درج شده توسط: مدیر سایت

آغاز بکار جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در دانشگاه

08 Jul 2022

کد خبر : 926259

تعداد بازدید : 1

آئین آغاز بکار جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور نمایندگان ۲۱ ملیت از کشورهای مختلف جهان،سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و همچنین مقامات کشوری و استانی در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره برگزار شد. دکتر قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی در آئین افتتاح این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل فرصت و زمینه ساز انتقال پیام صلح، صفا،آشتی و دوستی بین ملت هاست. جشنواره بین المللی فرهنگ ملل فرصت و زمینه ساز انتقال پیام صلح، صفا، آشتی و دوستی بین ملت هاست. معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست جشنواره بین المللی فرهنگ ملل با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره و بیان اهداف و سیاست های جشنواره گفت: این جشنواره فرصتی مغتنم برای گسترش فضای ملی است و نقطه عطفی برای معرفی و ترویج فرهنگ کشورهاست و فرصتی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند تا در فضایی جذاب به تبادل فرهنگی بپردازند. مولوی افزود: حضور دانشجویان بخشی از فرصت های دیپلماسی فرهنگی کشور است و امروزه استفاده از ظرفیت های فرهنگی به افزایش قدرت نرم در جهان کمک می کند.
محمد مولوی در این مراسم اظهار کرد: ۲۱ ملیت در جشنواره ملل از جمله افغانستان، اندونزی، بنگلادش، تاجیکستان، ترکیه، چین، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، نیجریه، هند و یمن شرکت کرده‌اند.
وی افزود: دانشگاه‌های شرکت کننده در جشنواره شامل دانشگاه تهران، امیر کبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، بیرجند، ارومیه، شهرکرد، هنر اصفهان، مازندران، یزد و چندین واحد دانشگاه آزاد از جمله تهران، یادگار امام شهر ری، خراسان و کرج است.
سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره فرهنگ ملل ۱۲ غرفه از ملیت‌های مختلف را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: سازمان‌ها و نهادهای کشوری برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند که از موارد آن می‌توان به سازمان امور دانشجویان، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرمانداری و اتاق بازرگانی اشاره کرد.
وی گفت: جشنواره بین المللی با اهداف آشنایی دانشجویان با ظرفیت های فرهنگی کشور، ترویج پیام دوستی و مودت بین فرهنگ ها، ایجاد نشاط در دانشجویان ایرانی و غیرایرانی و تعریف فضای دانشگاه به عنوان فضایی پویا و دوستانه برای غرابت دانشجویان با یکدیگر، ایجاد بستر فرهنگی برای شکل گیری تعاملات سازنده دانشجویان برگزار می شود. این جشنواره فرصتی مغتنم برای گسترش فضای ملی است و نقطه عطفی برای معرفی و ترویج فرهنگ کشورهاست به گفته معاون امور بین الملل دانشگاه؛ برای بیش از ۹۰ دانشگاه که مجوز جذب دانشجوی خارجی را دارند دعوت نامه صادر شده است و دانشجویان ۲۱ ملیت از کشورهای آسیایی و آفریقایی در این جشنواره شرکت کرده اند و  ۱۲ غرفه برای معرفی فرهنگ ملل به دانشجویان خارجی اختصاص یافته است. گفتنی است در مدت زمان سه روزه برگزاری این جشنواره ۳ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور، علاوه بر حضور در این جشنواره از آثار تاریخی و جاذبه های‌ گردشگری استان قزوین هم بازدید خواهند کرد. این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف و همچنین عمق بخشی به ارتباطات فرهنگی در سایه تعاملات بین دانشگاهی و بین فرهنگی دانشجویان سراسر کشور و همچنین بستر سازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی برگزار می‌شود. همچنین بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و همچنین بیش از ۷۰ مسئول کشوری و استانی در این جشنواره، شرکت می کنند‌.