درج شده توسط: مدیر سایت

نشست ریاست دانشگاه با اعضای مؤسسه امور خاورمیانه دانشگاه میونجی

26 Jan 2013

کد خبر : 861209

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در نشست با اعضای هیئت موسسه امور خاورمیانه دانشگاه میونجی کره جنوبی اظهار کرد: جامعه انسانی متشکل از همه انسان ها، از هر نژاد و فرهنگی هستند که نیازمند تبادل افکار و اندیشه ها است.

عبدالعلی آل بویه ادامه داد: آنچه امروز در جامعه بشریت به آن نیاز داریم، اخلاق و فرهنگ است و مردم مشرق زمین که ملت ایرن و کره به این محدوده جغرافیایی تعلق دارند، در داشتن فرهنگ، ادب، اخلاق و ادیان نسبت به همه ملل دنیا، قدیمی تر و باسابقه تر هستند.

وی اضافه کرد: ما هر چه نسبت به فرهنگ، اندیشه و افکار یکدیگر و با مردم یکدیگر از طریق جوامع دانشگاهی، موسسات علمی و سایر همکاری هایی که در قالب برگزاری همایش، نوشتن مقاله یا انتشار کتاب صورت می گیرد، بیشتر آشنا شویم، می توانیم در اداره امور جهان همفکری بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با توجه به اینکه مطالعات اسلامی و آگاهی از اندیشه های اسلام در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مورد علاقه این هیئت از کره است و اعضای این هیئت به رشته زبان عربی به عنوان زبان اول اسلام توجه دارند، می توانیم همکاری های خوبی را در شناخت بیشتر و عمیق تر از اندیشه های اسلامی با همکاری یکدیگر داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های دولتی ایران، تنها دانشگاه بین المللی است و همه دانشجویانی که برای تحصیل در جمهوری اسلامی ایران حضور می یابند، وارد این دانشگاه شده و زبان فارسی را می آموزند و بر حسب علاقه در رشته های مختلف به تحصیل می پردازند.

آل بویه یادآور شد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مولود انقلاب است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس شد و رئیس هیئت امنای آن نیز رئیس جمهور است و به عنوان دانشگاه جامع در رشته های مختلف در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم اسلامی، فنی مهندسی، علوم پایه و معماری در حال فعالیت است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین این دانشگاه و دانشگاه میونجی کره جنوبی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم مفاد این تفاهم نامه را از روی کاغذ به صحنه عمل آوریم و این امر گام خوبی در راستای افزایش همکاری ها باشد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: ما از ایجاد انجمن ایران و کره به میزبانی دانشگاه امام خمینی (ره) استقبال کرده و آن را نقطه آغاز برای ادامه همکاری ها می دانیم.

در ادامه رئیس موسسه امور خاورمیانه دانشگاه میونجی کره جنوبی بیان کرد: در جلسه تبادل نظری که بین ما و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، مقرر شد انجمن ایران و کره برای همکاری دو جانبه تأسیس شود.

پرفسور لی گفت: این انجمن تا ماه می یا آوریل سال 2013 تأسیس خواهد شد که در قالب این انجمن، همکاری های دو جانبه بین دانشگاه میونجی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) صورت گیرد.

وی تأکید کرد: موسسه ما بسیار مایل است در زمینه علوم اسلامی، تحقیقاتی مستقل و غیر وابسته داشته باشد و تأسیس انجمن ایران و کره، مقدمه مفید و موثری در راستای تحقق این خواسته است.

رئیس موسسه امور خاورمیانه دانشگاه میونجی کره جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه سفارت خانه های ایران و کره در پایتخت های هر دو کشور، از تأسیس و بنیانگذاری انجمن ایران و کره حمایت کردند، این امر مقدمه موفقیت آمیزی برای روابط گسترده در آینده خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما اطمینان داریم با توجه به حمایت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از تأسیس انجمن ایران و کره، در آینده امکان مطالعات اسلامی در کشور کره و موسسه امور خاورمیانه دانشگاه میونجی به معنی واقعی به وجود خواهد آمد.

پرفسور لی در پایان با تقدیر از مسئولان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مطابق با معیارها و استانداردهای جهانی احداث و تأسیس شده است و پذیرش تعداد بالای دانشجویان غیرایرانی نشان دهنده این موضوع است و ما افتخار می کنیم که فرصت یافتیم تا با این دانشگاه ارتباط برقرار کنیم.

انتهای پیام/