درج شده توسط: مدیر سایت

نهال انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری تناور شد

03 Jun 2023

کد خبر : 938274

تعداد بازدید : 2

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در گفتگو با پایگاه خبری صبح قزوین اظهار کرد: رهبری هوشمندانه آیت‌الله خامنه‌ای عزت، عظمت و شکوه ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و نهال کاشته شده توسط امام راحل و آبیاری شده با خون شهدا را به درختی تناور با ریشه‌هایی سترگ تبدیل کرد.

علی قاسم‌زاده ظهار کرد: امام خمینی (ره) با آگاهی از مشکلات لیبرالیسم و کمونیسم در غرب و حکومت‌های توتالیتر و دیکتاتوری شاهنشاهی در دیگر نقاط دنیا دریافته بود که ابتدا برای مقابله با مبانی فکری استعمارخوی غربی، باید بنای حکومت و حکمرانی تازه و نوبنیادی بر اساس واقعیت‌های بومی و تاریخی پایه‌ریزی کند.
وی افزود: امام راحل با تأمل و تدبر در متن مکتب اسلام و پیشینه‌های تاریخ آن و سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار در امکان یا امتناع ایجاد حکومت دینی با رنگ و بویی امروزی و مردم سالار همت گمارد و در این مسیر شاید انقلاب شکست خورده مشروطه بهترین و نزدیک‌ترین تجربه امام (ره) و مردم برای مقایسه و درس‌آموزی بود.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: امام راحل دریافته بود رژیم پهلوی نقاط ضعف فراوانی دارد و میزان ناخرسندی و سطوح استبداد در آن بهترین فرصت برای ایجاد بیداری اجتماعی و وحدت کلمه است.
قاسم‌زاده بیان کرد: رژیم پهلوی فاسد، وابسته، ضد دین و بسیار ناکارآمد بود و لنگرگاه غرب با شروع انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) به شدت متزلزل شد و اندیشمندان و علما با زعامت داهیانه امام (ره) مبانی فکری و فلسفی تمدن غرب را به چالش کشانده و با تمسک به متن معارف الهی در اسلام، نظامی سیاسی با زیربنای فرهنگی و ایدئولوژیک ایجاد کردند که شعاع این اندیشه به زودی دلهای آماده و ذهن‌های دوراندیش را به خود جلب کرد؛ امام (ره) و انقلابیون بدین طریق سرآغاز تمدن جدید اسلامی و شکوه و عظمت ایران اسلامی شدند.
وی گفت: انقلاب اسلامی طرحی نو در سپهر سیاسی جهان معاصر بود و بی شک جذابیت این شیوه حکمرانی و توفیقات آن می‌تواند بر تمام شگردهای حکمرانی جهان خط بطلانی کشد.
این مسئول یادآور شد: آگاهی از همین ظرفیت و کارآمدی بود که غرب به ویژه آمریکا را وحشت زده و در همان اوان پیروزی انقلاب، جنگی را بر ملت ایران تحمیل کرد تا ضمن بدبین کردن مردم به انقلاب و تحمیل مخارج اقتصادی ناشی از آن در کنار تحریم سیاسی و اقتصادی مانع انتشار این تحول بنیادین فکری و سیاسی در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و غیره شود اما به سرعت این انقلاب به رهبری امام (ره) جهان را درنوردید و ناخواسته غرب را به پذیرش یک تمدن نوظهور کشاند.
قاسم‌زاده اذعان کرد: روزگار حیات امام (ره)، کشور در مرحله نظام سازی و منظومه‌پردازی بوده و جنگ، تحریم، ترور بزرگان و متفکران و بسیاری از وقایع دیگر مانع از تحقق کامل و موثر حکمرانی اسلامی بود و بحران اقتصادی، از بین رفتن زیرساخت‌های کشور و ضعف در صنایع مادر و نبود دانشگاه‌هایی با قابلیت مسئله محور و مشکل‌گشا کشور را به مسائل روزمره که بیشتر مشکلات اقتصادی، زیربنایی و وابستگی شدید نیازهای اساسی کشور را در بر می‌گرفت، مشغول ساخت.
