درج شده توسط: روابط عمومی

در راستای پروژه ظرفیت سازی علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین المللی مشترک دانشگاهی صورت گرفت؛

افتتاح و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مجازی و استودیوی آموزش مجازی پروژه  UNI-TEL

29 May 2024

کد خبر : 6041545

تعداد بازدید : 1378

 آزمایشگاه‌های مجازی و استودیوی آموزش مجازی پروژه UNI-TEL  در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح و راه‌اندازی شد.

 آزمایشگاه‌های مجازی و استودیوی آموزش مجازی پروژه UNI-TEL، عصر روز چهارشنبه 9 خردادماه با حضور دکتر قاسم زاده در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افتتاح و راه اندازی شد.

   پروژه بین ­المللی UNI-TEL (نوسازی و بین ­المللی سازی دانشگاه­ ها و موسسات آموزشی با هدف توسعه برنامه ‌های آموزشی مشارکتی مبتنی بر TEL که از اواخر سال 1399 با همکاری 12 دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر ایرانی و اروپایی آغاز شده بود با راه اندازی آزمایشگاه­ های مجازی که از مهمترین اهداف این پروژه است به کار خود پایان داد.

   پروژه UNI-TEL (Universities Technology of Enhanced Learning) یک پروژه ظرفیت سازی علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین المللی مشترک دانشگاهی است که با پوشش و حمایت مالی اراسموس در راستای نوسازی و ارتقای آموزش بویژه در حوزه مهندسی با ترکیب تکنولوژی های نو و استراتژی های جدید در تدریس در سطح دانشگاهی انجام شده است.

   هدف اصلی پروژه UNI-TEL ارتقاء سطح آموزش در دانشگاه ها بویژه در حوزه علوم مهندسی و ریاضی (STEM) است که بدون شک نتایج آن با توجه به مشارکت و مبادله تجربیات اساتید و متخصصین صاحبنظر از 12 دانشگاه و مؤسسه معتبر داخلی و خارجی در چگونگی بکار گیری از تکنولوژی های الکترونیک، دیجیتال و ICT در تهیه دروس الکترونیک نقطه عطف و مبنای تحولی عظیم درآموزش مجازی در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

  در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه‌های مجازی و استودیوی آموزش مجازی پروژه UNI-TEL که با حضور اعضای هیات رئیسه و اعضای پروژه و رئیس گروه آمورش های آزاد و مجازی برگزار شد، دکتر مولوی، گزارشی از پروژه و روند اجرا و تجهیز آزمایشگاه مجازی پروژه مذکور ارائه داد.

  دکتر قاسم زاده رئیس دانشگاه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای راه اندازی آزمایشگاه، خواستار توسعه و گسترش این آزمایشگاه و بهره برداری مناسب از آن شد.

   در ادامه دکتر داودی به عنوان مدیر آزمایشگاه‌های از راه دور (Remote Labs) که برای اولین بار در دانشگاه‌های ایران راه‌اندازی شده است، در خصوص طراحی، راه‌اندازی، تهیه تجهیزات و امکانات و چگونگی استفاده و کاربردهای این آزمایشگاه در آموزش دانشجویان توضیحاتی ارائه داشت.

دکتر بیات، ناظر ارشد پروژه مذکور نیز در خصوص اهمیت پروژه و آزمایشگاه مذکور گفت: این آزمایشگاه می‌تواند به یک مزیت رقابتی برای دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور تبدیل شود.

همچنین آقای زرکشان به عنوان مدیر این پروژه، دروس ارائه شده، جلسات و برنامه های انجام شده در این پروژه و مزایا و خصوصیات منحصر به فرد آزمایشگاه مجازی را تشریح کرد.

أضف تعليقات