درج شده توسط: مدیر سایت

رئیس دانشگاه: حضور مردم در انتخابات انقلاب را بیمه می کند

08 Jun 2013

کد خبر : 862352

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل بویه در برنامه تلویزیونی شب های روشن بیان کرد: انسان زمانی که به خود و جامعه ای که در آن زندگی می کند، فکر می کند، به این تحلیل دست می یابد که عمر و زندگی انسان از یکسری فرصت ها تشکیل شده است، بنابراین باید از دیروز کسب تجربه کند، امروز مشکلات را تحلیل کرده و آینده را با عبرت از گذشته و حال بسازد.

وی ادامه داد: انسان آگاه و مدبر همواره در پی این است که آینده خود را با بهره گیری از تجربیات خود پیش بینی کرده و آینده سازی کند، از این رو دیروز، امروز و فردا ما را به یاد حوادث و رویدادهایی می اندازد که در سرنوشت ما انسان ها، مسلمانان و ایرانیان موثر بوده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به مهمترین دستاورد انقلاب اضافه کرد: در آن دوران مردم به این باور رسیدند باید در سرنوشت خود دخالت داشته و اگر بخواهند جامعه ای سالم داشته و فرزندان خوبی تربیت کنند و از امکانات و رفاه نسبی در جامعه بهره مند شوند، باید خود متحول شوند از همین رو مردم ایران با آزاداندیشی و سابقه تمدنی بزرگ که داشتند پشت سر امام حرکت کردند و امام خمینی (ره) به مردم گفت ما منبع غنی اسلام داریم و می توانیم فرهنگ و اندیشه ها را از این منبع الهام گرفته و در خود تغییراتی ایجاد کنیم و خداوند متعال نیز فرمودند سرنوشت جامعه ای تغییر نمی کند، مگر آنکه افراد خود بخواهند.

وی تصریح کرد: مهمترین دستاورد انقلاب برای ما در حوزه فرهنگی بوده است و در 30 سال بعداز  انقلاب این تغییر و تحول پی در پی در مسائل علمی، سیاسی و اقتصادی در حال شکل گیری است و اساس این تغییرات نیز فرهنگی بوده، فرهنگی که مبتنی بر چشمه های جوشان تمدن و فرهنگ اسلامی است.

آل بویه در ادامه با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم هر جامعه ای سرمایه اجتماعی آن جامعه هستند، حکومتی که مردم سالار باشد و بخواهد بر مردم حکومت کرده و از دیدگاه های مردم در اداره درست جامعه استفاده کند، ناچار است، جنبه های مشارکتی مردم را بالا ببرد.

وی تأکید کرد: در الگویی که امام راحل به عنوان نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند نقش مردم، نقش اساسی و کلیدی است و در طراحی که بر اساس قانون صورت گرفته است، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و در سطح محدودتر اعضای شوراها، از سوی مردم انتخاب می شوند از این رو برای حفظ این سرمایه باید خواسته های مردم را دانسته و بر این اساس برنامه ریزی کرده و آینده روشنی را برای آنها رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و مردم آمدند و وارد صحنه شدند و این نظام را انتخاب کردند،  بنابراین اگر بخواهند حضور خود را کمرنگ کنند، نوعی عقب نشینی است.

وی گفت: البته مردم همواره در مسیر 34 ساله انقلاب؛ به این نقش بیشتر پی بردند و در بسیاری موارد در انتخاب هایشان تجدید نظر کردند و به گفتمان هایی رأی مثبت دادند که توانسته اند در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی گام بردارند از این رو جای هیچگونه اعتراض بر فرد نخواهد بود، اگر نقش و وظیفه خود را ادا نکند.

آل بویه یادآور شد: در این انتخابات که رهبری از آن به حماسه سیاسی تعبیر کردند و شورای نگهبان نیز برای همه سلیقه ها و اندیشه ها منتخبانی را برگزیده است، ان شاالله مردم مانند گذشته با شور و حماسه وارد صحنه شده و پای صندوق های رأی آیند و با حضور خود بار دیگر انقلاب اسلامی را بیمه کرده و بیعتی مجدد با رهبر انقلاب و آرمان های امام داشته باشند.

پایان پیام/