درج شده توسط: مدیر سایت

دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اهانت به ساحت پیامبر اسلام را محکوم کردند.

30 Sep 2012

کد خبر : 860491

تعداد بازدید : 5

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ساخت فیلم موهن آمریکایی- صهیونیستی علیه پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرده و آن را اقدامی مغایر با حقوق بشر و نشانه هراس دشمنان از گسترش اسلام دانسته و بر لزوم وحدت مسلمانان در برابر توطئه های آمریکایی و اسرائیلی تأکید کردند.

فِدا فادل دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از کشور لبنان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: زمانی که شنیدیم، دشمنان به پیامبر گرامی اسلام، اهانت کرده اند، بسیار ناراحت شدیم زیرا پیامبر گرامی اسلام، بهترین مرد جهان بوده و یک انسان کامل هستند.

وی ادامه داد: اهانت به مقدسات اسلامی بر خلاف آزادی بیان است و آزادی بیان به معنای گفتگوی دو طرفه است و این اهانت به پیامبر ما در حالی صورت گرفته است که مسلمانان، همه پیامبران الهی را قبول دارند.

این دانشجوی لبنانی افزود: وظیفه سازمان های بین المللی این است که برای چنین اقداماتی، جریمه و مجازاتی را تعیین کنند تا دیگر چنین اقداماتی صورت نگیرد.

وی با اشاره به نبود آزادی بیان در آمریکا اعلام کرد: زمانی که در خصوص هولوکاست صحبت می شود آنها می گویند هولوکاست برای یهودی ها مقدس است ولی آیا پیامبر گرامی اسلام برای مسلمانان مقدس نیست که آنها به راحتی اهانت می کنند؟ آنها بیان می کنند در آمریکا آزادی بیان وجود دارد ولی اگر چنین است چرا این امکان وجود ندارد که در خصوص اسرائیل صحبت کنیم.

فدا فادل تأکید کرد: من می خواهم به دولتمردان آمریکا بگویم که از این اقدام صورت گرفته نمی توانند به راحتی عبور کنند و باید مراقب باشند زیرا تعداد مسلمانان بسیار زیاد است و اگر بخواهند می توانند هر کاری انجام دهند و باید بدانند که نمی توانند به مقدسات ما توهین کنند چراکه مسلمانان در برابر این حرکات ساکت نمی نشینند.

وی یادآور شد: ما مسلمانان وقتی به مقدسات اسلام و پیامبرمان اهانت شود، هیچ حدودی را نمی شناسیم زیرا برای ما ابتدا اسلام مهم است سپس کشورمان، بنابراین آنها باید عذرخواهی کرده و بگویند که اشتباه کردند و سازندگان این فیلم را نیز مجازات کنند.

محمد مصطفی شیخ زاده دانشجوی رشته پزشکی از کشور افغانستان نیز اهانت به مقدسات اسلامی را اقدامی نابخشودنی دانست و بیان کرد: اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام و پیامبر بیش از یک میلیارد انسان کره زمین، در واقع اقدام و ضربه ای است که عناصر بیگانه یعنی آمریکا و اسرائیل به صورت غیرمستقیم به خود زده اند.

وی عنوان کرد: این اقدام دشمنان، روحیه مسلمانان جهان را جریحه دار کرد، به طوری که در کشورهای مختلف از جمله لیبی، مصر و غیره عکس العمل ها و واکنش های مختلفی صورت گرفت و این خود نشانه حقارت و کوچکی دشمنان است که حاضر هستند از هر طریقی مسلمانان را کوچک کنند ولی از این اقدامات شان، ضربه بیشتری به خودشان وارد شده و این کارها باعث شکست آنها می شود.

این دانشجوی افغانستانی اضافه کرد: افغانستان یک کشور جنگ زده و تحت استعمار آمریکا است و ما مردم افغانستان این موضوع را به خوبی شاهد هستیم، کسانی که همیشه از آزادی بیان سخن می گویند خود بیشترین نقض را در این خصوص انجام می دهند.

وی تأکید کرد: نقض حقوق بشری که از سوی آمریکا صورت می گیرد و کشتار دسته جمعی انسان ها در عراق و افغانستان، نشان دهنده عدم توجه آنها به حقوق بشر است و در واقع آنها آزادی بیان و حقوق بشر را برای خود می خواهند.

محمد مصطفی شیخ زاده یادآور شد: لازم است سازمان های بین المللی اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام را پیگیری کنند تا در آینده شاهد چنین اقدامات ناپسندی نباشیم و همچنین لازم است از مسلمانان جهان در این خصوص عذرخواهی شود.

