درج شده توسط: مدیر سایت

تجمع دانشجویان دانشگاه های استان قزوین در حمایت از مردم ستمدیده بحرین

16 Apr 2011

کد خبر : 856969

تعداد بازدید : 2

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران در اعتراض به کشتار مردم بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود مقابل سفارت‌خانه بحرین در تهران تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان شعارهایی همچون "مرگ‌ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "مسلمان می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد "، "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با سعودی "، "مسلمان بحرینی، تو رهرو حسینی "، "سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن "، "اماما شاهد باش، ما اعتراض کردیم " و... سر دادند.

همچنین تجمع‌کنندگان تصاویری از شهدای انقلاب بحرین و دست‌نوشته‌هایی در محکومیت کشتار مردم بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود و پرچم‌های "یا حسین(ع) " و "یازهرا(س) " در دست داشته و شعارهایی همچون "برادر مسلمان پس غیرتت کجا رفت "، "به گفته خمینی آمریکا دشمن ماست "، "زمین و خاک بحرین، جای سعودی‌ها نیست " و ... سر دادند.

* حضور دانشجویان خارجی در تجمع

در این تجمع جمعی از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه‌های ایران از کشورهایی همچون بحرین، نیجریه، سوریه، افغانستان، عراق و ... نیز حضور داشتند.

* جهان‌بین: خاورمیانه اسلامی بدون حضور آمریکا، آل‌خلیفه و آل‌سعود در حال شکل‌گیری است

در ادامه تجمع مذکور، فرزاد جهان‌بین فعال دانشجویی و دانشجوی دانشگاه مفید قم گفت: آینده خاورمیانه، خاورمیانه اسلامی بدون آمریکا و بدون آل‌سعود و آل‌خلیفه است.

وی با یادآوری اینکه شاه در 15 خرداد سال 1342 مردم را به خاک و خون کشید و در سال 57 مفتضحانه توسط مردم از کشور اخراج شد، تصریح کرد: آل‌خلیفه نیز همین سرنوشت را در پیش خواهد داشت؛ وهابیت باید بداند امت حزب‌الله که پشتوانه‌اش مستضعفین جهان هستند، پیروز است.

جهان‌بین با اشاره به شراکت آل‌سعود در کشتار مردم بحرین گفت: پشت این برنامه آمریکا و اسرائیل قرار دارد و استکبار از بیداری مردم بحرین می‌ترسد؛ چون می داند از دل این قیام انقلاب اسلامی دیگری ظهور خواهد کرد و این قدرت شیعه است.

وی با تاکید بر اینکه وهابیت و آل سعود کوچکتر از این هستند که برای ایران تعیین تکلیف کنند، تاکید کرد: ما اهل ایجاد تنش نیستیم؛ اما اگر صحبت از حمله به جمهوری اسلامی ایران باشد، خاموش نخواهیم نشست.

این فعال دانشجویی با اشاره به بیان بحث‌هایی از سوی برخی‌ها مبنی بر اینکه ایران به دلیل شیعه بودن بحرینی‌ها از آنها حمایت کرد، ضمن رد این سخنان اظهار داشت: ایران بیشترین حمایت‌ها را از غزه و فلسطین انجام داد و این درحالی است که آنها سنی هستند.

جهان‌بین در پایان سخنان خود تصریح کرد که جنبش دانشجویی در کشور ما پیشتاز بوده و همیشه در برابر فتنه استکبار هوشیار و بیدار است و در گرداب نفاق دشمنان گرفتار نخواهد شد.

* دانشجوی بحرینی: شیعه و سنی در بحرین برای تحقق آینده‌ای روشن دست در دست هم داده‌اند

در ادامه تجمع مذکور، جعفر آشور دانشجوی بحرینی در حال تحصیل در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، با حضور در تجمع دانشجویان طی سخنانی ضمن ابراز انزجار از جنایات آل خلیفه و آل سعود در کشورش، خواستار تلاش جدی و قاطع مجامع بین‌المللی در این زمینه شد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه آنچه در بحرین جریان دارد همان نهضت اسلامی بر علیه ظلم و جور است، اظهار داشت: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی از جمله تونس، مصر، لیبی و یمن اتفاق افتاده است و آنچه که انقلاب‌ها در این کشورها را سبب شده است ظلم حاکم در این کشورهاست که ذلت و تحقیر و فقر را بر مردم این کشور تحمیل کرده است.

