درج شده توسط: مدیر سایت

صعود تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به قله سماموس

30 Apr 2011

کد خبر : 857211

تعداد بازدید : 2

در این برنامه فرهنگی- ورزشی که در روز 8 و9 اردیبهشت ماه1390 برگزار شد، 7 نفر از اعضای گروه کوهنوردی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) به سرپرستی محمد حسین کاظمی و مسئولیت فنی , هماهنگی ابراهیم قنبری به قله3680 متری  سماموس صعود کردند .

 این تیم بعد از فتح موفقیت آمیز قله به گرامیداشت این روز بزرگ، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و دعای فرج برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) را بر فراز قله سماموس (بلندترین قله استان گیلان) خواندند.

این تیم را محمدرضا ملارضی ، محمد مهدی زاهدی ، امان محمد اوزن دوجی، رامین محمد بیگی سلخوری (عکاس)  و یوسف ملکی  همراهی کردند.   

سماموس در گویش محلی  به دو معنی تعبیر شده  قله بر آمده و آسمان آبی که هر دو تعبیر شایسته بلندترین قله استان گیلان می باشد.سماموس قله ایست مخروطی وبرآمده در بین قله های اطراف خود با آسمان آبی رنگ مشرف به دریای خزرکه خط ساحلی از روی این قله به سمت کلای چای ورودسر تا دور دست ها قابل رویت می باشد .

این کوه مانند جزیره ای است که جنگل های بسیاری آن را احاطه کرده اند. این جنگل ها تا ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر پیشروی کرده اند و از آنجا به بعد این سبزی و چمن زارها هستند که جای درختان جنگلی را می گیرند. در ارتفاع ۳۰۰۰ متر به بعد هم صخره و سنگ و یال و برف چال های فصلی اند که صعود این قله را هرچه زیباتر و متنوع تر می کنند.

این کوه منبع حیات و زندگی اهالی روستاهای بی شماری است که چون فرزندانی به این کوه متصل شده اند و از منابع فراوان آب و خاک و هوای آن بهره مند می گردند. زیبایی های جادوگونه این کوه، سحر انگیز و رویایی است، به ویژه زیبایی های مسیری که تیم 7 نفره ی ما در آن روز پیمود. مسیر طولانی دشت جواهر ده به قله ۳680 متری سماموس و بازگشت به روستای زیبای جواهر ده برای تیم ما خاطره ای فراموش نشدنی شد که یادآوری اش در سال های آینده خالی از لطف نخواهد بود.

لازم به ذکر است این برنامه با همکاری معاونت دانشجویی و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه انجام شد.

برای مشاهده عکس های زیبای این صعوداینجا کلیک کنید.