درج شده توسط: مدیر سایت

راهپیمایی حجاب و عفاف برپا شد

04 May 2011

کد خبر : 857319

تعداد بازدید : 5

حجت الاسلام و المسلمین عباسی مسئول حوزه های علمیه استان قزوین در این راهپیمایی گفت: «بانوانی که در این تجمع شرکت کردند براساس احساس دینی خود و احساسات اعتقادی خود حرکت کردند تا پیام خود را برسانند.»

وی افزود «البته برخی رعایت جامعه ی اسلامی را نمی کنند، رعایت خون هایی که در راه تحقق انقلاب اسلامی ریخته شد را نمی کنند؛ حضور شما خواهران پیام زنده بودن را دارد. شما می گویید ما زنده هستیم و برای همه کسانی که بخواهند این راه را طی کنند پیام داریم و پیام ما این است که ما اهداف بزرگ فاطمه علیها السلام را فهمیده ایم و ادامه دهنده ی آن راه و راه شهدای خود هستیم.»
وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز نمود: :«چرا باید برخی حرکت ها سنگین به نظر آید نظیر همین حرکتی که امروز شما انجام داده اید یا نظیر دفن اجساد مطهر پنج تن از شهدای گمنام در این دانشگاه که در آن زمان بعضی از آقایان می گفتند اینجا محل علم و تحصیل و فنآوری است و مخالف دفن شهدا در این مکان بودند ولی به لطف خداوند مردم مؤمن قزوین این اجساد این شهدای عزیز را بر روی دست گرفتند و به اینجا آوردند و دفن کردند و آنچه رخ داد نتیجه شیرین و خیراتی است که تا به امروز نصیب این دانشگاه و دانشگاهیان آن شده است. و از نظر معنوی نیز کار بسیار مهمی بوده بطوریکه کسانی که در این دانشگاه از کنار مزار مطهر این عزیزان گذر می کنند اعتقاداتشان اجازه نمی دهد نسبت به راهی که ایشان رفتند بی تفاوت باشند. این راهپیمایی نیز ممکن است برای برخی سنگین بیاید. ولی از آنجا که براساس شعار قرآن است؛ تأثیر گذار خواهد بود. »
مسئول حوزه های علمیه استان  تصریح کرد: مگر حضرت زهرا علیها السلام اگر در این زمانه بود این شعارها را تأیید نمی کرد. و در این راهپیمایی شرکت نمی فرمودند؛ خط معصومین علیهم السلام از میان کسانی که محجبه هستند می گذرد.
وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد نسبت حضور نداشتن مسئولین شهر در این راهپیمایی؛ گفت: قائده آن است که مسئولین شهر صف مقدم باشند. چون ایشان متولیان فرهنگی کشور هستند، به برکت خون شهدا مسئولیت دارند. اگر امکاناتی در اختیارشان است به برکت حفظ این ارزشها و خون شهداست. و این جای تأسف دارد که ایشان در این امر مهم فرهنگی شرکت نداشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عباسی  نسبت به مسئولین دانشگاه امام خمینی نیز انتقاد کرد که اقتضای میزبانی این است که مسئولین دانشگاه در صف اول باشند. اگر مسئولین این دانشگاه حضور می یافتند قطعاً حضور دانشجویان این دانشگاه نیز پررنگ تر می شد. مسئولین باید در صف مقدم باشند.
وی تأکید نمود: اگر از این گونه برنامه ها و حرکتها استقبال نکنیم خلاف حرکت قرآن داریم عمل می کنیم چون در قرآن بحث پیام رسانی و امر به معروف و نهی از منکر به روشنی بیان شده است.
همچنین در قسمت دیگر ازسخنانش با اشاره به آیات قرآن بر حجاب تأکید نمود و اظهار داشت: حجاب یک امر الهی است. خدای متعال دستور داده به پیامبرش برای داشتن حجاب. کارشناسی یک متخصص یک درس خوانده نیست؛ کارشناسی خالق انسان است.
حجت الاسلام و المسلمین عباسی توصیه کردند به امر به معروف و نهی از منکر و ابراز داشت: بحث حجاب را از خانواده خود و اقوام خود آغاز کنید و مطرح کنید؛ اینکه تنها خود حجاب داشته باشید تکلیف کامل نمی شود. باید تواضی بالحق کرد. چرا که حجاب حق است و وظیفه داریم به توصیه به آن، اگر توصیه ما پذیرفته نشد شما را به صبر دعوت می کنم
ایشان  با اشاره به اینکه خدای متعال با بنده خود دشمنی ندارد و اگر توصیه در قرآن شده به نفع مخلوقین خداست بیان داشت: اگر در قرآن تأکید بر حجاب شده برای این است که بانوان اذیت نشوندو برای این است که در سایه امنیت زندگی کنند. برای این است که جامعه تهذیب شود.
