درج شده توسط: مدیر سایت

نشست مشترک نمایندگان دانشگاه با نمایندگان شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام

08 Jul 2013

کد خبر : 862656

تعداد بازدید : 1

 

به گزاش خبرنگار روابط عمومی، در این جلسه که در روز 15/4/92 برگزار شد، زمینه های همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام بررسی شد و دکتر جوانمرد رییس شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به معرفی نمایندگان شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام پرداخت و گفت: شبکه در توسعه فعالیت های بین المللی خود، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) را به دلیل بین المللی بودن در اولویت قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران در سال 1387 سه پیشنهاد به کشورهای حوزه تعاون اسلامی (کنفرانس سران کشورهای اسلامی) در خصوص تاسیس سه شبکه (شبکه نانو، شبکه کارکا، شبکه آموزش مجازی) ارائه کرد که هر سه مورد قبول واقع شد. و از سال 1390 شبکه آموزش مجازی تحت میزبانی دانشگاه پیام نور در پی اجرای کارهای عملیاتی شبکه است. و سایت شبکه به 4 زیان انگلیسی، فارسی، عربی و فرانسه فعال است.

جوانمرد افزود:  علت حضور بنده در دانشگاه، آشنا شدن با دانشگاه بین المللی امام خمینی و ایجاد زمینه های همکاری مشترک در حوزه بین الملل با هدف معرفی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، و معرفی زبان و ادبیات فارسی در میان 56 کشور عضو کشورهای حوزه تعاون اسلامی است.

در ادامه دکتر آل بویه، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن اشاره به توانمندی های دانشگاه در حوزه آموزش زبان فارسی خاطر نشان کرد علاوه بر آموزش زبان فارسی در سطح مقدماتی، رشته های مختلفی در مترجمی زبان فارسی، آشنای با فرهنگ و زبان فارسی در دست طراحی داریم و امید است با امکاناتی که در اختیار متقاضیان قرار می دهیم قدمی در معرفی شایسته جمهوری اسلامی ایران برداریم.

در پایان دو طرف یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

انتهای پیام/