درج شده توسط: مدیر سایت

معرفی مقاله استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان مقاله پراستناد

27 Feb 2012

کد خبر : 859506

تعداد بازدید : 5

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در خصوص تولیدات علمی ایران و کیفیت مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر بین المللی بیان کرد: کیفیت مقالات بر اساس"استناد" سنجیده می شود، به عبارت دیگر استنادی که توسط نویسندگان و پژوهشگران به انتشارات علمی صورت می گیرد و هر چه میزان استناد بیشتر باشد، این استناد بر کیفیت اثر علمی دلالت دارد.

دکتر جعفر مهراد اضافه کرد: پایگاه تامسون رویترز در فعالیت های مختلفی که دارد نویسندگان پر تالیف و مقالات پر استناد را نیز مشخص می کند؛ این نوع داده ها از مجموعه ای به نام طلایه داران علم(ESI) استخراج می شود، مجموعه طلایه داران علم داده های مربوط به مقالات و نویسندگان را در یک دوره زمانی 10 ساله پردازش می کند.

وی عنوان کرد: اطلاعاتی که درباره مقالات پر استناد پژوهشگران ایرانی ارائه می دهیم مربوط به دوره زمانی ۲۰۰۲ تا اول ژانویه سال ۲۰۱۲ است که نخستین مقاله پر استناد در حوزه موضوعی شیمی است، این مقاله دارای ۴۲۵ استناد است و توسط محمد رضایی، یعقوب اسدی، محمد رضا میلانس حسینی، الهام آقایی، فردین احمدی و ثنا بریجانی از دانشگاه علم و صنعت ایران به رشته تحریر در آمده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: دومین مقاله پر استناد را احمدرضا درستی مطلق که دارای ۳۷۴ استناد می باشد در رشته پزشکی بالینی نوشته است کهاین شخصیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس و تحقیق می کند.

وی یادآور شد: سومین مقاله پر استناد به پژوهشگاه دانش های بنیادی تعلق دارد، این مقاله که دارای ۳۷۳ استناد است توسط محسن علیشاهی ها در حوزه موضوعی فیزیک منتشر شده است.

مهراد اعلام کرد: قاسم یادگارفرد دومین مقاله پر استناد پزشکی بالینی را با ۳۳۰ استناد منتشر کرده و بر این اساس در جایگاه چهارم مقالات پر استناد قرار دارد، این استاد پژوهشگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشد.

وی افزود: مقام پنجم مقالات پر استناد به رشته فیزیک با ۳۰۸ استناد مربوط به پژوهشگاه دانش های بنیادی است که توسط مجید عرب گل، حسام الدین ارفعی، مجید هاشمی، محمد محمدی، مجتبی مهدی نجف آبادی، احمد مشاعی، و سعید پاک طینت مهدی آبادی و رتبه ششم مقالات پر استناد مجددا به رشته فیزیک مربوط است که توسط عبدالناصر ذاکری با ۲۶۲ استناد به دانشگاه شیراز نوشته شده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( (ISC توضیح داد: در رشته علوم گیاهی و حیوانی مقاله عادل جلیلی، فاطمه زرین کمر، یونس عصری، بهنام حمزه ای، بوستانی، مصطفی خوشنویس، شیروانی، کوثری، فرحزا کاظمی سعید، بیتا سیاوش، روح انگیز عباس عظیمی، سعید یزدانی و دهقان که نشان دهنده کار تیمی و گروهی دانشمندان و پژوهشگران ایران است با ۲۳۵ استناد رتبه هفتم مقالات پر استناد را به دست آورده است.

وی گفت: پژوهشگرانی که موفق به تولید این مقاله پر استناد شده اند از نظر سازمانی به موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع وابسته اند.

مهراد خاطر نشان کرد: مقالات پر استناد حوزه های موضوعی علوم زمین، شیمی و فیزیک به ترتیب با ۲۳۲ استناد، ۲۳۰ استناد و ۲۲۴ استناد رتبه های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند، مقاله پر استناد علوم زمین توسط افسانه تقی پور و فاطمه رحیم زاده از مرکز تحقیقات علوم جوی و هواشناسی، مقاله پر استناد شیمی توسط نظام الدین دانشور، داریوش سالاری و علیرضا ختایی از دانشگاه تبریز و مقاله پر استناد فیزیک توسط سعید عباس‌بندی از دانشگاه بین المللی امام خمینی به چاپ سپرده شده است.

انتهای پیام/