درج شده توسط: مدیر سایت

پیام ریاست دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی 91-90

25 Sep 2011

کد خبر : 858253

تعداد بازدید : 1

خدای متعال را سپاس بیکران که فرصتی دوباره عطا فرمود تا در طلوع یک مهر ماه دیگر، دانشجویان و پژوهشگران جوان در محیط مقدس دانشگاه حضور یابند. تردیدی نیست که اعتلای نام ایران اسلامی، آبادانی هر چه بیشتر کشور و گسترش مرزهای دانش و فرهنگ، هدف مشترک همه‌ی کسانی است که مسیر علم آموزی را برگزیده اند و مایه‌ افتخار است که با گذشت بیش از سه دهه از حیات طیبه‌ی انقلاب اسلامی، جامعه‌ی دانشگاهی کشور در طراز دانش و ارزش در جایگاه شایسته‌ی خویش قرار گرفته است. این افتخار که در سایه‌ی عنایت الهی میسر شده است، نتیجه‌ی مجاهدت های علمی بیشمار دانشمندان و پژوهشگران خلاق و با استعداد این سرزمین است که برای پیشرفت کشور هر سختی را تحمل و هر تحریمی را بی اثر کرده اند و حتی از بذل جان دریغ نداشته اند. تداوم این راه پرافتخار وظیفه‌ی جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان امروز است.

پیشرفت های علمی و پیچیدگی های فرهنگی دنیای امروز ایجاب می کند تا حضور مجموعه‌هاى دانشجوئى، حضور عمیق فکرى باشد. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانشگاه را مبدأ همه‌ی تحولات می دانستند و آن چه زمینه‌ی تحول به احسن را فراهم می کند، افزایش و تعمیق بصیرت عموم مردم به ویژه جوانان است. بصیرت، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نورافکنی است که در تاریکی ها، راه را نشان می دهد و قطب نمایی است که در بیابان های پرغبارِ حیرت، مسیر صحیح حرکت به سمت هدف را مشخص می سازد.
امسال، دو دهه از تأسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) می گذرد؛ ضمن تبریک حضور همه‌ی شما فرهیختگانی که بصیرت را بر قلم ها و جان های خویش حکمفرما کرده اید، امیدوارم با استعانت از حضرت حق تعالی و با همراهی هیأت علمی برجسته و کارکنان دلسوز دانشگاه، در کنار گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه، سالی سرشار از موفقیت های علمی و معنوی را تجربه کنیم و در جهت ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، چنان که سزاوار نام بزرگ آن است، در کنار هم قدم برداریم.
پروردگارا! جوانان کشور را هر روز به اهداف و آرمان های اسلامى نزدیکتر فرما و آرزوهای نیک آنان را تحقق ببخش. و السّلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته.‌


عبدالعلی آل بویه
رییس دانشگاه