درج شده توسط: مدیر سایت

مراسم افتتاحیه اولین کنگره ملی دانشجویی دانشگاه اسلامی در حال برگزاری است.

10 May 2011

کد خبر : 857334

تعداد بازدید : 4

مراسم اولین کنگره ملی دانشجویی دانشگاه اسلامی صبح امروز آغاز شد.

در این کنگره که به مدت دو روز انجام می گیرد اندیشه های امام خمینی (ره) در رابطه با دانشگاه و دانشجو با حضور جمعی از استادان, پژوهشگران و دانشجویان حوزه و دانشگاه بررسی می شود.

در این مراسم دکتر میرمحمدی؛ معاون علمی شورای اسلامی شدن دانشگاهها؛ به معرفی این شورا؛ تاریخچه؛ فعالیتها، اعضای آن پرداخت و رسالت اصلی آن را حوزه سیاست پژوهی و سیاست گذاری در قالب علم و فرهنگ دانست.

وی تدوین نقشه جامع دانشگاه اسلامی را از ضروریات دانست و گفت: باید دید چه سازمانهایی باید در تولید این نقشه نقش ایفا کنند و چه بروژه های نیاز است تا این نقشه به انجام برسد.

همچنین با اشاره به بیانات حضرت امام در رابطه با اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است ابراز نمود: این جمله جمله ای راهبردی و استراتژیک است یعنی چه بخواهیم و نخواهیم دانشگاه مبدأ تحول است و اگر با نگاهی فلسفی و تاریخی به آن بنگریم دانشگاه پدیده ساز است و تاریخ ساز است حال چه نوع پدیده و تاریخی این مهم است و تفاوت در سطح جهت می باشد که بطرف سکولار رود یا به سمت اسلامی شدن.

دکتر میرمحمدی  همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود علوم انسانی را هدف گرفته است چرا که هزینه های هنگفتی انجام گرفته بر علیه ایران که علوم انسانی را تعطیل کند چون همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند ما دانشگاهی را می خواهیم که تمدن ساز باشد.

آقای محمد جواد نوری دبیر جامعه اسلامی دانشگاه نیز در این مراسم  به بیان روند برگزاری این همایش پرداخت.

وی گفت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی با همکاری جمعی از مراکز پژوهشی به برگزاری اولین کنگره ملی دوسالانه دانشجویان دانشگاه اسلامی اقدام کرد که بعداز اعلام فراخوان 196 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این میان با بررسی دقیق توسط اعضای محترم هیئت علمی کنگره؛ 75 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

محمد جواد نوری این کنگره را آغاز در فراگیر شدن مطالبه دانشگاه اسلامی در بین دانشگاهیان دانست.

برگزاری میزگرد دانشجویی با حضور دبیران جنبش عدالتخواه دانشجویی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی و بسیج نیز از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این همایش است.

گفتنی است صبح امروز دکتر حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دکتر دانشجو وزیر علوم نیز در این مراسم سخنرانی می کنند.