وی گفت: البته این عذرخواهی نمی تواند موضوعی را حل کند و این اقدام نیز موجب شد تا احساس تنفر مسلمان از آمریکا و اسرائیل دو برابر شود ولی گرفتن قولی که دیگر چنین اقداماتی صورت نگیرد یک حرکت مثبت محسوب می شود.

میرزا ظهیر طیار دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از کشور هندوستان نیز گفت: ما وقتی شنیدیم به پیامبر عزیز اسلام از سوی شیاطین غرب اهانت شده است و در فیلمی خواستند تصویر پیامبر گرامی را در اذهان مردم مخدوش کنند، بسیار ناراحت شدیم زیرا همه می دانند پیامبر ما پیامبر رحمت برای همه بوده است.

وی اعلام کرد: نباید به دین اسلام اهانت شود و کسی نباید از آزادی بیان، سوءاستفاده کرده و به این بهانه به مقدسات اسلام اهانت کند و با توجه به این اقدام نیز ما نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در شهرمان در شمال هند، تظاهراتی را داشتیم.

این دانشجوی هندوستانی ساخت فیلمی علیه پیامبر گرامی اسلام را اقدامی گستاخانه از سوی آمریکایی ها و صهیونیست ها دانست و تصریح کرد: آزادی بیان نباید به گستاخی مبدل شود و این اقدامی که در اهانت به پیامبر گرامی اسلام صورت گرفته است در واقع گستاخی بود زیرا به یک دین اهانت شد و با توجه به احترامی که مسلمانان برای سایر ادیان قائل هستند، این انتظار وجود دارد که به دین اسلام نیز اهانت نشود.

وی تصریح کرد: آنها با ساخت این فیلم می خواستند موجب ناراحتی مسلمانان شوند ولی این اقدام موجب وحدت هرچه بیشتر مسلمانان شد.

میرزا ظهیر طیار تأکید کرد: ان شاا... آمریکا و اسرائیل به زودی سقوط خواهند کرد و اینها به قدری گستاخ شده اند که اهانتی که از سوی آنها به دین اسلام شده است، قابل تحمل نیست.

وی توضیح داد: لازم است مسلمانان علاوه بر تظاهرات و اعلام اعتراض، از سایت های یوتوب و گوگل استفاده نکنند زیرا این کار موجب می شود تا صاحبان این وب سایت ها متضرر شوند.

نجمه نورین دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از کشور پاکستان نیز خواستار عذرخواهی آمریکا از کشورهای مسلمان شد و بیان کرد: زمانی که شنیدیم که به محمد رسول ا... اهانت شده است، بسیار ناراحت شدیم زیرا اقدام آمریکا و اسرائیل در ساخت فیلمی اهانت آمیز به پیامبر اقدامی بسیار زشت بود.

وی عنوان کرد: ما مسلمانان نمی توانیم اهانت به محمد رسول ا... را تحمل کنیم و آمریکا و اسرائیل باید از کشورهای مسلمان به دلیل چنین اقدامی عذرخواهی کنند و بگویند دیگر چنین اقدامی تکرار نخواهد شد.

این دانشجوی پاکستانی اضافه کرد: دنیای امروز دنیای پیشرفته و آزادی بیان است ولی اهانت به مقدسات اسلامی و پیامبر گرامی اسلام به معنای آزادی بیان نیست.

جلال یوسف یکی دیگر از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از کشور تاجیکستان نیز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: اهانت به پیامبر گرامی اسلام موجب ناراحتی همه ما شد و از خود خجالت کشیدیم که چرا باید کسی جرأت یابد که به پیامبر گرامی اسلام و دین اسلامی اهانت کند و در این خصوص فیلمی بسازد.

وی افزود: باید مشتی محکم بر دهان اسرائیل و آمریکا زد تا دیگر جرأت پیدا نکنند که چنین اقداماتی را انجام دهند، آنها می خواهند با چنین کارهایی به اسلام ضربه بزنند ولی ان شاا... اسلام بیش از پیش رونق گرفته و قوی تر می شود.

این دانشجوی تاجیکستانی گفت: آنها به اسم آزادی بیان به مقدسات اسلامی اهانت می کنند ولی اگر کوچکترین اهانت به دین دیگری صورت گیرد، هر کاری بتوانند انجام می دهند ولی چون می بینندکه مسلمانان مظلوم هستند از این رو هر کاری که می خواهند انجام می دهند.

وی یادآور شد: مسلمانان باید متحد بوده و مشتی محکم به دهان اسرائیل و آمریکا بزنند و نباید فراموش کنند، همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند آنها هیچ غلطی نمی توانند کنند.

انتهای پیام/