درج شده توسط: مدیر سایت

معاونت توسعه از احیای شفافیت تا سوزنبانی عدالت

07 Jun 2022

کد خبر : 925167

تعداد بازدید : 1

پایگاه خبری دانشگاه پیرامون عملکرد معاونت توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی گفتگوی اختصاصی را با دکتر محمدی زنجیره داشت؛

گفتگو را در ابتدا با سوالی پیرامون تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه که سابقا بصورت نیروی شرکتی فعالیت داشتند شروع کردیم.

دکتر محمدی زنجیره گفت: سیاست دانشگاه بر مبنای تبدیل وضعیت همه کارکنان است تا همگی از تضمین شغلی مناسب برخوردار شوند. وی اشاره کرد: در قانون بودجه 1400 ماده ای برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دیده شده بود و این معاونت در ابتدای شروع به کار یکی از اولویت های خود را تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر قرار داد و با بررسی های مختلف بنا شد 67 نفر تبدیل وضعیت شوند که از این تعداد،11 نفر قراردادی و 56نفر نیروی شرکتی بودند که همگی غیر از ۳ نفر که مدارکشان به تایید نرسید، تبدیل وضعیت گردیدند.

سیاست دانشگاه بر مبنای تبدیل وضعیت همه کارکنان است تا همگی از تضمین شغلی مناسب برخوردار شوند

معاون توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی در پاسخ به این سوال که تبدیل وضعیت سایر کارکنان به چه نحوی خواهد بود گفت: از سال ۹۹ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی علاوه بر مصوبه هیئت امنا نیازمند مجوز سازمان امور استخدامی و تایید سازمان برنامه و بودجه است که بعد از تایید این دو سازمان، باید به تایید هیئت امنا برسد که این روند کار را به مراتب سخت‌تر و پیچیده تر کرده است. البته در جریان سفر ریاست جمهوری به قزوین درخواست‌هایی مبنی بر همکاری درخصوص تبدیل وضعیت کارکنان شده و همچنین طی مکاتبات و ملاقات با دکتر خطیبی،معاون توسعه وزارت علوم  و سایر مسئولین ذیربط به حمدلله همراهی وزارت خانه جلب شده است و  به دنبال جلب نظر سازمان امور استخدامی هستیم.

وی یادآور شد که تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی کار معین به پیمانی نیازمند آزمون است که از سوی سازمان سنجش برگزار می شود و این مجوز به شرط بررسی تعداد کارمندان داده می‌شود و از آنجایی که بر اساس قانون وزارت خانه برای هر هیئت علمی تعداد کارمندان باید کمتر از ۱ و یا حداکثر ۱ باشد و در دانشگاه ما این عدد نسبت تعداد کارکنان به هیئت علمی ۱.۳۵ است، بنابراین سازمان امور استخدامی اجازه تبدیل وضعیت نمی‌دهد. لذا در حال رایزنی با مسئولین برای حل این مسئله هستیم.

  دکتر محمدی در بخش دیگری از گفتگو به اقدامات حوزه معاونت اشاره کرد و گفت: در بخش بودجه و تشکیلات و نیروی انسانی بهم ریختگی وجود داشته و در بعضی جاها کمبود و در جای دیگر ازدحام نیرو و یا عدم تطابق تخصص و پست مربوطه بوده است که برای رسیدگی به این موضوع کارگروه تشکیلات تشکیل شده که نیروها بازتوزیع مناسبی شوند.

در مدت چهار ماهه سعی شد تا ساختار مالی ضمن رعایت شفافیت انطباق بالاتری با قوانین پیدا کند و این موضوع یکی از محورهای مهم مورد تمرکز در این مدت بوده و تحول آفرینی دانشگاه را در آینده نزدیک رقم خواهد زد از اقدامات دیگر، شفاف سازی امور مالی نسبت به گذشته، در مدت چهار ماهه سعی شد تا ساختار مالی ضمن رعایت شفافیت انطباق بالاتری با قوانین پیدا کند و این موضوع یکی از محورهای مهم مورد تمرکز در این مدت بوده و تحول آفرینی دانشگاه را در آینده نزدیک رقم خواهد زد و تلاش برای ساماندهی زمین های دانشگاه که  هر از چندگاهی توسط دستگاه های مختلف مورد دست‌اندازی قرار می‌گیرند صورت گرفته است. در راستای توسعه و پیشرفت دانشگاه تعاملات خوبی با بخش‌های مختلف وزارت‌خانه برای افزایش بودجه دانشگاه گرفته شده است. وی در پاسخ به این سوال که برنامه های حوزه معاونت جنابعالی در بخش های صنفی و رفاهی چیست با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رسیدگی به استاد سرا، ارتقای کیفیت آن و قابل سکونت‌تر کردن آن برای اساتیدی که شب‌ها قصد اقامت دارند بیان داشت: امسال برای اولین بار در ماه مبارک رمضان هم افطاری و هم سحری برای افراد ساکن توزیع شد که رضایت استادان را به همراه داشت. دکتر محمدی زنجیره در خصوص بیمه تکمیلی با ابراز نارضایتی از عملکرد شرکت بیمه آرمان خاطر نشان کرد که تذکرات لازم در خصوص فعالیت این شرکت داده شده است و در صورت عدم همکاری مناسب تصمیمات دیگری گرفته خواهد شد و همچنین اعلام داشت بیمه تکمیلی باید به بالاترین سطح رضایتمندی کارکنان دانشگاه نزدیک شود و پذیرفتنی نیست که شرکت هایی که پشتوانه قوی خدماتی ندارند بتوانند برای ارائه خدمات به دانشگاه ورود کنند. بیمه تکمیلی باید به بالاترین سطح رضایتمندی کارکنان دانشگاه نزدیک شود معاون توسعه، پشتیبانی و منابع انسانی با اشاره به دیگر اقدامات این حوزه، به تبعیض زدایی از میان کارکنان دانشگاه اشاره و گفت: در این راستا در قدم اول در اختیار قراردادن ویلاهای رضوان‌شهر برای همه کارکنان اعم از شرکتی و ... انجام شد. تخصیص بن رفاهی و افزایش مبلغ و تعداد وام از سایر اقدامات می باشد. همچنین در راستای اجرای عدالت، اصلاحاتی در حق مسئولیت کارکنان صورت گرفت. در پایان با توجه به سیاست وزارت علوم مبنی بر درآمدزایی دانشگاه ها، این سوال پرسیده شد که دانشگاه امام خمینی(ره) چه برنامه ای در این خصوص دارد دکتر محمدی زنجیره در این باره بیان داشت: در گذشته دانشگاه از لحاظ درآمدهای اختصاصی موفق نبوده و در کل سال گذشته ۸ میلیارد و دویست میلیون تومان درآمد داشته که عمده آن شهریه دانشجویان شبانه بوده هست. دنبال جهش درآمد هستیم تا وابستگی به بودجه‌های دولتی را کاهش دهیم وی گفت:  به دنبال جهش درآمد هستیم تا وابستگی به بودجه‌های دولتی را کاهش دهیم به همین منظور کارگروه درآمد‌زایی و کاهش هزینه‌ها در معاونت توسعه تشکیل شده و برنامه هایی برای ثبت شرکت‌های تعاونی یا سرمایه‌گذاری برای کسب درآمدهای تجاری داریم.