وی ادامه داد: دوره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با سختی‌های بسیار و مشکلات انباشته ناشی از جنگ تحمیلی آغاز شد و در ابتدا باید کشور به ثبات اقتصادی و خوداتکایی در محصولات بنیادین و تامین کالاهای اساسی می‌رسید.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: ضرورت ساخت زیربناهای مهم و حیاتی به ویژه در صنایع کشاورزی، نفت و انرژی، پتروشيمي، سدسازی و ارائه خدمات عمومی چون آب رسانی، جاده سازی، برق رسانی و بازسازی صنایع مادر و همزمان تحول در نظام آموزشی دانشگاه‌ها و احیای صنایع دفاعی و دست‌یابی به ابزارهای مدرن نظامی برای ایجاد قدرت بازدارندگی و هزاران مسئله دیگر لازم بود رفع شود و حل چنین عقب ماندگی و مشکلات، نیازمند جهاد و هم‌افزایی تمام نیروها و امکانات بود.
قاسم‌زاده ابراز کرد: مشکلات، توطئه‌ها، تحریم‌های سخت و ظالمانه، خیانت‌ها و نفوذ مدعیان سست عناصر و تنوع دشمنی‌ها و حربه‌های مقابله غرب با نظام مردمی ایران و ناکارآمدی برخی دولت‌ها و مدیران خائن همه و همه گواه دشواری‌های رهبری در این دوره چندین ساله زعامت آیت‌الله خامنه‌ای است.
وی گفت: مطالعه و مقایسه و تأمل در منابع اسلامی همچون قرآن، نهج‌البلاغه و واقعیت‌های تاریخی حکومت اسلامی در صدر اسلام همگی گواه درهم تنیدگی سیاست با دیانت بود و امام رضوان‌الله نیز به خوبی با این حقیقت تاریخی آشنا بود و می‌دانست مدل حکومت اسلامی و تلفیق آن با مردم سالاری می‌تواند آن حلقه مفقوده نظام‌های سیاسی جهان معاصر را آشکار سازد.
این مسئول ادامه داد: شواهد تاریخی مانند شکست مشروطه که پیش چشم مردم ایران بود و شکست نظام‌های سیاسی دیگر در جهان و رویکرد دین‌زدایی دنیای مدرن در غرب و کشورهای دنباله رو توتالیتر مانند پهلوی هر یک می‌توانست نشان دهد که حکومت بدون پایبندی به دین و اخلاق دینی محکوم به شکست و استبداد است حتی اگر ظاهرا بنای حکمرانی بر دموکراسی باشد؛ چنانکه امروزه برخی از اندیشمندان دموکراسی را نوعی فریب و سیطره اکثریت بر اقلیت می‌دانند حتی اگر اقلیت به حق باشند.
قاسم‌زاده بیان کرد: از منظر اسلام دین حتما سیاسی است زیرا داعیه حکومت‌داری دارد و سیاست بدون دین هم خود را پایبند به اخلاق و آموزه‌های الهی نمی‌داند؛ اسلام سیاسی، اخلاق و فرامین الهی را سرلوحه صورت‌بندی و نظام آرایی حکومت‌داری و خرسندی خلق را در طول اراده و خرسندی حق می‌داند و عدالت را به عنوان فضیلتی بنیادین در امور اجتماعی، اقتصادی ستوده و خود را مکلف به رعایت آن می‌داند.
وی عنوان کرد: جامعیت علمی، بصیرت و معرفت، دانش وسیع و تربیت صحیح اسلامی و افق دید گسترده و دقیق رهبری که بی شک نشان از شاگرد به حق و خلف مکتب امام خمینی (ره) بودن آقاست، امروز کشور را با وجود مشکلات اقتصادی به جایگاه باثبات و بسیار پرافتخار رسانده است.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: امروز اقتدار ایران اسلامی محصول درایت و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های شبانه‌روزی یکایک مردم دلسوز ایران اسلامی است و همواره نقشه راهی که معظم له در برهه‌های مختلف زمان به اقتضائات روزگار آینده محورانه و براساس واقعیت‌ها، ظرفیت‌های کشور و فرصت‌های سیاسی موجود در جهان ترسیم کرده‌اند و با شدت و ضعف و گاه افتان و خیزان در دولت‌های مختلف در پیش گرفته شد راهگشای رفع بسیاری از مشکلات بوده است.
قاسم‌زاده مطرح کرد: رهبری هوشمندانه آیت‌الله خامنه‌ای عزت، عظمت و شکوه ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند و نهال کاشته شده توسط امام راحل و آبیاری شده با خون شهدا را به درختی تناور با ریشه‌هایی سترگ تبدیل کرد.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به اقتدار و بازدارندگی همه جانبه نیازمند به کارگیری نیروی جوانی و تدبیر پیران و مدیران باتجربه و پاک دست هستیم تا همانگونه که با دستیابی به مرزهای علم و فناوری و ارتقای روزآمد صنایع پیشرفته و راهبردی نظامی و صنعتی به اوج نزدیک شده‌ایم به تحقق کامل مدینه فاضله اسلامی- ایرانی و تمدن جدید اسلامی دست یابیم.