وی اضافه کرد: موضوعی که در کشور بحرین می‌تواند حائز اهمیت باشد و نسبت به قیام مردم در این کشورها تمایز ایجاد کند این است که حکومت بحرین در برابر این خواسته‌ها با شدت عمل و تهدید و ضرباتی از جنس آهن با مردم مقابله کرد؛ در نتیجه مردم بحرین نیز با عزم و صلابت و قدرت و اقتدار و شجاعت به مواجهه با آنها برخاستند.

آشور با تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن و دوری از خشونت در انقلاب مردم بحرین تصریح کرد: مردم امتداد اراده‌ها و شجاعت‌های خود را در تظاهرات و تجمعات پرشور و پرقدرت استمرار بخشیدند و وقتی که حکومت در این مشکل بزرگ قرار گرفت و از متوقف کردن آن عاجز ماند از دولت‌های مجاوز درخواست کمک کرد.

این دانشجوی بحرینی با بیان اینکه این دولتها که در رأس آن عربستان سعودی همراه با امارات و کویت به اعزام ارتشیان به بحرین اصرار کردند، تصریح کرد: آنچه که امروز باعث جنایات عظیم در حق مردم بحرین شد این بود که آنها بدون هرگونه هرسلاحی با نیروهای به نام "ورع الجزیره " که اقدام به اشغال کشورشان کرده بودند مواجه شدند.

وی ادامه داد: اساتید و پزشکان را از کارهایشان اخراج کردند و جوانان و دانشمندان و علما را دستگیر کردند؛ علاوه بر آن به خانه‌ها شبیخون زده و اقدام به تخریب آن کرده و اموال آنها به غارت بردند و در اماکن مختلف و ورودی های شهرها و روستاها مراکز بازرسی خود را گسترش دادند و به فحاشی و تهمت زنی به خصوص به شیعیان زدند.

آشور با تأکید بر اینکه با رخ دادن این اتفاقات عظیم اقدامی از سازمان‌های حقوق بشر و در رأس آن سازمان ملل ندیدیم تصریح کرد: آنها به صورتی عمل کردند که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ آمریکا و شبکه‌های عربی و غربی نیز در قبال این جنایات سکوت کرده‌اند.

این دانشجوی بحرینی با بیان اینکه اعتقاد داریم در رأس همه این امور و مدیریت کننده آن و طراحی کننده این حمله وحشیانه به مردم بحرین و هتک حرمت به مساجد و حسینه‌ها و تخریب آنها آمریکا قرار دارد خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که مردم با عزم و اقتدار و تقدیم خون و روح خود ایستاده‌اند و ترس از مرگ را از خود بیرون کردند؛ جوانان بسیاری امروز در بحرین در انتظار شهادت هستند که این سرمشق سالار شهیدان حضرت حسین (ع) است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب مردم بحرین تا تحقق اهداف ادامه خواهد داشت و تانکها و هلی کوپترها نمی‌تواند با ایجاد ترس جلوی آن را بگیرند، خاطرنشان کرد: مردم شیعه و سنی بحرین برای آنها دست در دست هم دادند و در انتظار پیروزی هستند و انشاءالله پیروز خواهیم شد.

وی در پایان سخنان خود از همه ملت‌های حامی مردم بحرین تشکر کرد.

براساس این گزارش، "پسر عموی " جعفر آشور دانشجوی بحرینی در حال تحصیل در ایران طی انقلاب مردم این کشور توسط نیروهای آل‌خلیفه و آل سعود به شهادت رسیده بود.

