درج شده توسط: مدیر سایت

غرب به دنبال فتنه‌های طائفه‌ای و مذهبی در جهان اسلام است

12 Feb 2012

کد خبر : 859277

تعداد بازدید : 5

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا در جشن وحدت که با حضور دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار شد، بیان کرد: در دورانی زندگی می‌کنیم که مهمترین استراتژی غرب برای مدیریت فرهنگی و سیاسی جهان اسلام، جنگ و فتنه‌های طائفه‌ای و مذهبی است.

وی ادامه داد: آنها با راهبردهای هراس آفرینی، ایجاد ترس و نفرت نسبت به اندیشه سیاسی، مذهبی و دینی که در ایران است، اقدام می‌کنند زیرا ایران در این حرکت تمدنی جهان اسلام پیشرو است.

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی با اشاره به بیداری اسلامی کرد: وقتی می‌گویید یک امت یا یک فرد بیدار شده مسبوق به یک خواب، غفلت و یک عدم توجه فرهنگی و تمدنی است؛ در حقیقت هویت جمعی امت اسلامی دچار رخوت، مرگ تمدنی و خواب شده بود و مردان ما برده‌ها و زنان ما در امت اسلامی کنیزان تمدن غرب بودند.

وی عنوان کرد: ولی این وضعیت امروز تغییر یافته و از روزی که تقابل‌مان با تمدن غرب به وجود آمد، امت اسلامی شکست‌ها و هزیمت‌های متعددی را تجربه کرد و اینها در هویت جمعی امت اسلامی اثر می‌گذاشت.

غریب رضا افزود: در غرب اتحادیه اروپا وجود دارد و تعدادی از کشورهای اروپایی جمع شدند و با وجود اینکه تفاوت‌های دینی و قومیتی دارند ولی قانون اساسی واحد، پول واحد و پیمان نظامی مشترک دارند و حول یک محور منافع اقتصادی با یک هویت واحد در دنیا خود را نشان می‌دهند ولی امت اسلامی اینگونه نبوده و نیست و بین کشورها اختلافات مرزی و مشکلات مذهبی و قومیتی وجود دارد و زمانی که حالت پراکندگی ایجاد شود در تقابل با رقیب در جنگ تمدنی واقعی که چند قرن ادامه دارد، شکست صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات غرب در جهان اسلام تصریح کرد: آنها اسرائیل را در قلب امت اسلامی به وجود آوردند و بیش از آن یک حاکمیت دست نشانده غرب به نام آل سعود در مکه و مدینه و در قلب معنوی امت اسلامی کاشتند که از زمان تأسیس تا به امروز هر گاه غرب بخواهد پروژه‌ای اجرا کند، متأسفانه پیشرو پروژه‌های آنها حکومت عربستان است.

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی ادامه داد: شکست‌ها در درون امت اسلامی فشاری را به هویت اسلامی وارد می‌کرد و می‌خواست مردم در جهان اسلام عکس‌العمل نشان دهند البته شخصیت‌های بزرگی آمدند و هویت خودی را در برابر غرب اثبات کردند ولی نتوانستند موج اجتماعی ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب‌هایی که امروز می‌بینیم زائیده مستقیم جنبش‌های اسلامی معاصر نیستند زیرا در یک قشر خاصی بودند ولی در انقلاب‌های امروز توده‌های مختلف مردم حضور دارند.

غریب رضا با اشاره به شباهت انقلاب‌های امروز با انقلاب اسلامی توضیح داد: شباهت انقلاب اسلامی ایران با این انقلاب‌ها در این است که در انقلاب اسلامی ایران همه مردم بودند و در این انقلاب‌ها نیز همه مردم هستند و هویت این انقلاب‌های بیداری اسلامی، هویت تراکمی و انفجاری است.

وی تأکید کرد: در هویت جمعی جهان اسلام آن قدر پتانسیل اعتراضی، فشارها، تحقیرهای تمدنی و شکست‌ها انباشته شده بود که مانند آتشفشان گدازه می‌کشید و امروز این بیداری اسلامی و انقلاب‌ها را شاهد هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری این انقلاب‌ها تمام شدنی نیست و قطع یقین ادامه می‌یابد تا به نتیجه خود برسد.

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی بیداری اسلامی را بیداری انسانی دانست و افزود: وقتی می‌گوییم بیداری اسلامی یعنی این بیداری انسانی نیز هست و اسلام در ذات خود همه عناصر هویتی انسانیت را دارد و امروز غیر مسلمانان نیز بیدار شدند و در آمریکا و کشورهای غربی نیز به صحنه آمدند و آنها نیز مشکلاتی را دارند به طوری که در کشورهای اسلامی مردم با حکومت‌های سکولار مواجه بودند و در غرب نیز دین هراسی و اسلامی هراسی وجود دارد و در کشورهای اسلامی عدالت اجتماعی نبود و در غرب نیز 99 درصد فقیر هستند و یک درصد سرمایه‌داران هستند و آنها نیز از حاکمیت لیبرال دموکراسی افراطی غرب به ستوه آمدند.

وی اعلام کرد: بیداری اسلامی یک بیداری واقعی است و حکومت‌هایی که مردم علیه‌شان قیام می‌کنند، ضد دین بودند و مردم نیز مطالبه دین‌داری دارند و مردم اسلام را می‌خواهند و در تظاهرات‌هایشان نمادهای اسلامی وجود دارد به طوری که تجمع‌ها از مساجد آغاز شده و در میادین نمازهای جماعت برپا می‌شود و این نشان می‌دهد تحول عمیق دینی و سیاسی در این کشور است.

غریب رضا با اشاره به تبادل انقلاب‌ها با یکدیگر گفت: وقتی ما آرمان‌های مشترک و انقلاب خود را در آینه انقلاب مصر، تونس و یمن می‌بینیم، آرمان‌های انقلاب ما نیز احیا می‌شود و امروز دنیا به سمت آرمان‌هایی می‌رود که ما برایش قیام و انقلاب کردیم و انقلاب دیگر کشورها نیز از تجربه انقلاب ما استفاده می‌کنند و امروز امت اسلامی باور کرده که ما می‌توانیم و تغییر ممکن است و جهان اسلام امروز آماده و بیدار برای رشادت در راه اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

در ادامه این مراسم یکی از دانشجویان بحرینی اظهار کرد: وقتی به ایران وارد شدم، عزت اسلام و مسلمین را دیدم و بوی شهدا را استشمام کردم و برکت شهدا را در این زمین و نصرت مستضعفین را مشاهده کردم.

محمد سهیل اضافه کرد: من در ایران پرچم اسلام را برافراشته دیدم و کسانی را دیدم برای برافراشته شدن پرچم اسلام، حاضر هستند جان خود را دهند و حق و باطل را تشخیص می‌دهند.

وی تصریح کرد: من در این سرزمین بهترین دانشمندان جهان در حوزه‌های پزشکی، اقتصاد و هسته‌ای را دیدم و صدای قرآن و اذان را در همه جای آن شنیدم و توکل به خدا را دیدم؛ مردم ایران، مستضعفین جهان را از جمله مردم بحرین را دوست دارند و من در این کشور نعمت ولایت فقیه را دیدم و از جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/