دانشگاه با بیان این که امکانات و فضای دانشگاه در شان و رتبه دانشجویان این دانشگاه نیست اظهار داشت: تلاش این معاونت مشارکت اقشار مختلف دانشگاه در توسعه فضاها و امکانات دانشگاهی است که توسعه فضای ورزشی و تجهیز سلف سرویس مرکزی از جمله این اقدامات است.

در ادامه دانشجویان به صورت شفافی و کتبی مشکلات خود را پیرامون مشکلات صنفی،‌ آموزشی و دانشجویی بیان کردند.

مشکلات سرویس و ایاب و ذهاب دانشجویان، ارتقای کیفی غذای دانشجویان، عدم دسترسی به اینترنت و افزایش سرعت آن در خوابگاه ها، کمبود فضای خوابگاهی، ایجاد فضای مناسب برای بوفه های دانشجویی، بهبود وضعیت علمی دانشگاه، انتقاد به شیوه و نوع برخورد حراست دانشگاه، مشکلات مرتبط با برگزاری طرح جامع زبان، کمبود امکانات و عدم توجه به چاپ و انتشار نشریات دانشجویی، انتقاد به ضعف در شیوه های اطلاع رسانی و سایت دانشگاه، در خواست اجرای برنامه های فرهنگی با نشاط در دانشگاه، رونق فعالیت کانون های فرهنگی و هنری و فعالیت کانون موسیقی، فعالیت اقوام مختلف در دانشگاه، ارتقاء فعالیت انجمن های علمی در حوزه ه های نانو، رباتیک، هوا فضا و تقویت و ایجاد بازدیدهای علمی، کمبود بودجه در بخش انجمن های علمی از جمله موضوعات و مشکلاتی بود که در این نشست مطرح و اعضای هیات ریبسه به سئوالات مرتبط به آن حوزه پاسخ دادند.