درج شده توسط: مدیر سایت

نشست ایران و شیعه هراسی با محوریت "هالیوودیسم" در دانشگاه برگزار شد

17 Feb 2013

کد خبر : 861472

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، تهیه کننده و کارگردان کشورمان در نشست ایران و شیعه هراسی با محوریت "هالیوودیسم" بیان کرد: تهران دارد مکانی می شود که منتقدان و رشنفکران غربی جمع شده و به ایران می آیند و این اتفاق مهمی است و در کنفرانسی که در حاشیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد نیز یکی از روشنفکران غربی بیان کرد که ایران رهبر جهان آزاد است.

نادر طالب زاده اضافه کرد: تحریمی که بر کشور ما اعمال شده غیرقانونی و شرارت بار است و همانطور که رهبری فرمودند در پیچ حساس تاریخی هستیم؛ آنها ما را در تنگنا قرار دادند که این یک فرصت است و خود آنها وضعیتی بدتر از ما دارند و در این حرکت، روشنفکران حقیقی غرب متوجه ایران شدند و باید کمک کنیم که این افراد آمده و حقایق را باز کنند.

وی عنوان کرد: امروز در مرحله ای هستیم که تغییر زمان را داریم و تغییر زمان با انقلاب اسلامی آغاز شد و مقاومت ایران اسلامی موجب شد تا دنبال رو پیدا کند و پیش رود.

کارگردان و تهیه کننده کشورمان در خصوص پروژه ایران هراسی توضیح داد: این تفکر که انقلاب اسلامی و این رهبریت و حزب الهی که به وجود آمده تهدید است، مربوط به کائنان یهود است و آنها متوجه شدند که ماهیت انقلاب اسلامی چیست.

وی اعلام کرد: بحث ایران هراسی و اسلام هراسی تدبیر و عملیاتش با علمای یهود بوده است که امروز به آنها صهیونیست می گوییم و امروز ابزار هالیوود در دست آنها است و این تهدید جدی است و آخرین فیلم آنها "آرگو" و "نیم ساعت بعد از نیمه شب" بوده است و باید فیلم هایی که علیه ایران ساخته می شود را رصد کرده و پاسخ دهیم.

در ادامه کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی اظهار کرد: ما افتخار می کنیم مسلمان و ایرانی هستیم و تمام جوانان ایرانی، بهترین جوانان دنیا هستند و باید به کشور خود افتخار کنند.

بهرام حیدری عنوان کرد: امام خمینی (ره) اولین بت شکن قرن بیستم بود و ایشان اولین ضربه را به سیستم سرمایه داری زد و ضربه ای که امام به زنجیر امپریالیستی زد بسیار مهم بود و ما امروز باید همراه با آرمان های امام به جلو پیش رویم زیرا امروز تمام بدنه امپریالیستی ضعیف شده و اروپا و امریکا وضعیت خوبی ندارد و تنها جایی که با وجود تحریم ها سرپا ایستاده، ایران است.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته این است که ما باید در ایران، جهاد سازندگی را آغاز کنیم و شروع به ساختن ایرانی کنیم که روزی سمبل بهترین اقتصاد و رفاه دنیا باشد و ما می توانیم با اقتصادی که بر مبنای شریعت و اسلام باشد یک اقتصاد نمونه داشته باشیم و تنها اقلیت شیعه می تواند این امر را ممکن سازد زیرا جوانانی مانند جوانان ایران را دارد که به دنبال کسب علم و دانش هستند.

این کارگردان ایرانی الاصل هالیوودی تأکید کرد: امروز حرف نخست را سینما می زند و اکثر جوامع در هفته پنج تا هفت فیلم نگاه می کنند و یک فیلم فشرده در واقع یک کتاب است و می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به نگاه اسلام به دین و علم یادآور شد: غرب بسیار علمی و صنعتی است و مشکل غرب با مسحیت این است که مسیحیت خود را در تقابل با علم قرار داده است و هنوز نیز این مسئله حل نشده به طوری که در دانشگاه ها تقابل بین کسانی که علوم دینی خوانده و کسانی که علمی هستند، دیده می شود.

