درج شده توسط: مدیر سایت

سالروز شهادت کریم ترین بخشنده ی روی زمین؛ جواد الائمه ( علیه السلام)

06 Oct 2013

کد خبر : 863312

تعداد بازدید : 1

امام جواد (علیه السلام) فرمودند:دین، عزت است، علم گنج است و سکوت نور است. و هیچ چیز مانند بدعت، دین را نابود نمی کند و هیچ چیز مثل طمع، مردان را فاسد نمی کند و مردم با زمامدار، اصلاح می پذیرند و با دعا، بلا برطرف می شود. (الفصول المهمه – صفحه 290)
امام محمد تقی ( سلام الله علیه) نهمین امام شیعیان است، پدر این بزرگوار امام رضا ( علیه السلام) و نام مادرشان خیزران است. ایشان در دهم رجب سال 195 ه.ق در مدینه ولادت و در سی ام ذیقعده سال 220 ه.ق شهادت یافتند. این امام بزرگوار 17 سال از عمر 25 ساله ی خود را به امامت گذراندند، جواد و التقی از القاب امام نهم و ابوجعفر کنیه ایشان است. امام جواد ( علیه السلام) به دستور معتصم و به دست همسرشان ام فضل در بغداد مسموم شدند و به شهادت رسیدند. حرم مطهر ایشان در کاظمین عراق قرار دارد که ملجا و پناه شیعیان و عاشقان ایشان است.
می خواستم تو را خورشید بنامم، از روشنایی منتشرت. دیدم که خورشید، سکه صدقه ای است که تو هر صبح از جیب شرقی ات درمی آوری، دور سر عالم می چرخانی و در صندوق مغرب می اندازی. و بدین سان استواری جهان را تضمین می کنی. می خواستم نام تو را ابر بگذارم، از شدت کرامتت. دیدم که نسیم، فقط بازدم توست که در فضای قدسی فرشتگان تنفس می کنی. به اینجا رسیدم که: زیباترین و زیبنده ترین نام، همان است که خدا برای تو برگزیده است، ای کریم ترین بخشنده ی روی زمین؛ای جواد.
 
 
 به مناسبت شهادت امام جواد (ع) هیأت محبین اهل بیت دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره) مراسم سخنرانی و نوحه برگزار می کند، این مراسم امروز یکشنبه  14/7//92 ساعت 20 در حسینیه شهیدآوینی مجتمع خوابگاه ها با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی و مداحی کربلایی باقری برگزار خواهد شد.