درج شده توسط: مدیر سایت

محدود شدن خلاقیت با آیین نامه های پی در پی وزارت علوم

01 Dec 2019

کد خبر : 906713

تعداد بازدید : 2

عضو هیات علمی گروه حسابداری : آیین نامه های پی در پی وزارت علوم باعث محدود شدن و کاهش نوآوری و خلاقیت پژوهشگران می شود زیرا نوآوری با انعطاف شکل می گیرد نه با آیین نامه. به گزار ش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ دکتر غلامرضا کردستانی عضو هیات علمی گروه حسابداری در گفت و گو با خبرنگار معاونت پژوهشی دانشگاه گفت: پژوهش یعنی استفاده از توان دانش اندیشمندان برای حل مسائل جامعه و تلاش برای پاسخ به سوالات است اما پاسخی علمی، سیستماتیک و قانع کننده. در حقیقت رسالت اصلی پژوهش حل مساله است. وی گفت: بسیاری از محصولات بازاریابی و تبلیغ می شوند اما توان پژوهشی اساتید دانشگاه بازاریابی و معرفی نمی شود. دکتر کردستانی در ادامه بیان داشت: به دلیل عدم شناخت و معرفی اساتید دانشگاه بسیاری از مسائل بی پاسخ باقی می مانند یا افرادی به دنبال حل مسائل هستند که توان حل آن را ندارند که منجر به از بین رفتن منابع می شود. این عضو هیات علمی اظهار کرد: عدم معرفی اساتید از نقایص سیستم دانشگاهی است و باید بانک اطلاعاتی باشد که افراد برحسب توانمندی های پژوهشی به جامعه و صنعت معرفی شوند. دکتر غلامرضا کردستانی در خصوص حمایت از پژوهش ها گفت: پژوهش های درون سازمانی اگر هدفمند نباشند حمایت از آن اثر بخش نیست و صرفا چاپ مقاله اهمیتی ندارد بلکه باید اثر و فایده ای در جامعه داشته باشد. وی در خصوص ارتباط پژوهش، دانشگاه و جامعه گفت: اگر ما پژوهش را توان حل مسائل تعریف کنیم باید به درون جامعه رفته و مشکلات و مسائل را ببینیم اما متاسفانه حلقه ارتباطی جامعه و دانشگاه برقرار نیست. این عضو هیات علمی حسابداری با نقد بر وزارت علوم گفت: آیین نامه های پی در پی وزارت علوم باعث محدود شدن و کاهش نوآوری و خلاقیت پژوهشگران می شود زیرا نوآوری با انعطاف شکل می گیرد نه با آیین نامه.