درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری همایش "حماسه اقتصادی، فرصت ها و چالش ها" در دانشگاه

22 Apr 2013

کد خبر : 861829

تعداد بازدید : 3

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "حماسه اقتصادی، فرصت ها و چالش ها" بیان کرد: چند عامل مهم، اقتصاد ایران را تحت فشار قرارداده است که یکی از این عوامل، تحریم های اقتصادی است.

محسن رضایی ادامه داد: موضوع دیگر اثرگذار در اقتصاد ایران، طوفان کالاهای چینی است که بسیاری از بازارها را از بنگاه های ایرانی گرفته است، البته اقتصاد اروپا و آمریکا نیز از طوفان کالاهای چینی وضع شان برهم ریخته است.

وی اضافه کرد: از دیگر عوامل، ساختار اقتصاد ایران است که کل ساختمان اقتصادی ایران روی یک ستون استوار است و این تک ستون، نفت است، ساختار اقتصاد ایران، اقتصاد تک ستونی معروف به اقتصاد تک محصولی و اقتصاد دولتی است.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تحریم های اقتصادی فرصتی برای بازنگری جدی در اقتصاد 100 سال اخیر است و هدف اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، این است که ریل گذاری جدیدی صورت گیرد و ساختار اقتصادی ایران را درست کنیم و مردم با همه ظرفیت ها وارد اقتصاد شوند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از دانش دانشگاه ها در حوزه صنعت تصریح کرد: بهترین دانشگاه ها در قزوین است و در کنار این دانشگاه ها نیز شهر صنعتی البرز قرار دارد ولی ارتباطی بین این دو نیست به طوری که مقالات دانشگاهی به اروپا و آمریکا می رود و اینجا استفاده نمی شود.

رضایی تصریح کرد: دانشی که در دانشگاه ها تولید می شود به صورت معجزه آسا می تواند صنعت ما را متحول کند، ولی چنین معجزه ای صورت نمی گیرد زیرا دو جزیره جدا به نام صنعت قزوین و دانشگاه قزوین داریم و باید این موضوع را حل کنیم.

رضایی اضافه کرد: اقتصاد ایران نیاز به نوسازی واقعی دارد، گرانی را باید به سرعت کنترل کرد و می شود این کار را انجام داد و باید بیکاری جوانان و بانوان کشور را مهار کرد و ریلی درست کنیم که آینده روشنی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: اقتصاد را بدون دانشگاه نمی توان پیش برد و برای تحول در حوزه های مختلف نظیر صنعت و کشاورزی باید از فارغ التحصیلان دانشگاهی در این حوزه استفاده کرد و علم و جوانان بزرگترین سرمایه برای حوزه اقتصاد هستند. 

انتهای پیام/