درج شده توسط: مدیر سایت

عقلانیت و نشاط دانشجویان، زمینه ساز پیشبردهای علمی دانشگاه

11 Sep 2013

کد خبر : 863037

تعداد بازدید : 1

مدیر فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: از مهم ترین اهداف معاونت فرهنگی، رسیدن دانشجویان به عقلانیت و نشاط است.

امیر گروسی با تاکید بر هدایت دانشجویان بیان داشت: معاونت فرهنگی قصد دارد با ایجاد نشاط و عقلانیت در دانشجویان، در دست داشتن ابزار هایی چون انجمن ها و تشکل ها، دانشجویان را جهت پیش برد های علمی دانشگاه هدایت کند.

وی با اشاره به اهداف کوتاه مدت دانشگاه گفت: فعال کردن اتاق های فرهنگی، فعال تر کردن کانون تئاتر،انجمن های علمی و کرسی های آزاد اندیشی از جمله برنامه های کوتاه مدتی است که دانشگاه برای سال جاری در نظر دارد.

گروسی در رابطه با برنامه های فرهنگی دانشگاه در راستای سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: ایجاد اتاق های فرهنگی در خوابگاه ها با هدف ارائه ی سبک زندگی سالم به دانشجویان انجام شده است؛ پیام هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی و حضور مشاوران فرهنگی  در خوابگاه ها از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اتاق های فرهنگی است.

این مسئول درباره بودجه بندی حوزه های فرهنگی بیان کرد: معاونت فرهنگی پشتیبانی مالی تمام حوزه های فرهنگی را انجام می دهد اما بیشترین بودجه را به حوزه ای اختصاص می دهد که بیشترین فعالیت و عملکرد را داشته باشد، البته معاونت فرهنگی سالانه  انجمنی را هدف قرار داده و آن را تقویت می کند، به طور مثال سال گذشته انجمن های علمی تقویت شد و امسال هم اتاق های فرهنگی هدف معاونت فرهنگی است.

گروسی در زمینه پایش فرهنگی و استعدادیابی دانشجویان ورودی جدید تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های پیش دانشجویان چند سال بعد از ورود به دانشگاه استعداد یابی می شدند، دانشگاه عملکرد جدیدی را اتخاذ کرده است، با انجام مصاحبه هایی که توسط دانشجویان ورودی سال های قبل  دانشگاه صورت می گیرد استعداد و علایق دانشجویان ورودی جدید در زمینه های مختلف فرهنگی مشخص می شود و در کنار آن برنامه ریزی هایی جهت هدایت پتانسیل دانشجویان  انجام می گیرد.

انتهای پیام/