درج شده توسط: مدیر سایت

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه هانکوک کره جنوبی

25 Jun 2013

کد خبر : 862549

تعداد بازدید : 2

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با توجه به وظایف و مأموریت های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در اساسنامه، این دانشگاه مکلف به گسترش و ترویج آموزه های اسلامی- ایرانی در عرصه بین المللی است، برای تحقق این مهم شناسایی کشورهای هدف به منظور توسعه همکاری های علمی و بین المللی حائز اهمیت است.

با توجه به ارتباطات تاریخی، بازرگانی و غیره بین ایران و جمهوی کره، این کشور همواره به عنوان یکی از کشورهای مهم و مورد توجه بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی کشورمان مطرح بوده و از همین رو نیز همکاری با کشور کره به ویژه در حوزه های راهبردی، مورد توجه سیاستمداران و اندیشمندان کشور ما بوده است و در کنار مسائل اقتصادی و استراتژیک که به نوعی دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است، اجرای طرح های مشترک اقتصادی، دانشگاهی و علمی می تواند به توسعه مناسبات طرفین منجر شود.

در همین راستا و در پاسخ به دعوت دانشگاه هانکوک یکی از دانشگاه های پیشرو کره جنوبی، برای امضای تفاهم نامه همکاری و نیز اجرای مشترک نخستین همایش بین المللی ایران شناسی و پیگیری توافقات و اجرای عملی تفاهم نامه همکاری با دانشگاه میونجی، هیئتی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شامل سید محمد حکاک قائم مقام دانشگاه، سید محمد میرحسینی معاون امور بین الملل، امیر رضا وکیلی فرد معاون آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش زبان فارسی عازم شهر سئول شدند.

هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سفر 10 روزه خود به کره جنوبی از دانشگاه هانکوک بازدید کرده و نشست مشترکی با دال سونگ یو مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هانکوک داشتند که در این نشست مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هانکوک گزارشی از برنامه های اجرا شده برای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش و اجرای مراسم امضای تفاهم نامه ارائه کرد.

مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هانکوک در پاسخ به سوالات هیئت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این نشست اظهار کرد: دانشگاه هانکوک یکی از معتبرترین دانشگاه های کره جنوبی در رشته های علوم انسانی و زبان های خارجی است و رشته ایران شناسی این دانشگاه قدمت 30 ساله داشته و سالانه در حدود 30 دانشجو رشته زبان فارسی را برای تحصیل می پذیرد.

دال سونگ یو ادامه داد: بخش مطالعات زبان فارسی این دانشگاه از مهمترین و فعال ترین مراکز آموزش زبان فارسی در کره جنوبی است و هم اکنون 120 دانشجوی زبان فارسی در این بخش مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به علاقمندی بسیار دانشگاه هانکوک برای توسعه علمی روابط دو جانبه، خواستار اعزام یک استاد متخصص آموزش زبان فارسی برای مدت یک سال و برگزاری دوره دانش افزایی برای 10 تا 20 دانشجوی کره ای از سوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.

در ادامه سید محمد حکاک قائم مقام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به جایگاه این دانشگاه از لحاظ جامع بودن، بین المللی بودن و رسالت های علمی آن اشاره کرد و بر ضرورت همکاری و هم افزایی بین مراکز تحقیقاتی دو دانشگاه تأکید کرد.

سید محمد میرحسینی نیز در خصوص دانشکده ها و رشته های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توضیحاتی ارائه داد و افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آمادگی برگزاری سمینارهای مشترک، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انتشار مجلات علمی مشترک را دارد.

امیرضا وکیلی فرد نیز در رابطه با فعالیت های مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه در دو دهه گذشته و آمادگی آن برای تهیه و تدوین کتاب های آموزشی برای دانشگاه هانکوک به کمک استادان متخصص آموزش زبان و برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش زبان و دانش افزایی برای دانشجویان کره ای مطالبی را بیان کرد.

هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه سفر خود به کره جنوبی با احمد معصومی فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در این دیدار اظهار کرد: پس از 60 سال رابطه سیاسی با کشور کره جنوبی، این نخستین کنفرانس از این نوع است که با مساعدت سفارت جمهور اسلامی ایران، دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه هانکوک برگزار می شود.