حیدری گفت: غربی ها دیدند که در اسلام اینگونه نیست و در دین اسلام آمده است که به دنبال علم و معرفت روید به طوری که پیامبر گرامی اسلام نیز فرموده اند دنبال علم روید حتی اگر در چین باشد و این مسئله بسیار مهم است و زمانی که غربی ها با اسلام آشنا می شوند، مشاهده می کنند که علم و دین در اسلام مورد توجه است.

وی خاطر نشان کرد: اسلام تنها دینی است که علم و دین را با هم پیوند زده است و از همین رو نیز افرادی مانند شان استون و ملیسا کارتر مسلمان می شوند؛ اسلام جواب امروز و ایدئولوژی برتر است و ما وظیفه داریم از طریق فیلم سازی اسلام را به دنیا معرفی کنیم.

در ادامه مدیر ارشد اجرایی کمپانی تهیه و پخش ریل نایت و فیلمساز آمریکایی تازه مسلمان شده گفت: آنچه آمریکایی ها و ایرانی ها هر دو متوجه می شوند، بحث انقلاب است، انقلاب ما در آمریکا این بود همه مساوی هستند و 15 نفر از موسسان انقلاب آمریکا را داشتیم ولی در ایران به جای 15 نفر پدر موسس، یک نفر موسس بود.

ملیسا کارتر اعلام کرد: ایران مانند کشتی تندرو در اقیانوس در حال حرکت است و کسانی که دنبال این کشتی می روند می دانند که حرکت این کشتی در جهت صحیح است و شاید اینها که دنبال این کشتی هستند 10 یا 100 سال دیگر به این کشتی برسند ولی  باید یک تصویر هوایی از ایران گرفت تا بتوان به خوبی اتفاق صورت گرفته را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که متفکران به اکنون فکر نمی کنند بلکه به آینده می اندیشند و به کل تصویر به وجود آمده می نگردند و ایرانی ها اگر به این تصویر کلی بنگردند و آینده را ببینند، می توانند انقلاب را ادامه دهند و آن را مرتبط کنند به کسانی که نمی دانند ماهیت انقلاب چیست.

مدیر ارشد اجرایی کمپانی تهیه و پخش ریل نایت با اشاره به مقاومت ایران در برابر زورگویی های غرب افزود: ایران به دلیل مقاومتی که در برابر فشارها دارد، می تواند به عنوان سمبل مقاومت دنیا شناخته شود مقاومت مردم ایران یک کار مثبت و ارزشمندی است.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این نشست اظهار کرد: حج کنگره عظیم مسلمانان است و از اقصا نقاط دنیا به این مکان می آیند و به نظرمی رسد با یک برنامه ریزی و مدیریت علیه شیعه و معتقدات شیعی اقدام می شود به طوری که در قبرستان بقیع، طلبه های وهابی با زبان های اردو، فارسی، ترکی، عربی و غیره با زائران سخن گفته و محور همه بحث های آنها علیه شیعه و اعتقادات شیعی است.

فرزاد جهان بین اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با شعار اسلام تبدیل به الگو در جهان شده است و در بخش های علمی از جمله حوزه هوا و فضا پیشرفت های قابل توجهی داشته است و از نظر رشد علمی در حوزه فضا رتبه اول را دارد.

وی خاطر نشان کرد: همه اقداماتی که برای رد و طرد شیعه می شود و سمپاشی که علیه ایران صورت می گیرد به دلیل جایگاه و قدرت ایران است و باید قدر جایگاهی که ایران دارد را دانسته زیرا اگر جایگاه خود را نشناسیم، نمی توانیم متناسب با شأن این جایگاه کار کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: ایران داعیه دار اسلام در بین بشریت است و باید قدر این انقلاب و موقعیتی که داریم را بدانیم.

انتهای پیام/