درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری نمایشگاه "پژوهش، کارآفرینی و اشتغال زایی" به مناسبت هفته پژوهش

18 Dec 2013

کد خبر : 864337

تعداد بازدید : 6

 

مدیر پژوهشی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ضمن اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه گفت: با تصمیم کارگروه پژوهش استان این دوره از نمایشگاه به همت و اجرای دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

عباس آسیابانهای رضایی ادامه داد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) طبق برنامه هرسال، آثار و دستاوردهای پژوهشی، تجحیزات و وسایل تحقیقاتی که غالبا توسط رشته های فنی انجام شده اند، برخی آثار علمی برگزیدگان دانشگاه همچون پایان نامه ها، طرح های تحقیقاتی و کتاب هایی که توسط انتشارات دانشگاه در سال گذشته به چاپ رسیده است، نشریات علمی و پژوهشی خود را در این نمایشگاه عرضه کرد.

وی با اشاره به تاسیس مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه بیان داشت: مرکز رشد و کارآفرینی با سابقه ای قریب به  دو سال در دانشگاه فعالیت می کند که با وجود نوپا بودن برنامه های مناسبی  در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی ارائه داده است که برگزاری کارگاه ها و دوره های کارآفرینی و همچنین حمایت های مالی از طرح هایی که جنبه کارآفرینی دارند از جمله فعالیت های اجرا شده توسط این مرکز است.

عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی تجلیل از پژوهشگران را یکی از اهداف نامگذاری یک هفته به عنوان پژوهش دانست و اظهار کرد: هفته پژوهش مانند بسیاری از مناسبت های دیگر به عنوان تاکید و یادآوری برای عموم جامعه شکل گرفته است و علاوه بر آن تجلیل از پژوهشگران این عرصه، آشنایی با رشته های مختلف، آشنایی دانش آموزان و همچنین عامه مردم با فرهنگ پژوهش از دیگر علت های اختصاص یک هفته به عنوان پژوهش است.

این مسؤول برخورداری از روحیه پژوهش را نخستین ویژگی یک پژوهشگر نامید و اعلام کرد: الزاما تمام کسانی که تحصیلات عالی دانشگاهی دارند نمی توانند کارهای پژوهشی انجام دهند و متقابلا افرادی که از این تحصیلات بی بهره اند هم می توانند یک پژوهشگر باشند.

وی یادگیری و آموزش روش پژوهش را دومین عامل برای انجام کارهای پژوهشی خواند و اذعان داشت: آموزش ها و تعلیمات دانشگاهی زمینه و بستر مناسبی را برای فعالیت های پژوهشی فراهم می کند؛ علاوه بر این ها حمایت های لازم از پژوهشگر برای رشد استعدادها باید انجام گیرد که دولت نقش به سزایی در این حمایت و پشتیبانی ها بر عهده دارد.

آسیابانهای رضایی چهارمین مورد از زمینه های انجام پژوهش را ارتباط دانشگاه و صنعت ذکر کرد و توضیح داد: امروز در بسیاری از دانشگاه های پیشرفته دنیا این ارتباط شکل گرفته است زیرا فعالیت های پژوهشی باید در جامعه کارآمدی پیدا کنند و به عرصه ظهور برسند.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان از همایش های مقاله نویسی در سطح دانشگاه عنوان کرد: با توجه به استقبال وسیعی که از سخنرانی های مقاله نویسی در حوزه علوم انسانی، پایه و مهندسی صورت گرفت امید است که در آینده ای نزدیک کارگاه ها و دوره های منظم مقاله نویسی در دانشگاه ایجاد شود.

انتهای پیام/