* کوشکی: آدم کشی در بحرین برای گرفتن انتقام‌ شکست در جنگ 33 و 22 روزه است

همچنین محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌المللی با حضور در جمع دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارتخانه بحرین در تهران طی سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران صفحه تازه‌ای در تاریخ بشر ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در تاریخ جهان به وجود آورد.

وی با اشاره به انقلاب مردم کشورهای عربی و اسلامی خطاب به قدرت‌های استکباری گفت: اکنون شما صاحب اختیار کشورها نیستید بلکه جوانان بحرینی باید اجازه ماندن یا رفتن آل خلیفه را بدهند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با تاکید بر اینکه آنهایی که امروز در بحرین آدم کشی می‌کنند، قصد دارند انتقام جنگ 33 روزه و22 روزه را بگیرند، تصریح کرد: مردم بحرین فدای کل جهان اسلام می‌شوند و امروز بحث مردم یک کشور و حتی یک منطقه نیست. بلکه بحث کل جهان اسلام است.

کوشکی با بیان اینکه هیهات که ما برادرانمان را در بحرین تنها بگذاریم، گفت: اتفاقاتی که اکنون در بحرین در حال رخ دادن است، آغاز راه است و اتفاقات جدی‌تری را در پیش رو خواهیم داشت.

وی همچنین در پایان سخنان خود ضمن ابراز حمایت از انقلاب مردم بحرین بر پیروز شدن این انقلاب تاکید کرد.

* رژیم بحرین به خواسته‌های مشروع و قانونی مردم تن دهد

بعد از سخنان کوشکی، بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران شامل صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت معلم، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، علم‌وصنعت و تربیت مدرس قرائت شد که متن کامل آن در ذیل می‌آید:
بسمه تعالی
مردم آزاده جهان
فرهیختگان دانشگاهی
رژیم‌های غیرمردمی حاکم بر کشورهای اسلامی به جای توجه به خواسته‌های به حق مردم کشورشان و سعی در رفع ظلم و ستم تاریخی اعمال شده بر آنان با حمایت کشورهای استکباری و در رأس آنها آمریکا و سکوت ننگین رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی، دست به کشتار مردم زده و فشار استبدادی خود را با دستگیری و ضرب و شتم اقشار مختلف تشدید کرده‌اند.

در این میان اخراج ده‌ها استاد دانشگاهی در بحرین اوج بی‌خردی نظام غیرمردمی این کشورها را نشان می‌دهد که با یورش نظامی و به صورت وحشیانه در پیش چشم فرزندان و اقوام به بدترین وضع ممکن آنان را در خانه خود مورد ضرب وشتم قرار داده و با اتهامات واهی دستیگر و به نقاط نامعلومی منتقل کردند؛ که از آن جمله می‌توان به دکتر سیدمحمد یوسفی، دکتر عاصم احمد و دکتر مسعود جهرمی اشاره نمود که در بند زندان رژیم سفاک بحرین گرفتار آمدند.

ما دانشگاهیان از رژیم بحرین می‌خواهیم که تن به خواسته‌های مشروع و قانونی مردم داده و کشتار، آزار، دستگیری و شکنجه‌ گروه‌های مختلف مردم و علی الخصوص دانشگاهیان را متوقف ساخته و هرچه زودتر اساتید دانشگاهی را آزاد نماید.

از جوامع جهانی به ویژه سازمان ملل، سازمان عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر درخواست می‌شود هرچه زودتر رژیم حاکم بحرین را وادار نماید که جنایات خود را متوقف ساخته و دانشگاهیان در بند را آزاد نماید.

* پرچم آمریکا و اسرائیل در خشم انقلابی دانشگاهیان سوخت

همچنین دانشجویان پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را در میان شعارهای "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر اسرائیل "‌به آتش کشیدند تا عامل اصلی جنایات دیکتاتورها در کشورهای عربی را محکوم کنند.

در پایان این تجمع بیانیه پایانی دانشجویان تجمع‌کننده قرائت شد.

برای دیدن گزارش تصویری این تجمع اینجا کلیک کنید