درج شده توسط: مدیر سایت

چهاردهمین همایش کارآفرینی زنان

16 Feb 2019

کد خبر : 901863

تعداد بازدید : 7

چهاردهمین همایش کارآفرینی زنان با عنوان" زنان کارآفرین، زندگی و کار: با حضور متخصصان کسب و کار، اساتید و محققان، مدیران ارشد ارگانهای دولتی و شرکت های خصوصی، پژوهشگران و مشاوران امور بانوان ادارات امروز یکشنبه 28 بهمن ماه در سالن دهخدای دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار شد.

دکتر مهدی زندیه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این همایش بیان داشت:امروز زنان فرهیخته زیادی در عرصه ملی و بین المللی داریم و زنان ایرانی می توانند نقش پررنگی در عرصه های مختلف داشته باشند که مرحوم مریم میرزاخانی تنها یکی از نمونه های آن است.بانوان و زنان کشور ما ظرفیت های زیادی دارند که باید به جایگاه زنان بها دهیم .وی اظهارداشت: در کشوری که دومین منابع گاز، چهارمین منطقه نفت خیز و رتبه دوم کانی ها در جهان را دارد چرا نباید برنامه خوبی برای کارآفرینی داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه افزود: کشور ما درعرصه چهل سالگی به موفقیت های زیادی رسیده و البته فرازو نشیب های زیادی را هم پشت سر گذاشته ولی باید اذعان کرد زنان ما دوشادوش مردان در جنگ و پشتیبانی جبهه ها مشارکت فعال داشتند و بسیار تاثیر گذار بودند. وی گفت: زنان در همه عرصه ها توانایی خود را نشان داده اند و اگر نیروهای کارافرین در عرصه زنان شناسایی شود می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد. در ادامه صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این همایش گفت: توسعه همیشه طبق روال طبیعی نیست و اگر کشورها از همه منابع بخوبی استفاده نکنند نمی توان بسرعت به پیشرفت دست یافت. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: اینکه برخی کارآفرینان با چالش روبرو می شوند ریشه در هنجارهایی است که به جامعه باز می گردد. وی اظهارداشت: اگر زنان از برخی مهارتها برخوردار باشند می توانند این نقش ها را مدیریت کنند و در این میان ضمن مدیریت موثر زمان و استرس، کارها را اولویت بندی کرده و استراتژی مدون داشته باشند تا بر چالشها غلبه کنند. همچنین در ادامه زهرا رهایی، دبیر علمی همایش گزارشی از روند برگزاری همایش بیان داشت: با برگزاری همایش زنان کارآفرین درصددیم رویکرد نوینی نسبت به ظرفیت بانوان در جامعه ایجاد کرده و از آن استفاده بهینه کنیم. دبیر علمی همایش گزارشی از کمیته علمی همایش ارایه کرد و افزود: ایده اصلی همایش از یک کارگاه پژوهشی شکل گرفت که چطور زنان می توانند هم خانواده را مدیریت و هم در اجتماع نقش بیشتری ایفا کنند. رهایی تصریح کرد: لزوم ارایه رویکرد نوینی به زندگی و کار زنان کارآفرین دانش ضمنی اداره زندگی در کنار کسب و کار و تبعات تحربم بر سلامت فعالان اقتصادی نگاه تک ساحتی به زنان کارآفرین است. دبیر علمی همایش افزود: زنان کارآفرین می توانند مادر خوب، مربی خوب و همسر خوبی باشند و در این میان زن کارافرین سبک زندگی خود را دارند و دانش ضمنی که زنان کارآفرین دارند. دبیر علمی همایش زنان کارآفرین اظهارداشت: با انجام مطالعه بین رشته ای انجام دادیم و نشست های جامعه شناسی، روان شناسی و اقتصاد و مدیریت برگزار شد. وی یادآورشد: هنوز باور نداریم تشکلها می توانند موثر باشند و با برگزاری این همایش امیدواریم مقدمه ای برای تعامل بیشتر دانشگاه و تشکلها و انجمن های زنان باشد. رهایی با اشاره به عوامل موثر بر کارآفرینی زنان گفت: ارتباط بین کارآفرینان زن و مراکز دانشگاهی، آموزش افراد توانمند، تقویت تعادل خود شناسی و مراکز آموزش عالی میتواند به توسعه کشور کمک کند. وی اظهارداشت: دو پنل تخصصی داریم که چگونه خود را به صورت فردی تقویت کنیم و یک پنل چگونه خود را هماانگ کنیم ترویج تفکر هارمونی زندگی و کار. ترویج عنی سازی به جای تعارض و نقش سیستم است باید با اموزش نسبت به تقویت مهارت بانوان اقدام کنیم. در ادامه تعدادی از کارآفرینان موفق، مهندس مهدیون، موسس و مدیر عامل شرکت سماتک، فرحناز مرادی، موسس و رئیس هیات مدیره گروه شرکت های شماران سیستم و خانم حامدی مدیر عامل و موسس شرکت فرم و فضا از تجربیات خود گزارشی ارائه کردند.همچنین ارائه مقالات  در زمینه کارآفرینی زنان و برگزاری پنل های تخصصی با عنوان راهکارهای فردی  و بسترهای برای تقویت هارمونی زندگی و کار زنان کارآفرین  از دیگر بخش های مراسم بود.