درج شده توسط: مدیر سایت

علم نور است و عالم نورانی

30 Sep 2013

کد خبر : 863237

تعداد بازدید : 5

  به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه در جمع دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه ضمن تاکید بر نشاط و سرزندگی و لزوم شادمانی در دوران جوانی گفت: جوانان باید هوشیارانه زندگی کنند زیرا خوشی های بیهوده و بی هدف جوانی فرصت ها را بر باد می دهد و عمر را تلف می کند، دوران جوانی را غنیمت شمارید؛ اگر من جای شما بودم تمام شب و روز را وقف تحقق آرمان هایم می­کردم.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی پیرامون دوران دانشجویی بیان کرد: یکی از گمان های دانشجو شدن برتری نسبت به دیگران است، در حالی که قبل از این دوران برای دین، وطن و خانواده خود ارزش و احترام قائل بودید اما ممکن است اکنون به دلیل حس غرور و برتری حاضر به اطاعت و تسلیم در برابر ارزش های گذشته نباشید.

ایشان در ادامه گفت: عدم تبعیت از ارزش های پیشین مصداق حجاب علم است، امام خمینی (ره) می فرمایند: "بزرگترین حجاب ها علم است" زیرا علم علاوه بر این که ابزاری برای رسیدن به هدف است خود می تواند مقصد باشد. زمانی که در تاریکی خیابان حرکت می کنید نور ماشین می تواند روشن کننده مسیر و کمک کننده باشد اما وقتی چشم هایتان را به چراغ های ماشین می دوزید توانایی دید صحیح را از دست می دهید، نحوه عملکرد علم در زندگی همانند چراغ های ماشین است، اگر علم ابزار باشد مفید و کمک کننده خواهد بود اما اگر خود هدف باشد می تواند عامل ایجاد حجاب در انسان گردد آن گونه که از ارزش­های دیگر غافل شود.

وی علم و انسان را از منظر عالمان تعریف کرد و بیان داشت: عالمان انسان را به درخت و علم را به میوه تشبیه می کنند، همان گونه که درخت پربار و پر میوه سر به زیرتر است، انسان عالم هم افتاده تر است. علم نور است و عالم نورانی؛ انسان باید برای علم آموزی پاک باشد تا بتواند به علم نافع و مفید دست یابد.

مسؤول نهاد رهبری با اشاره به علم نافع ابراز داشت: واژه علم در همه ی دنیا مورد ستایش است اما بر اساس آموزه های دینی مومنان از علمی که فایده ای ندارد به خدا پناه می­برند، زیرا بسیاری از عالمانی که تفاوت بین علم نافع و غیر نافع را درک نکرده اند آسیب­های بسیاری به جامعه زده­اند.

وی با توصیه بر کسب علم نافع از سوی دانشجویان اظهار داشت: شما دانشجویان نیرو های موثر جامعه هستید، جوانان گذشته­ی ایران انقلاب را با سرنگونی رژیم طاغوت پیروز کردند اکنون زمان موفقیت در سایر جنبه­های زندگی هم چون: عزادار­ی­ها، جشن­ها و رفت و آمدها است.

حجت الاسلام عابدینی در پایان دانشجویان را مسؤول شکوفا کردن اسلام ناب محمدی در دنیا دانست.