همچنین به موضوع کیفیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و حاضرین را به پرداختن به این موضوع با رعایت حدود و حفظ کیفیت آن سفارش کرد.
از دیگر برنامه هایی که در این راهپیمایی انجام شد؛ شعرخوانی توسط شاعر اهل بیت علیهم السلام  امیر عاملی در مقام بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا علیها اسلام بود.
همچنین در انتها بیانیه عفاف و حجاب فاطمی توسط آقای صادقی یکی از جانبازان دفاع مقدس قرائت گردید.
در این بیانیه آمده است: ساختار شکنی های اخیر در عرصه حجاب و عفاف، خبر از حرکتی سازمان دهی شده می دهد، حرکتی که بی تردید دشمنان انقلاب در سازماندهی و برنامه ریزی آن نقش بسزایی دارند. پر واضح است که مقابله با آن حرکت سازماندهی شده، باید با سازماندهی و برنامه ریزی همراه باشد. از این رو مسئولان فرهنگی نظام باید ضمن ایجاد عزم همگانی و همت مضاعف، به برنامه ریزی دقیق و راهبردی بپردازند و در این راه فرصت را از دست ندهند، نیز مسئولان اجرایی نظام باید با قاطعیت و صلابت با این پدیده برخورد قانونی کنندو به بهانه فرهنگی بودن موضوع، شانه از بار مسئولیت خالی نکنند و کوتاهی نداشته باشند.
در بخش دیگر این بیانیه گفته شده: عفاف و حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از اوامر صریح حضرت پروردگار در قرآن کریم است. قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام به صراحت همگان را به رعایت اصل مترقی عفاف و حجاب دعوت میکند، بی تردید مردم ایران که پس از سال ها مبارزه و با نثار خون های فراوان حکومت سراسر ظلم طاغوت را برچیدند به دنبال احیای اسلام و موازین و قانین مترقی آن بوده و هر گز اجازه نمی دهند ه فساد و فحشا دیگر بار این کشور اسلامی را فرا گیرد. ملتی که جوانان خود را در راه اسلام فردا کرده و سال ها در برابر کشف حجاب ورضاخانی ایستادگی کرده، نمی خواهد و نمی گذارد که چنین پدیده شومی گریبانگیر دختران و پسران این کشور شود و سلامت معنوی جامعه را به خطر اندازد.
این بیانیه با تأکید بر حفظ حقوق مهم شهروند جامعه اسلامی و دوری از بی بندباری و عدم رعایت حجاب و عفاف از مسولان جامعه خواستار نگهداشت این حق شده است و عزم همگانی و همت مضاعف را خواستار شده است.
و تأکید شده است : مسئولان اجرایی نظام باید با قاطعیت و صلابت با این پدیده برخورد قانونی کنند و به بهانه فرهنگی بودن موضوع، شانه از بار مسئولین خالی نکنند و کوتاهی نداشته باشند. مسئولان باید مبارزه با عفاف گریزان و ساختار شکنان را از حوزه مسولیت خود شروع کنند و اجازه نفوذ و ورود ساختار شکنان را به نهادها و ادارات مربوطه ندهند و بدین وسیله ضمن مبارزه با یکی از مظاهر فساد اداری، زمینه سلامت دینی ادارات و نهادها و حفظ حرمت آنها را فراهم آورند.پ
این بیانیه با اشاره به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره ملزم کردن مسئولان به حفظ عفاف و حجاب تصریح نموده است: مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و آموزش و پرورش که عهده دار تربیت نسل جوان و نوجوانان هستند مسئولیتی خطیر در این راستا دارند و مسئولان صدا و سیما نیز باید با جدیت فراوان به این مهم بپردازند و ضمن نظارت بر تولیدات خود از نظر پوشش اسلامی، مجریان برنامه های تلویزیونی را به رعایت این مهم هشدار دهند و ساحت فرهنگ سازترین نهاد را از اینگونه ساختار شکنی ها مبرا سازند.
سخن آخر این بیانیه این بود که تسامح و تساهل در این امر مهم زیبنده دولت محترم نیست. از این رو شایسته است که دولت اصولگرا و به ویژه رییس جمهور با توجه به هجمه جدید در گستره عفاف و حجاب با موضع گیری قاطع خواسته هایی مردم متدین ایران و بالاخص استان شهید پرور قزوین را که این روزها از طریق راهپیمایی ها و اعلام نظرها و بیانیه ها ابراز می شود، جامعه عمل بپوشانند.
  گفتنی است این راهپیمایی از سوی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین برگزار شد.
 

عکس های راهپیمایی