معصومی فر بر ضرورت همکاری گسترده و فعال دانشگاه های دو کشور تأکید کرد و خواستار اعطای سه بورس برای سه نفر از بهترین و با انگیزه ترین دانشجویان کره ای برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی به منظور تربیت استادان کره ای در آینده شد.

همچنین هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حسین درویش سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کردند.

هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه سفر خود به کره جنوبی در نخستین همایش بین المللی ایران شناسی و زبان فارسی در محل دانشگاه هانکوک شرکت کردند که در این همایش چانگ کیونگ ون قائم مقام دانشگاه هانکوک به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم، بر ضرورت استمرار تعاملات فرهنگی و برگزاری سمینارهای مشابه بین دو فرهنگ و تمدن قدیمی و کهن ایران و کره تأکید کرد و آمادگی دانشگاه را برای همکاری بیشتر در این زمینه اعلام کرد.

حکاک قائم مقام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این مراسم مطالبی در خصوص آمادگی دانشگاه برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی در راستای ایران شناسی و تقویت زبان فارسی مطرح کرد و سپس یادداشت تفاهم همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی از جمله افزایش تعداد بورس های تحصیلی، ایجاد فرصت های مطالعاتی و تبادل استاد و دانشجو را به نمایندگی از طرف دانشگاه هانکوک و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) امضا کردند.

در این همایش اساتید کره ای و ایرانی، مقالات خود را در خصوص مباحث مرتبط با موضوع همایش ارائه کردند که از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) حکاک، میر حسینی و وکیلی فرد نیز به ارائه مقالات پرداختند.

در این همایش برخی از دانشجویان کره ای و غیره کره ای دانشگاه هانکوک نیز برای ادامه تحصیل در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ابراز علاقه کرده و خواستار راهنمایی لازم از هیئت اعزام دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برای تحصیل در این دانشگاه شدند.

هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه برای دیدار و نشست با مسئولان و استادان مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه میونجی و مذاکره در خصوص اجرایی شدن تفاهم نامه ای که در بهمن ماه گذشته در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) امضا شده بود، وارد این دانشگاه شدند که در این دیدار معاون مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه میونجی بیان کرد: مرکز مطالعات خاورمیانه پیش از این تحت عنوان گروه مطالعات زبان عربی فعالیت می کرد که اخیرا به مرکز مطالعات خاورمیانه تغییر یافته است.

موسی کیم جونگ دو توضیح داد: مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه یکی از مراکز فعال در حوزه مطالعات خاورمیانه در کره جنوبی است و به دلیل جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران و زبان فارسی در خاورمیانه از سال 2014 دانشگاه درصدد است گروه زبان فارسی را راه اندازی کند و به جذب دانشجو بپردازد از این رو انتظار کمک و حمایت های جمهوری اسلامی و به ویژه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) را دارد.

وی در ادامه از آمادگی این مرکز برای چاپ مقالات استادان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فصلنامه مطالعات خاورمیانه به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی خبر داد.

سید محمد میرحسینی معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز برای اجرایی کردن تفاهم نامه با دانشگاه میونجی اظهار کرد: با توجه به هزینه های زندگی در ایران و شهریه دریافتی دانشگاه میونجی از دانشجویان، آنان می توانند برای حداقل یک ترم تحصیلی به دانشگاه بین الملی امام خمینی انتقال یابند و از امکانات آموزشی، رفاهی و تحقیقی دانشگاه برخوردار شوند.

امیرضا وکیلی فرد معاون آموزشی پژوهشی مرکز آموزش زبان فارسی نیز در خصوص دوره های مرکز، آزمون سامفا، پژوهشنامه آموزش زبان فارسی و تجربه بیش از دو دهه استادان مرکز مطالبی بیان کرد و در رابطه با توانمندی ها، ظرفیت ها و موفقیت های علمی مرکز در عرصه های مختلف و به کارگیری فناوری های نوین برای آموزش مجازی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) توضیحاتی را ارائه کرد.

بازدید از مسجد بزرگ سئول، مرکز بودایی سئول و موزه جنگ سئول از دیگر برنامه های سفر هیئت اعزامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کره جنوبی بود.

انتهای پیام/