درج شده توسط: مدیر سایت

نشست مشترک صنعت و دانشگاه برگزار شد

18 Dec 2012

کد خبر : 860920

تعداد بازدید : 4

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در حاشیه برگزاری نشست دانشگاه و صنعت در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه دارای انجمن های علمی متعددی است که بر کار هر یک از  این انجمن های علمی، اساتید مشاور برجسته ای نظارت دارند.

فرزاد جهان بین ادامه داد: در حوزه صنعت نیز این بخش به دنبال ارتقا است به ویژه در شرایط امروز که با تحریم روبرو هستیم، این موضوع بسیار مورد توجه است که بتوانیم کالایی که از بیرون وارد می شود را با قیمت پایین تر به صورت بومی تولید کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این امر، باید بین انجمن های علمی و صنعت ارتباط ایجاد شود و ماحصل این ارتباط نیز رفع مشکلات صنعت و ارتقا بهره وری در این بخش خواهد بود؛ از طرفی نیز برای اینکه دانشجویان در متن کار قرار گیرند و  بحث های نظری که می آموزند را به طور ملموس درک کنند، این ارتباط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: جلسه مشترک صنعت و دانشگاه می تواند به تحقق موارد مذکور کمک کند که البته استمرار این جلسه نیز ضرورت دارد.

وی با اشاره به مباحث طرح شده در این جلسه عنوان کرد: در این جلسه، نمایندگان حوزه صنعت مطرح کردند که استاد و دانشجو نمی تواند مشکل ما را حل کنند و ما به دنبال خروجی کار هستیم و بحثی که از سوی دانشگاهیان مطرح شد نیز این بود که با توجه به توانمندی و خلاقیت هایی که در دانشگاه وجود دارد، نیاز است مسائل حوزه صنعت مطرح شود تا در فضای علمی و آرام، راه حل ارائه شود.

جهان بین خاطر نشان کرد: جلسه مشترک صنعت و دانشگاه خروجی خوبی را به دنبال داشت و مقرر است که معرفی اساتید دانشگاه و توانمندی آنها به حوزه صنعت صورت گیرد و از طرفی نیز بخش صنعت، لیستی از مشکلات و مسائل را به دانشگاه ارائه دهد تا این موارد در بین اساتید و انجمن های علمی طرح و راهکارها بررسی شود و بتوان به این حوزه کمک کرد.

وی اعلام کرد: برای این منظور باید دبیرخانه ای این موضوع را پیگیری کند که اگر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تقویت شود، می تواند پیگیر این موارد باشد و این انتظار از معاونت پژوهشی وجود دارد که با قوت این موضوع را پیگیری کنند تا این انتظار ایجاد شده، پاسخ داده شود.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: ما برای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه باید دفتر ارتباط صنعت قوی داشته باشیم و برای تقویت باور در این حوزه نیز نیاز به عمل است و صاحب صنعت باید مشاهده کند که مشکل وی با ارتباط با دانشگاه حل می شود.

وی یادآور شد: حوزه صنعت می تواند با دادن پروژه های کوچک به دانشجویان و اعتماد به این قشر کار را آغاز کند تا اینها آرام و آرام رشد کنند و از طرفی نیز شخصیت های علمی برجسته و اساتید معتبری در دانشگاه هستند که می توانند در حوزه های مدیریت، روانشناسی، فنی مهندسی، علوم پایه و غیره به صنعت کمک کنند.

جهان بین خاطر نشان کرد: در این جلسه حدود 35 تا 40 نفر از بخش صنعت شرکت کرده بودند و سطح جلسه نیز سطح بلایی بود که امیدواریم دفتر ارتباط با صنعت قوی داشته تا مباحث طرح شده در این جلسه مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/