درج شده توسط: مدیر سایت

دستآورد هسته ای ایران نماد قدرت، وحدت و اقتدار ایران است

12 Apr 2011

کد خبر : 856922

تعداد بازدید : 1

مهندس هاشمی ثمره در مراسمی که بمناسبت روز ملی فنآوری هسته ای ایران از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه برگزار شد؛ عنوان داشت: یکی از دستآوردهای  انرژی هسته ای که مبتنی بر مقاومت ملت ایران و جوانان ایران بود این موضوع است که نظام بین‌المللی مورد چالش جدی قرار گرفت و معلوم شد که این نظام  تبعیض آلود است و منافع خود را فقط مورد توجه قرار می دهد.
و بیان نمود: در سال 84 که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد فاصله‌ای بین تحویل دادن دولت و انتخابات؛ بعضی از مسئولین سابق هسته ای که در آن زمان هنوز مسئولیت داشتند و دولت تحویل نشده بود. آقای رییس جمهور بازدیدی از وضعیت هسته ای کشور داشتند، دستگاههای آزمایشگاهی مهر و موم بود؛ عده ای از جوانان ایستاده بودند سر دستگاهها ولی کاری نمی کردند. تعدادی هم از سانتریفیوژهای آزمایشگاهی که ساخته شده بودند در جایی انبار شده بود و آنها را بسته بودند و این با عزت ملی مغایرت دارد آنهم برای کشوری مثل ایران با این ملت؛ کار به جایی برسد که در کشور خودشان آزمایشگاههای آنها را ببندند و نگذارند کاری کنند.

وی ادامه داد: پیغام دادیم به مسئولین آن زمان که بند و قفل ها را بردارید بگذارید جوانان ما کار خود را بکنند، افتخار این کار هم مال شما، بعد یکی از همین آقایان که الان هم آمریکاست، گفت چی را بازکنیم، این نمی ارزد. باز کردن آن یعنی شروع جنگ.

ثمره هاشمی عنوان داشت: آقای احمدی‌نژاد به آژانس اعلام کردند ما می‌خواهیم این مهر و موم‌ها را باز کنیم و آنها هم تاریخی را مشخص کردند و در همان تاریخ قفل و موم باز شد و ایشان اعلام کردند که جوانان بایستند و کار کنند؛ این موضوع باعث آن شد که غرب قطعنامه صادر کند و صدور قطعنامه آنها موجب گردید ایران قرارداد پروتکل الحاقی را لغو نماید؛ پروتکلی که به آژانس این امکان را می داد که هر زمان که خواست بیاید و به هرکجا که مشکوک بود بازدید کند.

وی با بیان این موضوع که موضوع هسته ای ایران نشانی از چگونگی تحقق وعده های الهی است، تأکید کرد: این اتحاد و اراده ملت ایران بود که این پیروزی را نصیب این ملت کرد.

دستیار ارشد رییس جمهور با اشاره به اینکه هر دولتی بخواهد کاری کند و تصمیم های بزرگ بگیرد باید پشتیبانی ملت را داشته باشد ابراز نمود: نیروی اصلی تعلق به ملت دارد و ملت هم دست خداست. موضوع انرژی هستی در کشور ما به شکل مطالبه مردم در آمد و در سفرهای استانی در دور اول که به 150 شهر رییس جمهور سفر کردند در تمام این شهرها و روستاهای آنها بدون استثناء مردم می گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست این شد مطالبه ملی و دست آقای رییس جمهور را قوی کرد.

مهندس هاشمی ثمره با پرداختن به جنبه علمی این دستآورد؛ ابراز نمود: بخشی از بحث هسته‌ای ایران علمی است زیرا علم برتر است و دست یابی به آن  راه را برای بقیه علوم باز می کند.

 دستیار ارشد رئیس جمهور اضافه کرد: انرژی هسته‌ای در مسائل مختلف کاربرد دارد حال آنکه پرتوگیری اشعه گاما برای نگهداری محصولات کشاورزی است که این بحث در دو استان کشور افتتاح شده و با استفاده از این علم از محصولات کشاورزی در برابر آفات حفاظت می‌شود. 

وی با ذکر این موضوع که  موضوع هسته‌ای ایران راه را برای رسیدن  به چرخه سوخت هسته‌ای باز کرد گفت: امروز ما نزدیک به تولید صفحه سوخت شده ایم و این بیانگر این است که اگر جوانان ایرانی اراده کنند به هر قله ای که بخواهند می رسند؛ مستکبرین می خواهستد بگویند خارج از دایره اراده آنها در جهان اتفاقی رخ نمی دهد ولی با پیشرفت هسته ای ایران ناکارآمدی نظام بین المللی به اثبات رسید.

همچنین گفت: شما دانشگاهی هستید و فریاد شما فریاد عدالت خواهی است، آرمان شما آرمان ایمان و پاکی است. در برابر منطق عدالت کسی نمی تواند مقاومت کند؛ اگر موضوع هسته ای بد است چرا آنها دارند؛ آیا ملتها حق دارند پیشرفت داشته باشند یا حق دارند از آنچه خدا به آنها داده در خدمت مردم قرار دهند؛ آیا این منطق آنها که می گویند اگر شما این حق را داشته باشید ممکن است منحرف شوید درست است؟

دستیار ارشد رییس جمهوری تصریح نمود: فریاد همه جهان عدالت است، آسمان و زمین بخاطر عدالت پابرجاست. بالاترین انسانی که در کنار پیامبر (ص) خلق شده حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است بود که پرچم دار عدالت است.

ایشان بیان کرد: موضوع هسته ای ایران منطق ایران، فرهنگ و تمدن ایران را مطرح و روشن کرد و مردم ایران به عنوان پرجمداران توحید و عدالت مطرح شدند و هر جا بروید این منطق، منطق پیروزی است. همه دوست دارند عدالت را همه با ظلم مخالف هستند.

وی با اشاره به جمله حضرت امام رحمه الله که ملت ما نه ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد، ابراز نمود: بحث هسته ای ایران نام ایران را در دنیا بلند کرد و ایران را آن طور که هست در دنیا شناخت. امروز موضوع هسته ای نماد وحدت، قدرت و اقتدار ملت ایران است و امری پایدار و در طول تاریخ الهام بخش خواهد بود.

در این مراسم همچنین از گروه سیمرغ دو دانشجویان دانشگاه که در مسابقه ملی طراحی خودروی هیبریدی در بین 47 دانشگاه کشور توانسته بود مقام اول را کسب کند تقدیر بعمل آمد.

از دیگر برنامه های این مراسم رونمایی از کیک هسته ای بود که با حضور مسئولین انجام پذیرفت.

از برنامه های دیگر این جشن اجرای موسیقی زنده توسط  آقای پیرزاد هنرمند محبوب ایرانی بود.