درج شده توسط: مدیر سایت

حماسه 9 دی مهر تائید مردم بر ارزش های انقلاب است

29 Dec 2012

کد خبر : 861072

تعداد بازدید : 1

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، عبدالعلی آل بویه به مناسبت 9 دی در برنامه "روز نو" شبکه قزوین اظهار کرد: برای اینکه حماسه ماندگار و عظیم 9 دی را تبیین کنیم، باید به آغاز انقلاب اسلامی و به ارتباط محکم بین امت و امامت یا مردم و رهبری بازگردیم.

وی ادامه داد: در 33 سال گذشته، مردم ما دیدند که اگر از ولایت پیروی کنند، همواره در مسیر پیشرفت حرکت خواهند کرد و 9 دی سال 88 نیز روز پیروی از ولایت بود که باید آن را یوم الله دیگری نامگذاری کرد که در امتداد 22 بهمن 57 بود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: در این مقطع نیز مردم ما برنده صحنه بودند به طوری که با بصیرت، آگاهی و شناخت نسبت به مسائل، حوادث و رویدادها را قبل و بعد از انتخابات رصد کردند و گوش به فرامین رهبری حرکت کردند و زمانی که دیدند دشمن پا فراتر گذاشته و به مقدسات اهانت می کند، احساس تکلیف کرده و وارد صحنه شدند و با حضور خود مهر تائیدی بر همه ارزش های انقلاب زدند.

وی با اشاره به تأثیر حماسه 9 دی بر جوانان افزود: جوانان در هر کشوری سرمایه اصلی و آینده سازان آن کشور هستند و جوانان کشور ما به خوبی با آرمان های انقلاب و جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی در دنیا باخبر هستند.

آل بویه عنوان کرد: جوانان ما این آگاهی را دارند که جمهوری اسلامی با گفتمانی وارد عرصه بین المللی شده است که از عزت، استقلال و تعیین سرنوشت ملت ها توسط خودشان صحبت می کند و وقتی جوانان مواضع جمهوری اسلامی ایران را در سه دهه گذشته مرور می کنند و تلاش ها و پیشرفت های ایران از یک سو و دشمنی دشمنان و استکبار علیه این نظام را از سوی دیگر، مشاهده می کنند، نتیجه می گیرند که حرکت این نظام در مسیر حق است.

وی با تأکید بر نقش رهبری در پیشرفت کشور توضیح داد: امروز موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف مشهود است ولی در بسیاری از کشورها به دلیل فقدان رهبری و یک پیشگام، تلاش ها به نتیجه نرسیده است و جوانان امروز ما این آگاهی را دارند که اگر بخواهند به پیروزی در مسیر زندگی دست یابند و به عزت و استقلال برسند، باید از گفتمان ولایت پیروی کنند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: ولایت یعنی همان رهبری که می تواند انسان را در مسیری درست، به هدفش هدایت کند و جوانان ما نیز با این آگاهی وارد صحنه شدند.

وی ادامه داد: اتفاقات بعد از انتخابات، در ظاهر یک اعتراض بود و برخی از مردم نیز به دلیل اعتراض وارد صحنه شدند، ولی در روز 9 دی، بخش زیادی از معترضان آمدند چراکه بصیرت و آگاهی یافتند و متوجه شدند که این توطئه دشمن بوده و هدف آنها انتخابات نبوده بلکه نظام جمهوری اسلامی است.

آل بویه به خودباوری در جوانان ایرانی اشاره و خاطر نشان کرد: جوانان ما آموختند اگر بخواهیم سربلند بوده و در دنیا نقش آفرین و موثر باشیم باید به خود اتکا کنیم و خودباوری یعنی اتکا به اندیشه، فکر و آموزه های دینی خود و اینها گفتمان حاکم بر ادبیاتی است که رهبری در سال های ولایت خود به کار بردند و جوان ما با این آگاهی وارد صحنه شده و از نظام دفاع می کنند.

وی در ادامه در خصوص تأثیر گفتمان انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی در کشورهای دنیا بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی بیان می کند اگر انسان هستید باید آزاده، پایبند به ارزش ها باشید و به حقوق یکدیگر احترام گذارید و اگر کشور هستید نباید سلطه پذیر و سلطه گر باشید و همچنین به عنوان یک وظیفه و کارکرد اجتماعی باید برای خود تعیین سرنوشت کنید.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: این گفتمان حاکم بر انقلاب اسلامی است و با توجه به این گفتمان، 33 سال دشمنی های مکرر و متفاوتی در قالب و شکل های مختلف چه در قالب جنگ سخت و نرم بر علیه ایران پیاده می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این امر، صدای رسا و به حق مردم به گوش جهانیان رسیده و همه این آگاهی را پیدا کردند؛ باید توجه داشت یک انسان آفرینش واحدی دارد، اگرچه ممکن است دین و آیین متفاوتی داشته باشد ولی در سرشت و طبیعت یکسان است و این انسان باید آرمان خواه و کمال جو باشد تا بتواند ایده هایش را در جامعه پیاده کند.

آل بویه خاطر نشان کرد: آنچه باعث شده تا بیداری اسلامی ایجاد شود، مشاهده سرنوشت و عزت ملت ایران از سوی مردم دنیا است و این آگاهی در بین ملت های ایجاد شده که آمده و اعتراض کنند یعنی حکومت و تعیین سرنوشت را حق خود بدانند و نگذارند عده ای قلیل به تعبیر مردم آزادی خواه آمریکا یک درصد بر 99 درصد حکومت کنند

وی در پایان گفت: ما باید قدر مردم، نظام و رهبری و ولایت خود را بدانیم و اسیر تبلیغات دشمن نشویم؛ بسیاری افرادی که برای نخستین بار به ایران می آیند آن قدر تبلیغات دشمن مسموم است که احساس می کنند، ایران کشوری جنگ زده است و در امنیت و آبادانی نیست ولی ما شاهد هستیم که با همت و تلاش جوانان و مردمی که بیش از 30 سال پای انقلاب ایستاده اند و رهبری های مدبرانه رهبری این کشور پیشرفت کرده است و ان شاالله با همبستگی و وحدت کلمه مسیر قدرتمند انقلاب را پیش ببریم.

انتهای پیام/